Google: Η έκθεση για την ασφάλεια των διαφημίσεων το 2023

Duncan Lennox, Αντιπρόεδρος και Γενικός Διευθυντής Διαφημίσεων Απόρρητο και Ασφάλεια

Δισεκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο βασίζονται στα προϊόντα της Google για την παροχή σχετικών και αξιόπιστων πληροφοριών, συμπεριλαμβανομένων των διαφημίσεων. Γι' αυτό απασχολούμε  χιλιάδες ανθρώπους που εργάζονται όλο το εικοσιτετράωρο προκειμένου να προστατεύουν το οικοσύστημα της ψηφιακής διαφήμισης. Σήμερα, δημοσιεύουμε την ετήσια Έκθεση Ασφάλειας Διαφημίσεων (Ads Safety Report) ώστε να μοιραστούμε την πρόοδο που έχουμε σημειώσει στην επιβολή των πολιτικών μας για διαφημιζόμενους και εκδότες και να αναλάβουμε την ευθύνη μας απέναντι στο έργο μας με στόχο τη διατήρηση ενός υγιούς διαδικτύου που υποστηρίζεται από διαφημίσεις.

Η κυριότερη τάση του 2023 ήταν ο αντίκτυπος της παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης (generative AI). Αυτή η νέα τεχνολογία εισήγαγε σημαντικές και συναρπαστικές αλλαγές στον κλάδο της ψηφιακής διαφήμισης, από τη βελτιστοποίηση της απόδοσης, έως την επεξεργασία εικόνας. Φυσικά, η generative AI παρουσιάζει και νέες προκλήσεις. Λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη αυτές τις προκλήσεις και θα περιγράψουμε τις ενέργειες  που κάνουμε για να τις αντιμετωπίζουμε άμεσα.

Είναι εξίσου σημαντικό να αναφερθεί ότι η generative AI παρουσιάζει μια μοναδική ευκαιρία να βελτιώσουμε σημαντικά τις προσπάθειές μας για την επιβολή των πολιτικών μας. Οι ομάδες μας ενστερνίζονται αυτή τη μετασχηματιστική τεχνολογία, ειδικά τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα (LLM), έτσι ώστε να μπορούμε να διαφυλάσσουμε καλύτερα την ασφάλεια των ανθρώπων στο διαδίκτυο.

Η ΓΕΝΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ ΕΝΙΣΧΥΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΒΟΛΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΤΗΣ GOOGLE

Οι ομάδες ασφαλείας μας χρησιμοποιούν εδώ και καιρό συστήματα μηχανικής μάθησης που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη για να επιβάλουν τις πολιτικές μας σε μεγάλη κλίμακα. Έτσι, εδώ και χρόνια, έχουμε  τη δυνατότητα να εντοπίζουμε και να αποκλείουμε δισεκατομμύρια κακόβουλες διαφημίσεις πριν τις δει κάποιος χρήστης του διαδικτύου. Ωστόσο, αν και εξακολουθούν να είναι εξαιρετικά εξελιγμένα, αυτά τα μοντέλα μηχανικής μάθησης ιστορικά έχουν ανάγκη εκτεταμένης εκπαίδευσης – και συχνά βασίζονται σε εκατοντάδες χιλιάδες, αν όχι εκατομμύρια, παραδείγματα παραβατικού περιεχομένου.

