Επαναστατική τεχνολογία παράγει καύσιμα από τον αέρα!

petrol_from_air

Μια μικρή βρετανική εταιρεία ονόματι Air Fuel Synthesis ανέπτυξε μια νέα επαναστατική τεχνολογία που χρησιμοποιεί αέρα και ηλεκτρική ενέργεια για την παραγωγή συνθετικών καυσίμων και συγκεκριμένα βενζίνης με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα.

Ο αέρας εισέρχεται σε μια υποδοχή που περιέχει διάλυμα υδροξειδίου του νατρίου και έπειτα από αντίδραση του τελευταίου με το διοξείδιο του άνθρακα του αέρα σχηματίζεται ανθρακικό νάτριο. Από εκεί το μείγμα υποβάλλεται σε ηλεκτρικό ρεύμα με αποτέλεσμα να απελευθερώνεται περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα, το περίσσευμα του οποίου συλλέγεται και αποθηκεύεται για μετέπειτα αντίδραση.

Στη συνέχεια ένας αφυγραντήρας διαχωρίζει το νερό από τον αέρα και το ηλεκτρικό ρεύμα το διασπά σε υδρογόνο και οξυγόνο. Το διοξείδιο του άνθρακα και το υδρογόνο αντιδρούν και σχηματίζουν ένα μίγμα υδρογονάνθρακα, τη μεθανόλη, η σύνθεση της οποίας μπορεί να ρυθμιστεί ανάλογα με τον τύπο του καυσίμου που θέλουμε να παραχθεί (κηροζίνη, πετρέλαιο, βενζίνη κ.ο.κ.).

Μέχρι στιγμής η εταιρεία έχει παράγει πέντε λίτρα βενζίνης σε λιγότερο από τρεις μήνες ενώ το πλάνο της για την επόμενη διετία είναι η παραγωγή ένός τόνου καυσίμων τη μέρα. Η νέα τεχνολογία παραγωγής βενζίνης από τον άερα έχει λάβει χρηματοδότηση $1.8 δισ. και έχει κινήσει το ενδιαφέρον του Βρετανικού Ινστιτούτου Μηχανολόγων Μηχανικών, ωστόσο μέχρι στιγμής καμία μεγάλη εταιρεία καυσίμων δεν έχει προβεί σε σχόλιο.

[via]

This entry was posted in Misc, Technology. Bookmark the permalink.
  • RasmusGR

    Για πιο λόγο να ενδιαφερθεί κάποια μεγάλη εταιρεία από τη στιγμή που έχουν χρηματοδοτηθεί με $1.8 δισ και το μόνο που κατάφεραν είναι να παράγουν 5 λίτρα καυσίμου σε 3 μήνες.
    Σαν να ρίχνεις λεφτά στον κουβά είναι….
    Προφανώς έγινε λάθος στη μετάφραση.

  • ponds

    Γιατι αν ενδιαφερθούν θα χάσουν τον έλεγχο που έχουν να ορίζουν την παγκόσμια αγορά ενέργειας. Αδιαφορούμε για κάτι θέλοντας να μην του δώσουμε την αξία που πραγματικά έχει. Τόσο απλά.

  • Labros Ace

    Καλα να δουμε για ποτε θα τους φανε λαχανο…

  • john338

    Σωστή είναι η μετάφραση (http://phys.org/news/2012-10-air-fuel-synthesis-petrol-future.html). Αλλά δεν μπορείς να πεις ότι είναι λεφτά για πέταμα η έρευνα. στο πρώτο στάδιο είναι.

  • ωννψω

    για ψαξε να δεις ποσο μεγαλος ηταν ο πρωτος υπολογιστης και ποσο κοστιζε.. και κοιτα σημερα τι γινεται..αν σκεφτονταν ολοι οπως εσυ ακομα θα ειμασταν στην πετρινη εποχη. Μια μεγάλη εταιρεια θα προσπαθησει να το αγορασειι οσο το δυνατον πιο φθηνα ή να το εξουδετερωσει ή να το αντιγράψει.δεν θα το επιχορηγησει γιατι δεν θα εχει οφελος.

  • alex90

    Έχει πολύ δρόμο ακόμη η τεχνολογία αυτή μέχρι να γίνει βιώσιμη. Γιατί καλά χρυσά αυτά που διαβάζω, αλλά δεν ξέρω αν πρόκειται να είναι οικονομικά βιώσιμη. Πάντως το μόνο σίγουρο είναι πως η χρηματοδότηση τέτοιων ερευνών μόνο κάτι καλό μπορούν να βγάλουν (η παραγωγή βιοντίζελ από μικροάλγη μου φαίνεται πάντως πιο προσοδοφόρα σε σύγκριση με την τεχνολογία αυτή).

