Τέλος στα παζάρια παρόχων για την καλύτερη προσφορά – αντιπροσφορά βάζει η νέα διαδικασία ακύρωσης αιτημάτων φορητότητας που εισάγει η EETT

Τέλος στα παζάρια μεταξύ παρόχων για την καλύτερη προσφορά – αντιπροσφορά βάζει η νέα διαδικασία ακύρωσης αιτημάτων φορητότητας που εισάγει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (EETT) από τις 3 Ιουνίου 2018. Μεγάλος χαμένος στην υπόθεση… οι χρήστες.

Η ανακοίνωση της EETT

Βελτιώσεις στη διαδικασία ακύρωσης αιτημάτων φορητότητας, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που έχουν εμφανιστεί, αποφάσισε με την Απόφασή της ΑΠ.: 837/2/30-11-2017 να εισάγει η ΕΕΤΤ θέτοντας τον καταναλωτή στο επίκεντρο της διαδικασίας. Η ακύρωση αιτήματος φορητότητας αριθμών ευθυγραμμίζεται πλήρως με την άσκηση του δικαιώματος υπαναχώρησης που διαθέτουν οι συνδρομητές στις συμβάσεις από απόσταση ή εκτός εμπορικού καταστήματος, όπως ορίζει η νομοθεσία περί προστασίας του καταναλωτή.

Με τη νέα διαδικασία που θα εφαρμοστεί από τις 3 Ιουνίου του 2018 ο συνδρομητής διατηρεί το δικαίωμα να υποβάλλει αίτημα ακύρωσης της αίτησης φορητότητας εντός προθεσμίας 14 ημερολογιακών ημερών από τη σύναψη της σύμβασης μόνον εάν αυτή έγινε από απόσταση ή εκτός εμπορικού καταστήματος (π.χ. τηλεφωνικά).

Στο διάστημα αυτό των 14 ημερών η αίτηση φορητότητας δεν προωθείται προς υλοποίηση και ο συνδρομητής έχει το χρονικό περιθώριο να υπαναχωρήσει αζημίως χωρίς να παρέχει καμία εξήγηση των λόγων που τον οδήγησαν στην υπαναχώρηση.

Για τη διευκόλυνση της υποβολής αιτημάτων ακύρωσης όλοι οι πάροχοι με περισσότερους από 50.000 συνδρομητές θα έχουν την υποχρέωση να παρέχουν τη δυνατότητα υποβολής μέσω τηλεφωνικής κλήσης σε αυτοματοποιημένο σύστημα IVR (Interactive Voice Response).

Η λήψη της ανωτέρω Απόφασης έγινε σε συνέχεια σχετικής δημόσιας διαβούλευσης που είχε διεξάγει η ΕΕΤΤ στο διάστημα από 27 Ιουλίου μέχρι 21 Σεπτεμβρίου 2017.

Τι σημαίνει αυτό για τους χρήστες;

Με την υπάρχουσα διαδικασία, όταν κάποιος χρήστης πραγματοποιήσει αίτημα φορητότητας αυτό καταχωρείται άμεσα από τον «νέο» πάροχό στο σύστημα. Ο «παλιός» πάροχος ενημερώνεται σχετικά και επιστρέφει με νέα, οικονομικότερη, αντιπροσφορά.

H νέα διαδικασία θα δημιουργήσει προβλήματα στους χρήστες καθώς οι “παλιοί” πάροχοι θα βλέπουν πλέον πολύ αργά το αίτημα στο σύστημα, όταν πια ο πελάτης δεν θα έχει δικαίωμα υπαναχώρησης καθώς θα έχει επέλθει το χρονικό διάστημα των 14 ημερών.

Μεγάλοι χαμένοι λοιπόν οι χρήστες οι οποίοι δεν θα μπορούν πλέον να επωφεληθούν των προσφορών-αντιπροσφορών των παρόχων και πλέον θα πρέπει να σκεφτούν πολύ καλά πριν ξεκινήσουν τη διαδικασία ακύρωσης αιτήματος φορητότητας.

Loading