Τα LLM, από την άλλη πλευρά, είναι σε θέση να επανεξετάζουν και να ερμηνεύουν γρήγορα μεγάλο όγκο περιεχομένου, ενώ ταυτόχρονα καταγράφουν σημαντικές λεπτομέρειες και διαφοροποιήσεις σε αυτό. Αυτές οι προηγμένες δυνατότητες συλλογιστικής έχουν ήδη οδηγήσει σε μεγαλύτερης κλίμακας και ακριβέστερες αποφάσεις επιβολής για ορισμένες από τις πιο περίπλοκες πολιτικές μας. Ας πάρουμε, για παράδειγμα, την πολιτική μας κατά των αναξιόπιστων οικονομικών ισχυρισμών η οποία  περιλαμβάνει διαφημίσεις που προωθούν μεθόδους γρήγορου πλουτισμού. Οι κακόβουλοι παράγοντες που κρύβονται πίσω από αυτά τα είδη διαφημίσεων έχουν γίνει πιο εξελιγμένοι. Προσαρμόζουν τις τακτικές τους και διαμορφώνουν τις διαφημίσεις τους γύρω από νέες χρηματοοικονομικές υπηρεσίες ή προϊόντα, όπως  συμβουλές για επενδύσεις ή ψηφιακά νομίσματα, προκειμένου να εξαπατήσουν τους χρήστες.

Βεβαίως, τα παραδοσιακά μοντέλα μηχανικής μάθησης είναι εκπαιδευμένα  για τον εντοπισμό αυτών των παραβιάσεων πολιτικής. Ωστόσο, ο γρήγορος ρυθμός και η συνεχώς μεταβαλλόμενη φύση των χρηματοοικονομικών τάσεων καθιστά, ορισμένες φορές, δυσκολότερη τη διάκριση μεταξύ νόμιμων και παράνομων/ψευδών υπηρεσιών, καθώς και τη γρήγορη κλιμάκωση των αυτοματοποιημένων συστημάτων επιβολής μας για την καταπολέμηση των απατών. Τα LLM είναι πιο ικανά να αναγνωρίζουν γρήγορα τις νέες τάσεις στις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, να εντοπίζουν τα μοτίβα κακόβουλων παραγόντων που κάνουν κατάχρηση αυτών των τάσεων και να διακρίνουν μια νόμιμη επιχείρηση από μια απάτη που υπόσχεται γρήγορο πλουτισμό. Αυτό βοήθησε τις ομάδες μας να γίνουν ακόμα πιο ευέλικτες στην αντιμετώπιση αναδυόμενων απειλών κάθε είδους.

Έχουμε μόλις αρχίσει να αξιοποιούμε τη δύναμη των LLM για την ασφάλεια των διαφημίσεων. Το Gemini, που κυκλοφόρησε δημόσια πέρυσι, είναι το πιο ικανό μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης της Google. Είμαστε ενθουσιασμένοι που αρχίσαμε να ενσωματώνουμε τις εξελιγμένες συλλογιστικές του δυνατότητες στις προσπάθειές μας για την ασφάλεια και την επιβολή των πολιτικών μας αναφορικά με τις διαφημίσεις.

ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ GOOGLE ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΑΠΑΤΗΣ 

Το 2023, οι απάτες σε όλες τις διαδικτυακές πλατφόρμες αυξήθηκαν. Οι κακόβουλοι παράγοντες εξελίσσουν συνεχώς τις τακτικές τους για τη χειραγώγηση της ψηφιακής διαφήμισης προκειμένου να εξαπατήσουν ανθρώπους και νομοταγείς επιχειρήσεις. Για να αντιμετωπίσουμε αυτές τις συνεχώς μεταβαλλόμενες απειλές, ενημερώσαμε γρήγορα τις πολιτικές μας, αναπτύξαμε ομάδες ταχείας επέμβασης και βελτιώσαμε τις τεχνικές ανίχνευσης μας.

