Tα Μαθηματικά μπορεί στην πραγματικότητα να μην υπάρχουν! [Video]

Learning Maths

Αν είστε ένας από τους πολλούς ορκισμένους εχθρούς των μαθηματικών, θα χαρείτε να μάθετε ότι σε αντίθεση με επιστήμες όπως η φυσική, η χημεία ή η βιολογία, τα μαθηματικά ίσως να μην είναι κάτι υπαρκτό και χειροπιαστό από το ίδιο το Σύμπαν αλλά ανθρώπινο δημιούργημα.

Τον προβληματισμό αυτό θέτει το PBS Idea Channel δεδομένου του γεγονότος ότι στα μαθηματικά δεν υπάρχουν θεωρίες και ιδιότητες που μπορούν να παρατηρηθούν στο Σύμπαν. Όπως αναφέρει:

“Μήπως ζούμε σε έναν κόσμο χωρίς μαθηματικά; Η μήπως τα μαθηματικά πράγματι υπάρχουν αλλά υπάρχουν φόρμουλες και θεωρίες εκεί έξω που δεν έχουν ανακαλυφθεί ακόμα; Ή μήπως όλα αυτά είναι προϊόντα της φαντασίας μας;”

This entry was posted in Featured, Misc, Science. Bookmark the permalink.
  • λοκιπλοκι

    Το Βέλγιο μπορεί να υπάρχει και τα μαθηματικά μπορεί να μην υπάρχουν…
    Τι άλλο θα διαβάσουμε σήμερα;

  • qazzaq

    Υπάρχουν οι εξισώσεις της Γενικής Θεωρίας της Σχετικότητας που περιγράφουν με μεγάλη προσέγγιση αυτό που βλέπουμε στο σύμπαν. Υπάρχουν επίσης οι εξισώσεις της Κβαντικής Ηλεκτροδυναμικής που περιγράφουν με ακρίβεια 7 δεκαδικών ψηφίων τα φαινόμενα του μικρόκοσμου. Άρα τα μαθηματικά υπάρχουν “εκεί έξω” και “εδώ μέσα”, απλώς η φύση και τα φυσικά φαινόμενα γενικά δεν περιγράφονται με αναλυτικό τρόπο από τα μαθηματικά αλλά με προσεγγίσεις.

  • Τhomas

    Το έργο του Godel έχει απαντήσει το ερώτημα εδώ και 90 χρόνια περίπου. Συνοπτικά, οι αποδεικτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούμε δεν μπορούν να αποδείξουν όλες τις αλήθειες που μπορούν να διατυπωθούν στη γλώσσα των αριθμών. Φυσικά, οι μη αποδείξιμες αλήθειες είναι πιο περίπλοκες από του τύπου
    x+y=y+x
    Επομένως, τα μαθηματικά είναι κομμάτι του κόσμου μας και απλώς εμείς

    χρησιμοπούμε ένα μέρος του ως εργαλείο.

  • ΗΛΙΑΣ

    ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΜΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΛΛΑ Ο ΘΕΟΣ ΥΠΑΡΧΕΙ!!! ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΑ ΔΙΑΒΑΣΟΥΜΕ

  • Stefanos Avgerinos

    Προφανώς τα μαθηματικα δεν υπάρχουν αλλά είναι κατασκέυασμα του ανθρώπινου νου. Και ιδού η απόδειξη:

    – Πόσο κάνουν 1+1; Θα πείτε αμέσως 2 αλλά μην βιαστείτε.

    – Πόσο κάνουν 1 μήλο και 1 πορτοκάλι; Θα γελάσετε και θα πείτε αυτό που μας έλεγαν οι δάσκαλοί μας ότι δηλ. προσθέτουμε μόνον ομοειδή πράγματα. Άρα η απλή αυτή πράξη (και κατ’ επέκταση όλο το μαθηματικό οικοδόμημα που την ακολουθεί) εφαρμόζεται σε ομοειδή αντικείμενα.

    – Και πώς ορίζονται τα ομοειδή αντικείμενα; Μήλο και πορτικάλι είναι ανόμοια ή μήπως είναι 2 φρούτα (άρα ομοειδή); Και αν πάρετε την περίπτωση των 2 μήλων (οπότε έχετε “ομοειδή” αντικέιμενα) τότε πόσο κάνουν “1 μήλο στάρκιν + 1 μήλο φιρίκι”;

    Το νόημα των παραπάνω είναι πως για να εφαρμόσετε την απλή αυτή πράξη πρέπει να έχετε συμφωνήσει για την κατηγοριοποίηση του κόσμου (δηλ. το τι είναι “ομοειδή” και τι όχι). Αλλά πώς συμφωνεί κανείς για την κατηγοριοποίηση των οντοτήτων του κόσμου; Προφανώς με βάση τις ανάγκες επιβίωσης που έχει.
    Επομένως είναι η ανάγκη που ωθεί το ανθρώπινο είδος να “βλέπει” και να δημιουργεί κανονικότητες οι οποίες βοηθούν την επιβίωση.

    Μια τέτοια κανονιστική/ρυθμιστική ερμηνεία του κόσμου είναι και τα μαθηματικά. Δημιουργούνται από την ανάγκη για επιβίωση και δεν έχουν κανένα νόημα έξω από αυτήν.-

  • Pingback: Η ομορφιά των μαθηματικών στην καθημερινή ζωή [Video]()