  • RasmusGR

    To link που έχεις δώσει δεν είναι το ίδιο όπου έγινε η μετάφραση του άρθρου.
    Διάβασε το άρθρο και θα καταλάβεις το ποσό που έδωσαν για έρευνα.

  • RasmusGR

    Αναφέρομαι στο ποσό που δόθηκε για έρευνα.
    Διάβασε το αρχικό άρθρο και θα καταλάβεις ότι η Θεοδώρα έκανε λάθος στο ποσό.
    Υ.Γ.: Υπάρχει κάποιος λόγος που δεν βάζεις τόνους;

  • Nicolas Abatzoglou

    Αν και υπάρχουν σημαντικά επιστημονικά λάθη στο άρθρο (μάλλον λόγω εσφαλμένης μετάφρασης ή μετάφρασης από ήδη εσφαλμένο δημοσιογραφικό άρθρο), προς το παρόν, μπορώ να πω σαν χημικός-μηχανικός ότι το κόστος για την παραγωγή καυσίμου με την μέθοδο αυτή πρέπει να είναι περίπου 3-4 φορές μεγαλύτερο από την εμπορική τιμή του. Επίσης, μπορεί να φαίνεται ότι παράγουμε καύσιμο από το διοξείδιο του άνθρακα (CO2) της ατμόσφαιρας αλλά δεν μας λένε πόσο καύσιμο χρειάζεται για να παραχθεί η ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιούν για την ηλεκτρόλυση του νερού σε υδρογόνο και οξυγόνο και πόσο CO2 παράγεται. Είναι δηλαδή λίαν πιθανό να έχουμε την ίδια ή και πιό μεγάλη περιβαλλοντική βλάβη σε σχέση με τα συνήθη καύσιμα…

  • giorginho eponumous

    Παντως αμα μου εδιναν κι εμενα 2δις (μη σου πω και 2 εκατομμυρια) θα σου εβγαζα βενζινα 110 οκτανιων απο χυμο καρπουζιου 🙂
    Με του που ειδα “ρευμα” (γιατι δεν ειναι στον τιτλο αραγε?) στην ιστορια σταματησα να διαβαζω…

  • Guest

    Επειδή είσαι ειρωνικός και δεν δέχομαι να μου κάνει μαθήματα ιστορίας και γλώσσας άτομο που δεν έχει μάθει να βάζει τόνους, δες την παρακάτω φωτογραφία.

    Το περίεργο είναι ότι μου κάνεις κήρυγμα για έρευνα και ανάπτυξη όταν εσύ ο ίδιος έχεις αποδεχτεί το ρητό “πίστευε και μη ερεύνα”. Αφού το λέει η τηλεόραση ή το internet είναι σωστό.

    Συγνώμη από τους αναγνώστες για την απάντησή μου, αλλά δεν δέχομαι να μου κάνει παρατήρηση άτομα που νομίζουν ότι είναι στο γήπεδο.

    Περιττό να τονίσω ότι δεν πρόκειται να δώσω συνέχεια στη συζήτηση μιας και πρόκειται για ΛΑΘΟΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗΣ από τον μεταφραστή του κειμένου.

  • john338

    Αναφερόμουν στην ποσότητα και το χρόνο παραγωγής. Για τα ποσά έχεις δίκιο, πρόσεξα στο παρόν άρθρο ότι έλεγε 1.8 εκατ., το οποίο μου είχε φανεί λογικό (μιας και εγώ στην έρευνα δουλεύω). Λάθος μου

  • Τσιγκολελετας

    Poios milise re mparmpa gia to poso pou grafei to arthro?? Ayth thn papatza pou egrapses sxoliasa

    ============================================
    Για πιο λόγο να ενδιαφερθεί κάποια μεγάλη εταιρεία από τη στιγμή που
    έχουν χρηματοδοτηθεί με $1.8 δισ και το μόνο που κατάφεραν είναι να
    παράγουν 5 λίτρα καυσίμου σε 3 μήνες.
    ============================================

    Antilavou ??

    Y.G. Etsi me greeklish gia na sou spaso ta neyra. moyxaxa!!

  • Μεταφραστής

    Τη μόνη χρήση που θα βρεί, θα είναι η αφαίρεση του CO2 από τον αέρα των υποβρυχίων…