Επίθεση του Jean Michel Jarre στις εταιρείες τεχνολογίας. «Οι καλλιτέχνες είναι το μέλλον»

Jarre

Κάλεσμα στους μουσικούς καλλιτέχνες απηύθυνε ο γνωστός Jean Michel Jarre, πρωτοπόρος της ηλεκτρονικής μουσικής, ενθαρρύνοντάς τους να συνεργαστούν με τις μεγαλύτερες τεχνολογικές εταιρείες με σκοπό την εξεύρεση νέων τρόπων για να κερδίσουν περισσότερα χρήματα. «Εμείς είμαστε οι άνθρωποι που δημιουργούμε το μέλλον – όχι οι κατασκευαστές υπολογιστών και καλωδίων», ανέφερε συγκεκριμένα ο Jarre.

O Jarre υποστηρίζει ότι οι καλλιτέχνες πρέπει να σταματήσουν να κλαίγονται και να συνεργαστούν με τις ισχυρές τεχνολογικές εταιρείες. Ανέφερε ειρωνικά, μάλιστα, ότι το επάγγελμα του μέλλοντος είναι ο ταχυδρόμος, διότι «αυτές τις μέρες είναι προτιμότερο να μεταφέρεις περιεχόμενο από το να δημιουργείς». Αναγνωρίζει, από την άλλη, ότι η μουσική, φωτογραφία, ταινίες κτλπ θα είναι δωρεάν στο Internet. «Πρέπει να το αποδεχτούμε», ανέφερε συγκεκριμένα.

Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι οι δημιουργοί δεν πρέπει να πληρωθούν. Η λογική του είναι η εξής: Όταν ακούς ένα τραγούδι στο ραδιόφωνο δεν πληρώνεις τίποτα αφού ο ραδιοφωνικός σταθμός έχει ήδη πληρώσει τα δικαιώματα από πριν. Επιχειρηματολογεί ότι ένα παρόμοιο σύστημα πρέπει να εφαρμοστεί και στο Internet.

«Ας μην ξεχνάμε ότι στο smartphone, το έξυπνο κομμάτι είναι εμείς οι δημιουργοί», δήλωσε. «Εάν ξεφορτωθείς τη μουσική, τις εικόνες, τα βίντεο, τις λέξεις και τη λογοτεχνία από το τηλέφωνο έχεις απλά μια συσκευή που αξίζει $50. Ας αποδεχτούμε ότι υπάρχει και μια καινοτομία από πίσω, οπότε ας προσθέσουμε άλλα $100 – τα υπόλοιπα $300-$400 της τιμής πρέπει να πάνε στους δημιουργούς».

Από τα λεγόμενά του φαίνεται ότι κατά πάσα πιθανότητα ο Jarre δεν γνωρίζει αρκετά για το πως κατασκευάζεται μια ηλεκτρονική συσκευή και τα κόστη που κρύβονται πίσω από αυτή τη διαδικασία. Εσείς συμφωνείτε ή διαφωνείτε με τις ομολογουμένως ρηξικέλευθες απόψεις του Jarre;

About Harry Souris

Apple news, reviews and opinion. Guitar geek. Editor of iPhoneHellas.gr, MacUser.gr & TechGear.gr. Follow me on twitter and facebook
This entry was posted in Featured, Music. Bookmark the permalink.
  • Ειδικά ο Jarre μια χαρά γνωρίζει τι κόστη κρύβονται από πίσω. Είναι χρήστης της τεχνολογίας από τότε που μερικοί (όλοι;…) από τους αρθρογράφους εδώ έτρωγαν νουτρίτσια.
    Αλλά θέλει να περάσει ένα point και δεν έχει και πολύ άδικο.

  • Τριαλαριλαρο

    ========================================================
    Από τα λεγόμενά του φαίνεται ότι κατά πάσα πιθανότητα ο Jarre δεν
    γνωρίζει αρκετά για το πως κατασκευάζεται μια ηλεκτρονική συσκευή και τα
    κόστη που κρύβονται πίσω από αυτή τη διαδικασία
    ========================================================

    Ο Jean Michel Jarre ;; Ρε φιλαρακι… εισαι καλα ; Πας καλα ; Ξερεις για τι μεγεθους καλλιτεχνη μιλας; Ο Jean Michel Jarre δεν ξερει τα κοστη ;

    χαχαχαχαχαχααχα… Αντε φιλαρακι μου και ακου Παντελιδη και Κοκκινου και ασε τον Jean Michel Jarre να ζωγραφιζει με τα Moog Modular τα ARP 2600 και τα Fairlight .