  • Τον Νοέμβριο, παρουσιάσαμε την πολιτική μας για την Περιορισμένη προβολή διαφημίσεων (Limited Ads Serving policy), η οποία έχει σχεδιαστεί για να προστατεύει τους χρήστες, περιορίζοντας την εμβέλεια διαφημιζόμενων με τους οποίους είμαστε λιγότερο εξοικειωμένοι. Σύμφωνα με αυτή την πολιτική, εφαρμόζουμε μια περίοδο «γνωριμίας» για τους διαφημιζόμενους που δεν έχουν ακόμη αποδεδειγμένο ιστορικό καλής συμπεριφοράς, κατά τη διάρκεια της οποίας οι εμφανίσεις των διαφημίσεών τους ενδέχεται να είναι περιορισμένες σε ορισμένες περιπτώσεις – για παράδειγμα, όταν η σχέση μεταξύ του διαφημιζόμενου και ενός brand στο οποίο αναφέρεται δεν είναι σαφής. Εν τέλει, η πολιτική Limited Ads Serving, η οποία βρίσκεται ακόμα σε αρχικό στάδιο, θα βοηθήσει να διασφαλιστεί ότι οι διαφημιζόμενοι με καλή πρόθεση θα είναι σε θέση να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των χρηστών, περιορίζοντας ταυτόχρονα την προσέγγιση κακόβουλων παραγόντων και μειώνοντας τον κίνδυνο απάτης και παραπλανητικών διαφημίσεων.
  • Ένα κρίσιμο μέρος της προστασίας των ανθρώπων από τους  κινδύνους του διαδικτύου εξαρτάται από την ικανότητά μας να ανταποκρινόμαστε γρήγορα στις νέες τάσεις κατάχρησης. Προς το τέλος του 2023 και τις αρχές του 2024 αντιμετωπίσαμε μια στοχευμένη καμπάνια διαφημίσεων που χρησιμοποιούσαν την ομοιότητα με δημόσια πρόσωπα για να εξαπατήσουν τους χρήστες, συχνά μέσω της χρήσης deepfake τεχνολογίας. Όταν εντοπίσαμε αυτήν την απειλή, δημιουργήσαμε μια ειδική ομάδα για να ανταποκριθεί άμεσα. Εντοπίσαμε μοτίβα στη συμπεριφορά των κακόβουλων παραγόντων, εκπαιδεύσαμε τα αυτοματοποιημένα μοντέλα επιβολής μας ώστε να εντοπίζουν παρόμοιες διαφημίσεις και αρχίσαμε να τις αφαιρούμε σε μεγάλη κλίμακα. Ενημερώσαμε επίσης την πολιτική παραπλανητικής περιγραφής για να μας επιτρέψει να αναστείλουμε γρήγορα τους λογαριασμούς των κακόβουλων παραγόντων.

Συνολικά, μπλοκάραμε ή αφαιρέσαμε 206,5 εκατομμύρια διαφημίσεις για παραβίαση της πολιτικής  παραπλανητικής περιγραφής, η οποία περιλαμβάνει πολλές τακτικές απάτης, καθώς και 273,4 εκατομμύρια διαφημίσεις για παραβίαση της πολιτικής μας για τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες. Επίσης, μπλοκάραμε ή αφαιρέσαμε πάνω από 1 δισεκατομμύριο διαφημίσεις για παραβίαση της πολιτικής μας κατά της κατάχρησης του δικτύου διαφημίσεων, η οποία περιλαμβάνει την προώθηση κακόβουλου λογισμικού.

Η καταπολέμηση των διαφημίσεων απάτης αποτελεί μια διαρκή προσπάθεια, καθώς βλέπουμε κακόβουλους παράγοντες να λειτουργούν με περισσότερη επιτήδευση, σε μεγαλύτερη κλίμακα, χρησιμοποιώντας νέες τακτικές, όπως τα deepfakes, για να εξαπατήσουν τους ανθρώπους. Θα συνεχίσουμε να αφιερώνουμε εκτεταμένους πόρους, πραγματοποιώντας σημαντικές επενδύσεις στην τεχνολογία ανίχνευσης και να συνεργαζόμαστε με οργανισμούς όπως η Global Anti-Scam Alliance και η Stop Scams UK για τη διευκόλυνση της ανταλλαγής πληροφοριών και την προστασία των καταναλωτών σε όλο τον κόσμο.

ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑ

Οι διαφημίσεις πολιτικού περιεχομένου αποτελούν σημαντικό μέρος των δημοκρατικών εκλογών. Οι υποψήφιοι και τα κόμματα χρησιμοποιούν διαφημίσεις για να ευαισθητοποιήσουν το κοινό, να μοιραστούν πληροφορίες και να προσελκύσουν πιθανούς ψηφοφόρους. Σε μια χρονιά με πολλές σημαντικές εκλογικές αναμετρήσεις σε όλο τον κόσμο, θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι οι ψηφοφόροι θα συνεχίσουν να εμπιστεύονται τις προεκλογικές διαφημίσεις που μπορεί να βλέπουν στις πλατφόρμες μας. Γι' αυτόν το λόγο, έχουμε θέσει εδώ και χρόνια αυστηρές απαιτήσεις επαλήθευσης ταυτότητας και διαφάνειας για τις διαφημίσεις πολιτικού περιεχομένου, καθώς και περιορισμούς στον τρόπο με τον οποίο αυτοί οι διαφημιζόμενοι μπορούν να στοχεύουν τις προεκλογικές τους διαφημίσεις. Όλες οι προεκλογικές διαφημίσεις πρέπει, επίσης, να περιλαμβάνουν γνωστοποιήσεις που να δείχνουν ποιος κάλυψε το κόστος τους και συγκεντρώνονται στη δημόσια διαθέσιμη Έκθεση Διαφάνειας Πολιτικής Διαφήμισης της Google. Το 2023, επαληθεύσαμε περισσότερους από 5.000 νέους διαφημιζόμενους και καταργήσαμε περισσότερες από 7,3 εκατομμύρια προεκλογικές διαφημίσεις που προέρχονταν από διαφημιζόμενους που δεν είχαν ολοκληρώσει την απαιτούμενη διαδικασία επαλήθευσης.

Πέρυσι, ήμασταν η πρώτη εταιρεία τεχνολογίας που ξεκίνησε μια νέα προϋπόθεση γνωστοποίησης για προεκλογικές διαφημίσεις που περιέχουν συνθετικό περιεχόμενο. Καθώς όλο και περισσότεροι διαφημιζόμενοι αξιοποιούν τη δύναμη και τις ευκαιρίες της τεχνητής νοημοσύνης, θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι θα συνεχίσουμε να παρέχουμε στους ανθρώπους μεγαλύτερη διαφάνεια και τις πληροφορίες που χρειάζονται για να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις.

Επιπλέον, συνεχίζουμε να επιβάλλουμε τις πολιτικές μας κατά των διαφημίσεων που προωθούν αποδεδειγμένα ψευδείς εκλογικούς ισχυρισμούς που θα μπορούσαν να υπονομεύσουν την εμπιστοσύνη ή τη συμμετοχή σε δημοκρατικές διαδικασίες.

ΣΥΝΟΛΙΚΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ ΓΙΑ ΤΟ 2023

Στόχος μας είναι να εντοπίζουμε κακόβουλες διαφημίσεις και να αναστέλλουμε τους παραπλανητικούς λογαριασμούς προτού εισέλθουν στις πλατφόρμες μας ή να τους αφαιρούμε αμέσως μόλις τους εντοπίσουμε. Η τεχνητή νοημοσύνη βελτιώνει την εφαρμογή των πολιτικών μας  σε όλα αυτά τα μέτωπα. Το 2023, μπλοκάραμε ή αφαιρέσαμε περισσότερες από 5,5 δισεκατομμύρια διαφημίσεις, ελαφρώς περισσότερες  σε σχέση με το προηγούμενο έτος, και 12,7 εκατομμύρια λογαριασμούς διαφημιζόμενων, σχεδόν τους διπλάσιους σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ομοίως, εργαζόμαστε για να προστατεύσουμε τους διαφημιζόμενους και το κοινό, καταργώντας τις διαφημίσεις μας από σελίδες εκδοτών και ιστότοπους που παραβιάζουν τις πολιτικές μας, όπως σεξουαλικό περιεχόμενο ή επικίνδυνα προϊόντα. Το 2023, αποκλείσαμε ή περιορίσαμε την προβολή διαφημίσεων σε περισσότερες από 2,1 δισεκατομμύρια σελίδες εκδοτών, σημειώνοντας μια μικρή αύξηση σε σχέση με το 2022. Γινόμαστε, επίσης, καλύτεροι στην αντιμετώπιση διάχυτων ή κατάφωρων παραβιάσεων. Λάβαμε ευρύτερα μέτρα επιβολής σε επίπεδο ιστοσελίδων σε περισσότερους από 395.000 ιστότοπους εκδοτών, καταγράφοντας σημαντική αύξηση από το 2022.

