Hyperloop: Όλα όσα θέλεις να γνωρίζεις για το “τρένο” του μέλλοντος

hyperloop

Ο δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας και οραματιστής Elon Musk μας αποκάλυψε πρόσφατα τα σχέδια του για το Hyperloop, ένα φουτουριστικό τρένο που -αν κατασκευαστεί- θα κινείται όχι σε ράγες ή δρόμους αλλά στο εσωτερικό αγωγών μέσα σε κενό αέρος καλύπτοντας αποστάσεις εκατοντάδων χιλιομέτρων σε λίγα μόλις λεπτά!

Τώρα ο Elon Musk αποφάσισε να μοιραστεί περισσότερες λεπτομέρειες για το project του μέσα από ένα 57σέλιδο έγγραφο που περιγράφει λεπτομερώς όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά του και παραθέτει εικόνες για να κατανοήσουμε καλύτερα πώς ακριβώς το φαντάζεται.

hyperloop-map

Όπως αναφέρει, το τρένο αρχικά θα συνδέει το Λος Άντζελες με το Σαν Φρανσίσκο και θα ταξιδεύει με ταχύτητα 760 μιλίων (1223km) την ώρα, δηλαδή ακόμα γρηγορότερα και από τα περισσότερα αεροπλάνα που πετούν με ταχύτητα 550 μιλίων/ώρα. Την παραπάνω απόσταση θα διανύει σε περίπου μισή ώρα και στις ώρες αιχμής θα λειτουργούν 40 περίπου κάψουλες.

hyperloop-2

Η κάθε κάψουλα θα χωρά 28 επιβάτες και το κόστος της θα ανέρχεται στο $1.3 εκατ., ενώ θα υπάρχουν και άλλες μεγαλύτερες που θα χωρούν και οχήματα (κόστος $1.5 εκατ.). Το κόστος του κάθε σταθμού υπολογίζεται στα $125 εκατ. ενώ όλοι οι σταθμοί και οι αγωγοί θα στοιχίσουν συνολικά μεταξύ $4-$5.31 δισ. Το όλο project -τουλάχιστον στην αρχική φάση του- εκτιμάται από τον Elon Musk ότι θα στοιχίσει περί τα $6.1 δισ., κάτι που αμφισβητείται εντόνως από πολλούς αναλυτές.

energy

Η ατμοσφαιρική πίεση εντός των αγωγών θα είναι περίπου στο 17% αυτής του πλανήτη Άρη ή αλλιώς ίση περίπου με την πίεση του αέρα στα 150.000 πόδια (4 φορές το ύψος που πετούν τα περισσότερα αεροπλάνα). Όλη η ενέργεια θα παρέχεται από ηλιακά πάνελ με κάθε επιβάτη να απαιτεί 100 megajoules ενέργειας τη στιγμή που σε ένα αυτοκίνητο o κάθε επιβάτης καταναλώνει 800MJ, σε μια μηχανή 900MJ και σε ένα αεροπλάνο 1100MJ.

hyperloop-4

Εξίσου σημαντικό είναι και το χαμηλό κόστος των εισιτηρίων που για ένα ταξίδι μετ’ επιστροφής θα κοστίζουν $40 (1 ώρα και 10 λεπτά), τη στιγμή που η ίδια απόσταση με αεροπλάνο κοστίζει $158 (2,5 ώρες) και με αμάξι $115 (11 ώρες).

Τέλος, ο Elon Musk διαβεβαιώνει ότι το Hyperloop θα είναι απόλυτα ασφαλές, με τις κάψουλες να βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία με τους χειριστές των σταθμών, ειδικούς μηχανισμούς μηχανικών φρένων για περιπτώσεις βλαβών, ανθεκτικούς σε σεισμούς αεραγωγούς και μάσκες οξυγόνου για επείγουσες καταστάσεις.

[via]

This entry was posted in Concepts, Featured, Misc. Bookmark the permalink.
  • jonjon

    Άνθρωπος με όραμα ο elon, Όχι σαν τους φελους που έχουμε εδώ και το παίζουν σωτήρες

  • Το μαυρο προβατο

    Οι αεροπορικες εταιρειες τι λενε γι’αυτο; Θα παθουν μεγαλη ζημια οι εγχωριες αεροπορικες εταιρειες. Κατι μου λεει πως θα μεινει στα σχεδια το ολο project.

  • TeflonDon1908

    Σιγα μην τον αφησουν οι Shell BP κτλ

  • TGM

    Η ιδέα δεν είναι καθόλου καινούρια, υπάρχει από το 1910 (!)
    -googlαρετε “Vactrain” όσοι αμφιβάλετε-
    Έχουν γίνει μάλιστα και (αποτυχημένες) προσπάθειες κατά καιρούς, το σίγουρο όμως είναι ότι ακούγεται πολύ υποσχόμενο για να ‘ναι αληθινό.
    Αν άργησε 100 χρόνια και ακόμα δεν έχει φτιαχτεί ούτε σε μικρή κλίμακα, άνετα μπορεί να περιμένουμε άλλα τόσα για να το δούμε στην πραγματικότητα.

  • Pingback: Νέα υπερταχεία μαγνητικής αιώρησης υπόσχεται ότι θα ταξιδεύει με....2900km/h!()

  • Pingback: Hyperloop: Ξεκινά η κατασκευή της πρώτης δοκιμαστικής γραμμής για το ταχύτατο τρένο του μέλλοντος()

  • McNulty

    Η ιδέα δεν είναι ίδια, είναι παραλλαγή. Τα Vactrain αντιμετωπίζαν πρόβλημα με τη διατήρηση του κενού στη σύραγγα, το Hyperloop αντίθετα θα λειτουργεί σε χαμηλή πίεση που είναι πιο εύκολο να διατηρηθεί.

    Δεν πρέπει ακόμη να ξεχνάμε πόσο έχουν προοδεύσει συμπληρωματικές τεχνολογίες όπως υπερελαφρά υλικά, ηλεκτρομαγνήτες κτλ. Και το αεροπλάνο το οραματίστηκε ο Ντα Βίντσι, αλλά χωρίς κινητήρα εσωτερικής καύσης δεν μπορούσε να κατασκευαστεί.

  • McNulty

    Όπως δεν άφησαν και τα ηλεκτρικά τρένα εννοείς;