  • Τριαλαριλαρο

    Ελεος ρε φιλαρακι μου , ειδες ; Γραφουν λες και αναφερονται στον Σακη τον Ρoυβα . :D:D

  • Vlad

    Γιαννάκη, άραξε…

  • Γιώργος Λιαδής

    Εγώ που δεν τον γνωρίζω, χάνω κάτι; Ο αρθρογράφος ζητά να κρίνουμε τα λόγια του και όχι την φήμη του. Κι επίσης, όταν λέει πως η κάθε συσκευή θα έπρεπε να κοστίζει 150 δολ. (τα 100 από τα οποία για την “καινοτομία”) μάλλον δεν γνωρίζει τα κόστη. Αυτό δεν σημαίνει πως οι εταιρείες δεν έχουν υπερκέρδος (κάπου είχα διαβάσει πως η apple έχει καθαρό κέρδος το 50% της αξίας). Αλλά το τηλέφωνο δεν είναι μόνο τα υλικά κατασκευής. Κάποιοι το σχεδίασαν, κάποιοι έκαναν έρευνα, κάποιες πατέντες αγοράστηκαν, κάποιες άλλες χρηματοδοτήθηκαν, κάποια χρήματα πάνε στην ανάπτυξη της εταιρείας για να βγάλει το επόμενο μοντέλο, κάποια πάνε στο μάρκετινγκ, κάποια σε δικηγόρους, στην μεταφορά, στους πωλητές, κάποια – δυστυχώς τα λιγότερα – πάνε στους εργάτες που δουλεύουν σαν σκλάβοι και κάποια άλλα – τα περισσότερα – σε μετόχους, διευθυντάδες και άλλους. Όπως και να έχει όμως, από την κάθε συσκευή πληρώνονται κυριολεκτικά χιλιάδες άνθρωποι. Αν κόστιζε 150 δολ, βγάλτε τα μεταφορικά και το κέρδος του καταστήματος, η συσκευή θα έπρεπε να έχει κόστος παραγωγής 50 δολάρια…

  • Τριαλαριλαρο

    Εσυ που δεν τον γνvριζεις , οχι απλως χανεις κατι.

    Χανεις ενα τεραστιο -ισως και το πιο σημαντικο- μερος της ιστοριας της ηλεκτρονικης μουσικης , των synthesizers , της συνθεσης , του σχεδιασμου κι εκτελεσης live συναυλιων ,… δεν ξερω που να σταματησω.

    Μιλαμε χαλαρα για εναν συγχρονο Μπετοβεν. Για μια μουσικη μεγαλοφυια. Αυτο μπορουν να στο επιβεβαιωσουν ανθρωποι που εχουν χρονια σπουδες στη μουσικη.

    Μια χαρα τα λεει ο Jean Michel Jarre. Για να μην πω οτι υπερβαλει κιολας (προς τα επανω) στο θεμα τιμης (πανω απο €0,50 δεν στοιχιζει ενα τσιπακι.) Μαθετε και μετα μπορειτε να εκφερετε γνωμη.

    Μεχρι τοτε , Κοκκινου , Παντελιδη , Σακιρα , Ρικι Μαρτιν και Τζενιφερ Λοπεζ.

