Απόφαση σταθμός: Οι πάροχοι μπορούν να πωλούν το ιστορικό πλοήγησης στο Internet χωρίς την άδεια του χρήστη

Η είδηση, δυστυχώς, πέρασε στα ψιλά τις τελευταίες ημέρες, αλλά είναι ιδιαίτερα σημαντική για όλους τους χρήστες παγκοσμίως, παρότι για την ώρα αφορά μόνο τις ΗΠΑ. Τον περασμένο Οκτώβριο και επί προεδρίας Barack Obama, η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Επικοινωνιών (FCC – Federal Communications Commission) ενέκρινε τη θέσπιση νέων κανόνων για την προστασία της ιδιωτικότητας των χρηστών απαιτώντας ουσιαστικά από τους παρόχους τηλεπικοινωνιών να ενημερώνουν τους χρήστες και να ζητούν την έγκριση τους προτού μοιραστούν ή πουλήσουν τα δεδομένα της περιήγησης τους σε τρίτους.

Την περασμένη εβδομάδα, όμως, η γερουσία των ΗΠΑ ψήφισε υπέρ της άρσης αυτών των κανόνων με αποτέλεσμα οι πάροχοι να έχουν πλέον το δικαίωμα να πουλούν το ιστορικό περιήγησης σε διαφημιστικές εταιρείες χωρίς την άδεια και χωρίς καν να ενημερώνουν τους χρήστες. Οι πάροχοι άσκησαν έντονες πιέσεις για να ψηφιστεί αυτή η ανατροπή με την πρόφαση ότι χάνουν τη δυνατότητα να φανούν ανταγωνιστικοί στην εκθετικά αναπτυσσόμενη ψηφιακή αγορά διαφήμισης, από τη στιγμή που κανείς δεν αγγίζει για τον ίδιο λόγο τους διαδικτυακούς κολοσσούς όπως η Google και η Facebook.

Αυτό που δεν λένε, ωστόσο, είναι ότι οι χρήστες (έστω και δύσκολα πλέον) μπορούν να αποφύγουν τις υπηρεσίες των Google και Facebook ή να χρησιμοποιήσουν ad-blockers για να μην δημιουργείται αυτόματα το “διαφημιστικό προφίλ” τους. Από την άλλη πλευρά, ο πάροχος τηλεπικοινωνιών έχει αυτόματα πρόσβαση σε οποιοδήποτε ψηφιακό δεδομένο του χρήστη από τους υπολογιστές και τις “έξυπνες” συσκευές (smartphones, tablets, fitness trackers, ψηφιακούς βοηθούς και συσκευές IoT γενικότερα) μέχρι τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα, επομένως, είναι σημαντικά πιο δύσκολο να αποφύγει την παρακολούθηση.

Σίγουρα υπάρχει η δυνατότητα χρήσης υπηρεσίας VPN ή η στροφή στον Tor browser, αλλά αντιλαμβάνεστε πόσο δύσκολη είναι η υιοθέτηση τους από τη συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών σε όλο τον κόσμο…

[via]

About Chris Elpidis

Σχόλια, κριτική, κοπλιμέντα, αφορισμοί, δωροδοκίες και ό,τι άλλο θέλετε στο @celpidis και στο Google+

This entry was posted in Internet, Misc. Bookmark the permalink.
  • Γιαννης Χατζηφωτιαδης

    Ναι!Καλα!Γιατι μεχρι σημερα δεν πωλειται το ιστορικο.Μολις κανεις περιηγηση σε μια σελιδα σε κατακλυζουν οι σχετικες διαφημισεις.

  • Σκεπτόμενος

    Άλλο το cookie, που και αυτό σηκώνει πολύ κουβέντα και άλλο συνολικά το ιστορικό σου.
    Άλλο δηλαδή να σε “τσιμπάει” ότι μπήκες και είδες τηλεοράσεις και σε αρχίζει στην διαφήμιση και άλλο ότι σήμερα μπήκες fb, αθλητικά, είδες ρεπορτάζ ΝΒΑ, εφημερίδες, στο mail σου, στο άλλο mail σου, παρήγγειλες σουβλάκια, έψαξες torrent, είδες το Χ βίντεο στο youtube και σχολίασες στο techgear…
    Άσε που μπορεί να ξέρει και από ποια συσκευή μπήκες και που ήσουν όταν μπήκες.

    Κλάφ’τα!

  • Megisto4

    οταν θα αρχισουν να σκανε τα ραβασακια για παρανομο downloading, η παρανομο streaming, τοτε ελα να τα πουμε

  • greek one

    τρελλή ευκαιρία για ανελέητο trolling. από αύριο πχ, και για ένα μήνα, να επισκεπτόμαστε μονάχα σελίδες που έχουν να κάνουν με κέντημα.

  • Γιαννης Χατζηφωτιαδης

    Αυτο ηδη γινεται φιλε μου στην Γερμανια,στην Ολλανδια και πιθανον στο Η.Β.

  • Megisto4

    για την ελλαδα μιλαω, στις χωρες που ανεφερες εφαρμοζετε ηδη ναι