Τα 5 κορυφαία trends για την ενσωμάτωση του ψηφιακού κόσμου στον φυσικό

smart_devices_trends_1

Το 1969, το Υπουργείο Άμυνας των Ηνωμένων Πολιτειών ίδρυσε το Διαδίκτυο. Έπειτα από μία εξελικτική πορεία 30 και πλέον χρόνων, το Internet έχει γίνει ένα απαραίτητο εργαλείο στη ζωή μας.

Ως μέσο διανομής ψηφιακών προϊόντων, το Διαδίκτυο έχει επηρεάσει την ψηφιοποίηση των περισσότερων προϊόντων που κυμαίνονται από την μουσική, τα βίντεο, τα νομίσματα, τους χάρτες, ακόμα και σε ανθρώπινα μέλη και ανάγκες.

Καθώς οι άνθρωποι βασίζονται όλο και περισσότερο στο Διαδίκτυο, περισσότερα πράγματα θα είναι ψηφιοποιημένα και θα περιλαμβάνονται στο Internet. Έτσι θα φτιαχτεί ένας καινούριος, ψηφιακός κόσμος.

Η διαμόρφωση του ψηφιακού κόσμου εξελίσσεται σε τρία στάδια:

  1. IoI (Internet της Infotainment): Η ανάπτυξη του Διαδικτύου και των υπολογιστών, οδήγησε στην ανάπτυξη των αναγκών ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν τους υπολογιστές και το Διαδίκτυο για να αναζητήσουν πληροφορίες, να παρακολουθήσουν βίντεο και να παίξουν παιχνίδια.
  2. IoP (Internet των Ατόμων): Η έκδοση του iPhone το 2007, άνοιξε το δρόμο για την χρήση του Διαδικτύου μέσω του κινητού τηλεφώνου. Οι άνθρωποι άρχισαν να τα χρησιμοποιούν συχνότερα για κοινωνικοποίηση και επικοινωνία μεταξύ τους.
  3. IoT (Internet των Πραγμάτων): Το Διαδίκτυο έχει διεισδύσει σε όλους τους τομείς της ζωής μας, με αποτέλεσμα είδη διαφόρων βιομηχανιών, όπως ψυγεία και κλιματιστικά να έχουν ψηφιοποιηθεί και συνδεθεί με το Internet. Έτσι, ο άνθρωπος αποκτά μεγαλύτερο έλεγχο των πραγμάτων και η καθημερινή του ζωή γίνεται εκ των πραγμάτων πιο “έξυπνη” και “ευφυής”.

Κατά την ανάπτυξη των προαναφερθέντων τριών σταδίων, ο ψηφιακός κόσμος θα σχηματίζεται και θα τελειοποιείται σταδιακά. Ταυτόχρονα, ο ψηφιακός και ο φυσικός κόσμος θα ενσωματωθούν ο ένας στον άλλο, έτσι ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να παρατηρούν το φυσικό κόσμο και στη συνέχεια να τον ελέγχουν μέσω του ψηφιακού. Με τη σταδιακή ενσωμάτωση του ανθρωποκεντρικού ψηφιακού κόσμου στον φυσικό κόσμο, οι άνθρωποι θα απολαύσουν την “ευφυή ζωή” (smart life) με βάση τα παρακάτω σενάρια.

Trend πρώτο: Με επίκεντρο τους χρήστες

Το full scenario smart life έχει επίκεντρο τον άνθρωπο και τον καταναλωτή. Αλλαγές στις συνήθειες των καταναλωτών θα έχουν μια βαθιά επίδραση στην όλη διαδικασία και την επιχειρηματική επιτυχία του smart life, ενώ διάφορες δυναμικές τάσεις των καταναλωτών θα εκτοξευθούν απότομα τα επόμενα χρόνια και θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στην πορεία του. Πρωταγωνιστές αυτών των δυναμικών τάσεων θα είναι οι καταναλωτές που γεννήθηκαν τη δεκαετία του ’90, η μεσαία τάξη και οι γυναίκες.

