To 41% των θυμάτων ψηφιακής απάτης δεν μπόρεσε να ανακτήσει τα χρήματα του

online-shopping

Οι online αγορές γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς, αλλά μπορεί να μη έχουν πάντα την επιθυμητή κατάληξη για τους χρήστες. Πρόσφατη έρευνα της Kaspersky Lab και της B2B International διαπίστωσε ότι το 41% των Ευρωπαίων χρηστών που έχασε χρήματα σε περιπτώσεις απάτης σε online συναλλαγές δεν κατάφερε να πάρει πίσω όλο ή έστω μέρος του ποσού που χάθηκε.

Παρότι πολλοί χρηματοοικονομικοί οργανισμοί δηλώνουν πρόθυμοι να επιστρέψουν τα χρήματα που χάνονται λόγω της ψηφιακής εγκληματικότητας, μόλις το 59% των Ευρωπαίων ανέφερε ότι κατάφερε να αποκαταστήσει πλήρως τις οικονομικές ζημιές που είχε υποστεί. Το 4% των θυμάτων στην Ευρώπη έλαβε μόνο μερική αποζημίωση, ενώ το 27% δεν κατάφερε να πάρει πίσω τίποτα. Οι απώλειες αυτές μπορεί να είναι σημαντικές, καθώς το μέσο ποσό που κλάπηκε από ψηφιακούς εγκληματίες ήταν $313, ενώ το 16% των ερωτηθέντων ανέφερε απώλειες άνω των $1.000.

Η κατάσταση αυτή επιδεινώνεται εξαιτίας του γεγονότος ότι δεν έχουν όλοι οι χρήστες πλήρη επίγνωση για την ύπαρξη του κινδύνου της ψηφιακής απάτης. Συγκεκριμένα, το 16% των ερωτηθέντων στην Ευρώπη πιστεύει ότι τα online εγκλήματα και η κλοπή χρημάτων είναι σπάνια γεγονότα, που δεν πρόκειται να συμβούν στους ίδιους. Ταυτόχρονα, μόνο το 22% φοβάται ότι μπορεί να αποτελέσει στόχο ψηφιακής επίθεσης. Ωστόσο, τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι περίπου το 27% των Ευρωπαίων χρηστών αντιμετώπισε οικονομικές ψηφιακές απειλές τουλάχιστον μία φορά κατά το προηγούμενο έτος.

Σύμφωνα με την Elena Kharchenko, Head of Consumer Product Management της Kaspersky Lab,

“Ακόμα και αν κάποιος είναι βέβαιος ότι η χρηματοοικονομική εταιρεία ή το ηλεκτρονικό κατάστημα θα επιστρέψει τα κλεμμένα χρήματα σε περίπτωση ηλεκτρονικής απάτης, θα πρέπει όλοι να είμαστε προσεκτικοί. Πράγματι μπορεί να υπάρξει πλήρης αποζημίωση, αν και τα στοιχεία δείχνουν ότι αυτό συμβαίνει λίγο πάνω από τις μισές περιπτώσεις. Σε κάθε περίπτωση όμως, ο χαμένος χρόνος και το άγχος δεν αποζημιώνονται. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στην προστασία των εμπιστευτικών πληροφοριών, συμπεριλαμβανομένων των οικονομικών δεδομένων”

This entry was posted in Internet, Misc and tagged , . Bookmark the permalink.
  • η έρευνα του kaspersky έγινε τον αύγουστο του 2013.. sorry but it’s true..

  • Aleonymous

    Θα ήταν ενδιαφέρον να ξέραμε και πώς έπεσαν θύματα, π.χ. για τι είδους συναλλαγές (τους ήρθε το προϊόν χαλασμένο? δεν ήρθε το προϊόν καθόλου? ήρθε άλλο πράγμα? τους τραβήξαν/χρεώσαν πιο πολλά χρήματα?)

    Επίσης, άλλο να την πάθεις σε κάποια μεγάλη εταιρία τύπου PayPal ή Amazon ή Google/Apple-store, και άλλο να την πάθεις από το τελευταίο ύποπτο σάητ που πουλάει “μεταχειρισμένα” (δλδ μαϊμού) iPhone ή σε κανέναν ανύπαρκτο πωλητή του eBay με χαμηλό σκόρ.

  • Giannid7

    κοίτα να δείς, εγώ είχα παραγγείλει ενα ρολόϊ φτηνιάρικο είναι η αλήθεια στο ebay πιο πολύ απο περιέργεια, όταν μου ήρθε εντάξει δεν ήταν τόσο φανταχτερό όπως έδειχνε στις εικόνες της διαφήμησης του απο τον πωλητή, έδινε την εντύπωση αυτού ακριβώς που ήταν όπως είπα και πιο πάνω “φτηνιάρικο” αλλά οκ δεν το θεωρώ κι απάτη, απλώς με απογοήτευσε κάπως!

  • Aleonymous

    Και εγώ έχω φάει διάφορα άκυρα αυτού του τύπου από eBay, αλλά πάντα τα πράγματα που αγόραζα είχαν 3-5€, ας πούμε, μαζί με μεταφορικά!

    Παράδειγμα απάτης, ας πούμε, είναι να βρείς ένα ξενοδοχείο, να προπληρώσεις την κράτηση με κάρτα από το internet και να πας και να μην υπάρχει το ξενοδοχείο! Ή, άλλο, να παρατηρήσεις περίεργες χρεώσεις στην κάρτα σου αφού την έβαλες σε ένα ύποπτο σάητ με φτηνά ηλεκτρονικά ή τρελές προσφορές.