Το κολέγιο Athens Tech αναζητά Sales & Business Development Manager

athtech

Το νέο κολλέγιο Athens Tech είναι το πρώτο εκπαιδευτικό ίδρυμα που συνδέει άμεσα την τεχνολογία, την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα και είναι το αποτέλεσμα της κοινοπραξίας κορυφαίων εταιρειών στο χώρο της εκπαίδευσης και των επιχειρήσεων τεχνολογίας: του BCA College της INTRACOM και του Πανεπιστημίου του Sheffield, ενός εκ των 10 καλύτερων βρετανικών πανεπιστημίων.

Τα προγράμματα σπουδών περιλαμβάνουν Bachelors in computer science (πληροφορική) με 3 συγκεκριμένες εξειδικεύσεις αλλά και masters όπως: Masters σε MSc Advanced Software Engineering (Big Data Analysis, Security Network, Mobile Computing), MSc Computer Science Studies & MSc Management of Business Innovation & Technology.

Να σημειωθεί ότι το Athens Tech βρίσκεται σε αναζήτηση Sales & Business Development Manager, επομένως, όσοι ενδιαφέρεστε μπορείτε να δείτε στη συνέχεια τα προαπαιτούμενα και να στείλετε το βιογραφικό σας στο info@athtech.gr με θέμα SBD-Tech μέχρι τις 12 Ιουλίου 2016.

Job Responsibilities

  • Lead and manage all aspects for the sales process.
  • Provide accurate information and offerings to potential clients / partners.
  • Make decisions concerning achieving sales goals and be able to manage multiple priorities simultaneously.
  • Close new business deals by coordinating requirements.
  • Discover and explore new business opportunities.
  • Present progress, recommendations and report to Board of Directors.

Qualifications

  • A minimum of three years of proven sales experience, preferably in the Education industry
  • Bachelor degree in Business Administration or Marketing and Communication. A Master degree will be considered an added plus.
  • Strong presentation, negotiation and communication skills
  • Commitment to maintain professional and technical knowledge by attending educational workshops, reviewing professional publications, establishing personal networks, participating in professional societies
  • Strong business planning, budgeting and executive reporting skills
  • Excellent knowledge of English (oral and written)
  • Excellent computer skills
  • Knowledge and experience in social media, marketing and advertising will be considered an added plus.

Specific Skills Required 

  • Negotiation, selling to customer needs, motivation for sales, sales planning, building relationships, managing processes, market knowledge, able to respond instantly in problem solving.
  • Strong customer service skills are essential for making sales and understanding customer’s needs.
  • Excellent organization, time management and planning skills.

This entry was posted in Misc. Bookmark the permalink.