Για να γίνει πιο κατανοητός ο αντίκτυπος της τεχνητής νοημοσύνης σε αυτόν τον τομέα, αξίζει να αναφερθεί ότι πέρυσι, πάνω από το 90% της επιβολής μας σε επίπεδο σελίδων εκδοτών ξεκίνησε με τη χρήση μοντέλων μηχανικής μάθησης, συμπεριλαμβανομένων των τελευταίων LLM. Φυσικά, οποιοσδήποτε διαφημιζόμενος ή εκδότης μπορεί να υποβάλει ένσταση για μια ενέργεια επιβολής, εάν πιστεύει ότι κάναμε λάθος. Οι ομάδες μας θα το ελέγξουν και, σε περίπτωση  που εντοπιστεί σφάλμα, θα  χρησιμοποιηθεί για τη βελτίωση των συστημάτων μας.

ΠΑΡΑΜΕΝΟΝΤΑΣ ΕΥΕΛΙΚΤΟΙ ΚΑΙ ΚΟΙΤΑΖΟΝΤΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Όσον αφορά στην ασφάλεια των διαφημίσεων, πολλά μπορούν να αλλάξουν κατά τη διάρκεια ενός έτους: από την  εισαγωγή νέων τεχνολογιών  όπως η generative AI, μέχρι τις νέες τάσεις κατάχρησης και τις παγκόσμιες συγκρούσεις. Έτσι, ο κλάδος της ψηφιακής διαφήμισης πρέπει να παραμένει ευέλικτος και έτοιμος να αντιδράσει. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αναπτύσσουμε συνεχώς νέες πολιτικές, ενισχύουμε τα συστήματα επιβολής μας, εμβαθύνουμε τη διακλαδική συνεργασία και προσφέρουμε περισσότερο έλεγχο σε άτομα, εκδότες και διαφημιζόμενους.

Το 2023, για παράδειγμα, παρουσιάσαμε το Κέντρο Ελέγχου Διαφημίσεων  (Ads Transparency Center), έναν κόμβο με δυνατότητα αναζήτησης όλων των διαφημίσεων από επαληθευμένους διαφημιστές, ο οποίος βοηθά τους χρήστες να μαθαίνουν γρήγορα και εύκολα περισσότερες πληροφορίες για τις διαφημίσεις που βλέπουν σε Search, YouTube και Display. Ενημερώσαμε επίσης τα στοιχεία ελέγχου καταλληλότητας ώστε να είναι  πιο εύκολο και γρήγορο για τους διαφημιστές να αποκλείουν θέματα που επιθυμούν να αποφύγουν στο περιεχόμενο του YouTube και του Display. Συνολικά, πραγματοποιήσαμε 31 ενημερώσεις στις πολιτικές μας για τις διαφημίσεις και τους εκδότες.

Αν και δεν γνωρίζουμε ακόμη τι μας επιφυλάσσει το υπόλοιπο του 2024, είμαστε βέβαιοι ότι οι επενδύσεις μας σε πολιτικές και συστήματα εντοπισμού και επιβολής θα μας προετοιμάσουν για οποιεσδήποτε μελλοντικές προκλήσεις.

Loading