Η Facebook αγοράζει offline δεδομένα χρηστών για να βελτιώσει τις διαφημίσεις της…

Μέχρι σήμερα είμαστε σίγουροι ότι οι μεγάλες εταιρείες του Internet συλλέγουν τα προσωπικά δεδομένα που δηλώνουμε αναγκαστικά για να χρησιμοποιήσουμε τις υπηρεσίες τους. Τώρα, μαθαίνουμε ότι το ενδιαφέρον τους δεν περιορίζεται μόνο στις πληροφορίες που μοιραζόμαστε online, αλλά και σε οτιδήποτε άλλο αφορά γενικότερα την καθημερινότητα και τη ζωή μας.

Όπως αναφέρει το ProPublica σε σχετικό δημοσίευμα, η Facebook συνεργάζεται με 6 εταιρείες (Acxiom, Epsilon, Experian, Oracle Data Cloud, TransUnion και WPP) που συλλέγουν προσωπικά δεδομένα από την offline δραστηριότητα των κατοίκων στις ΗΠΑ, όπως το εισόδημα τους, τα εστιατόρια που επισκέπτονται συχνότερα ή το πόσο συχνά χρησιμοποιούν την πιστωτική κάρτα τους. Σκοπός όλης αυτής της παρακολούθησης είναι φυσικά το σερβίρισμα διαφημίσεων που ταιριάζουν καλύτερα στις συνήθειες και τα ενδιαφέροντα του χρήστη.

Η συνεργασία αυτή υφίσταται από το 2012, αλλά όπως ισχυρίζεται η Facebook, μόνο οι 600 από τις 29.000 διαφορετικές κατηγορίες διαφήμισης βασίζονται σε δεδομένα που προέρχονται από τους εξωτερικούς offline συνεργάτες της. Παράλληλα, τονίζει ότι δεν υπήρχε λόγος να ενημερώσει τους χρήστες για αυτήν την τακτική, μιας και τα δεδομένα δεν έχουν συλλεχθεί από αυτήν ή από κάποια από τις υπηρεσίες-εφαρμογές της.

Το ζήτημα έχει ήδη αρχίσει να παίρνει διαστάσεις στις ΗΠΑ και θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πως θα αντιμετωπιστεί από τις αρμόδιες αρχές. Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι είναι ιδιαίτερα πολύπλοκο να ζητήσει κανείς να σταματήσει ο διαμοιρασμός των offline δεδομένων του από αυτές τις εταιρείες.

[via]

About Chris Elpidis

Σχόλια, κριτική, κοπλιμέντα, αφορισμοί, δωροδοκίες και ό,τι άλλο θέλετε στο @celpidis και στο Google+
This entry was posted in Facebook, Internet, Misc, Social networks. Bookmark the permalink.