Trend Δεύτερο: Νοημοσύνη – Η εξέλιξη από χαμηλό σε υψηλό επίπεδο

Δεδομένου ότι η έννοια της τεχνητής νοημοσύνης υποβλήθηκε επίσημα στο κοσμοϊστορικό δοκίμιο του Τούρινγκ “Μπορεί μια μηχανή να σκεφτεί;» το 1950 και παρά την ανάπτυξη που υπήρξε, η τεχνητή νοημοσύνη βρίσκεται ακόμη πολύ μακριά από τη ζωή μας. Ωστόσο, η ανάπτυξη της ικανότητας των hardware των computer, η διαδικτύωση και οι μεγάλες βάσεις δεδομένων, παρέχουν νοημοσύνη με περισσότερες βάσεις έτσι ώστε οι smart συσκευές να έρχονται όλο και πιο κοντά μας.

Trend Τρίτο: Wearables — Η αξία αλλάζει την απόσταση

Καθώς οι υπολογιστές εξελίσσονται, η απόσταση μεταξύ των συσκευών και των ανθρώπων γίνεται όλο και μικρότερη, ενώ η αξία και η απόδοση τους, μεγαλύτερη. Ο πρώτος υπολογιστής που φτιάχτηκε το 1945 κάλυπτε έναν ειδκά διαμορφωμένο χώρο 150 τετραγωνικών μέτρων και η κύρια χρήση του ήταν για επιστημονικές έρευνες. Έπειτα τα PC μπήκαν στη ζωή των ανθρώπων και χρησιμοποιούνταν για ψυχαγωγία και ανεύρεση πληροφοριών, ενώ στη συνέχεια ακολούθησαν οι φορητοί υπολογιστές που μπορούσαν να μεταφερθούν με αρκετή ευκολία. Πλέον, τα κινητά τηλέφωνα χρησιμοποιούνται συχνότερα, καθώς έχουν ενσωματωθεί σε όλες τις πτυχές της ζωής των ανθρώπων. Τα wearable προϊόντα είναι πολύ πιο κοντά στα ανθρώπινα σώματα και θα μπορέσουν να παίξουν καθοριστικότερο ρόλο αν αναπτυχθεί περισσότερο η αξία τους στους εξής τομείς: Αθλητισμός, υγεία, ταυτοποίηση, περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και ισχυρότερη αλληλεπίδραση με το ανθρώπινο σώμα.

Trend Τέταρτο: Smarthome — Από την απομόνωση στην Inter-σύνδεση

Αν και τo πρώτο smarthome κατασκευάστηκε τη δεκαετία του ’80, μόλις το 1997 ολοκληρώθηκε το αρχοντικό του Bill Gates, το οποίο χτίστηκε εξ’ ολοκλήρου σύμφωνα με το το concept του smarthome και περιελάμβανε ειδική γραμμή υψηλής ταχύτητας για το δίκτυο, έλεγχο μέσω υπολογιστή όλων των πορτών, παραθύρων, φώτων και ηλεκτρικών συσκευών και έναν υψηλής επίδοσης server ως backup ολόκληρου του συστήματος ελέγχου. Η αγορά smarthome κινείται αργά παρά την ανάπτυξη των τελευταίων χρόνων. Για να προσπεραστεί αυτό το τέλμα, θα πρέπει να αντιμετωπιστεί επιτυχώς το πρόβλημα της απομόνωσης των διαφόρων οικιακών συσκευών.

Trend Πέμπτο: Smart αυτοκίνητα για νέα επιτεύγματα

Από το 1970, οι ΗΠΑ και άλλες ανεπτυγμένες Ευρωπαϊκές χώρες κάνουν έρευνα για τα self-driving οχήματα. Ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του ’80, το Υπουργείο Άμυνας των Ηνωμένων Πολιτειών χρηματοδότησε την έρευνα των αυτόνομων οχημάτων γης (ALV) σε μεγάλη κλίμακα. Παρόλα αυτά δεν υπήρξε κάποιο σημαντικό επίτευγμα στην αυτοκινητοβιομηχανία λόγω τεχνικών περιορισμών των αισθητήρων, της IT επικοινωνίας και της τεχνητής νοημοσύνης. Ωστόσο, μετά το 2010, προηγμένοι αισθητήρες, ασύρματη επικοινωνία 3G / 4G, κάμερες υψηλής ευκρίνειας, ισχυρός επεξεργαστής και τεχνητή νοημοσύνη με δυνατότητα μελέτης εις βάθος, αναπτύχθηκαν σημαντικά.

 

This entry was posted in Huawei, Mobiles, Technology. Bookmark the permalink.