Ενημέρωση για τις χρεώσεις των Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης (800-XXX, πενταψήφιοι αριθμοί κλπ.)

eett_smartphone

Η ΕΕΤΤ ενημερώνει τους καταναλωτές σχετικά με τη χρήση και το κόστος των Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ) με σκοπό η χρήση τους να γίνεται με ασφάλεια και να προλαμβάνονται μη επιθυμητές ή υπέρογκες χρεώσεις.

Συγκεκριμένα, η ΕΕΤΤ ενημερώνει ότι οι ΥΠΠ είναι τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες υψηλής χρέωσης και δεν περιλαμβάνονται στον δωρεάν χρόνο ομιλίας/αριθμό sms που παρέχονται σε προγράμματα σταθερής και κινητής τηλεφωνίας και αναγράφονται διακριτά στους τηλεφωνικούς λογαριασμούς. Ειδικότερα, το πλαίσιο βάσει του οποίου διαμορφώνονται οι χρεώσεις για ΥΠΠ έχει ως εξής:

  • Γραμμές 901-ΧΧΧΧΧΧΧ και 909-ΧΧΧΧΧΧΧ
    Τηλεφωνικές κλήσεις προς ή/και αποστολή/λήψη sms προς/από αριθμούς των σειρών αυτών χρεώνονται βάσει της εμπορικής πολιτικής των εταιριών.
  • Γραμμές 806-ΧΧΧΧΧΧΧ, 812-ΧΧΧΧΧΧΧ, 825-ΧΧΧΧΧΧΧ, 850-ΧΧΧΧΧΧΧ και 875-ΧΧΧΧΧΧΧ
    Τηλεφωνικές κλήσεις προς ή/και αποστολή sms προς αριθμούς των σειρών αυτών χρεώνονται με τιμολόγιο που είναι προκαθορισμένο και κοινό για όλες τις εταιρίες, ενώ το κόστος (σε ευρωλεπτά/λεπτό κλήσης ή ανά sms) σηματοδοτείται από το δεύτερο και τρίτο ψηφίο του 10ψήφιου τηλεφωνικού αριθμού. Για παράδειγμα, κλήση σε οποιονδήποτε αριθμό της σειράς 825-ΧΧΧΧΧΧΧ χρεώνεται με €0,25/λεπτό.
  • 5ψήφιοι αριθμοί των σειρών 14ΧΧΧ, 190ΧΧ έως 196ΧΧ, 1980Χ έως 1985Χ και 54ΧΧΧ
    Τηλεφωνικές κλήσεις προς ή/και αποστολή/λήψη sms προς/από αριθμούς των σειρών αυτών χρεώνονται βάσει της εμπορικής πολιτικής των εταιριών.

Για την προστασία κατά τη χρήση ΥΠΠ, η ΕΕΤΤ συστήνει στους καταναλωτές να:

  • Ενημερώνονται εκ των προτέρων για τα τιμολόγια των παρεχόμενων υπηρεσιών. Επισημαίνεται ότι, βάσει υποχρέωσης που έχει επιβληθεί από την ΕΕΤΤ, οι εταιρίες υποχρεούνται να ενημερώνουν τους καταναλωτές στο ενημερωτικό/διαφημιστικό υλικό σχετικά με την ταυτότητά τους, τη χρέωση ανά κλήση/sms, καθώς και για τη γραμμή βοήθειας/παραπόνων (helpline), η τελευταία δεν πρέπει να είναι αυξημένης χρέωσης και η οποία υποχρεωτικά πρέπει να είναι διαθέσιμη στους καταναλωτές τουλάχιστον κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.
  • Επιδεικνύουν προσοχή κατά τη διενέργεια τηλεφωνικών κλήσεων και την αποστολή/λήψη sms προς/από αριθμούς για ΥΠΠ.
  • Επιδεικνύουν ιδιαίτερη προσοχή πριν την καταχώρηση του αριθμού κινητού τηλεφώνου σε διαδικτυακό τόπο (ως προϋπόθεση εγγραφής σε υπηρεσία ή συμμετοχής σε διαγωνισμό, κλήρωση κ.ά.) και να έχουν προηγουμένως διαβάσει προσεκτικά τους όρους, τις προϋποθέσεις και το κόστος παροχής της υπηρεσίας. Η επισήμανση ισχύει και για αντίστοιχες υπηρεσίες που προσφέρονται από εκπομπές και διαφημιστικές καταχωρήσεις σε ηλεκτρονικά και έντυπα ΜΜΕ.
  • Γνωρίζουν ότι έχουν τη δυνατότητα να αιτηθούν ενεργοποίηση φραγής πρόσβασης, την οποία ο πάροχος υποχρεούται να ικανοποιήσει, είτε σε όλες τις ΥΠΠ είτε σε ορισμένες αριθμοδοτικές σειρές.

Για περισσότερες πληροφορίες σε θέματα ΥΠΠ και γενικότερα καταναλωτών, επισκεφθείτε τον Οδηγό Καταναλωτή της ΕΕΤΤ στο www.eett.gr.

This entry was posted in Misc. Bookmark the permalink.