    Y.Γ. Οταν το 1987 οι περισσοτεροι καλλιτεχνες μετετρεπαν σταδια σε συναυλιακους χορους , ο Jean Michel Jarre ειπε αντι για σταδιο να να μετατρεψει μια … πολη. !!!! Rendezvous Houston

  • shamrock

    να σου πω την αλήθεια χεστι$#με που δεν τον ξερουμε…σορρυ κι ολας

  • Τριαλαριλαρο

    Ειδες που δεν ειναι ακομα καιρος σου να βγαλεις τις πανες ; 🙂

  • shamrock

    καλα μην κλαψεις κι ολας… ^_^

  • νικος

    Τριαλαριλαρο λιγα τους ειπες … η αληθεια είναι ότι η αποψη είναι σαν την κολοτριπιδα ολοι εχουν από μια … το θεμα είναι ποιος είναι αυτος που την εκφερει … μπορει να είναι μια κουραδα δημοσιογραφισκος ο οποίος αφου ξέρει από τεχνολογία περισσότερο από τον JARRE ας μας κανει ανάλυση κόστους για τις μικροσυσκευές … Αντίθετα πιστεύω ότι ο Jarre μαλλον κατανοεί την πραγματικότητα και παραμένει πρωτοπόρος όχι μονο για την μούσικη του … δεν είναι κακο που καποιοι δεν τον ξερουν αλλα πιοι είναι αυτοι: … τον Jarre τον εχουν δει Live πανω από 500.000.000 άνθρωποι !!!!! (κι εγώ ένας από αυτούς) και λίγους λέω … αυτόν τον

  • Γιώργος Λιαδής

    Το ότι ο καθένας μπορεί να έχει άποψη, ονομάζεται δημοκρατία, όχι κωλοτρυπίδα. Για το γεγονός ότι τον έχουν δει live 500 εκ. άνθρωποι δεν μου καίγεται καρφί. Ο Ξυλούρης τραγουδούσε σε μπουάτ, τα συγκροτήματα που μου άρεσαν τα έβλεπα σε αίθουσες εκδηλώσεων σχολείων και από ηλεκτρονική μουσική ξέρω μόνο το soundrack του super mario (θέλεις να μιλήσουμε για κλασσική ή για πανκ; Συγνώμη, αλλά εγώ μουσική θεωρώ ότι έχει όργανα). Θα έκρινα και τις απόψεις του Ξυλούρη αν δεν συμφωνούσα μαζί του. Πως να το κάνουμε, κανείς δεν είναι θεός να έχει το αλάθητο επειδή έχει ταλέντο σε κάτι. Πως κάνετε έτσι σαν γκρούπις επειδή κάποιος τόλμησε να αμφισβητήσει την γνώμη ενός μουσικού!

  • Τριαλαριλαρο

    Αν πιστευεις οτι ενα synthesizer δεν ειναι μουσικο οργανο , σε προκαλω να βρεις και να προσπαθησεις να βγαλεις ηχο (οχι θορυβο) απο ενα παλιο αναλογικο.
    Προσπαθησα μια φορα σε ενα ARP 2600 και το μονο που καταφερα ειναι να βγαλω χιονια. Η πληρης απογοητευση.

    Y.Γ Προς γνωστες. Το ARP ηταν σε VSTi και οχι Hardware. Αλλιως ; Θα το ειχα παρει στη μασχαλη και θα ετρεχα :ΡΡ

  • Τριαλαριλαρο

    Ασε με δηλαδη. Η αγνοια σε ολο της το μεγαλειο. Αμολανε μια παπατζα εκει περα χωρις να ξερουν την ιστορια του ανθρωπου στον οποιο αναφερονται μονο και μονο για τα κλικς , τα λαΪκς και τον μηδενισμο των παντων .

    Οσο για τις συναυλιες . Μια απο τα ιδια κι εγω. Και στις 2 που εχει δωσει στην Ελλαδα.
    02 Ιουνιου 2001 Ηρωδειο
    01 Ιουνιου 2010 Κλειστο Tae Kwon Do … αν και αυτη δεν ηταν και τοσο καλη. Κακη θα την ελεγα για τα δεδομενα του Jarre .

  • Merlin

    Όντως… Ο Ζαρ (που δεν είναι του γουστου μου) έγραφε σε synth όταν αυτά ήταν ακόμη δωμάτια στο μέγεθος…

  • Merlin

    Περιμένεις τώρα κι εσύ από το σύγχρονο καφροειδές homo hellenicus… Άντε τώρα να πεις εσύ στο χρήστη του Android τι θα πει modular synthesizer…

  • ΚώσταςΑν.

    Το όνομά του μπορεί και να μη το γνωρίζεις, τη μουσική του όμως τη γνωρίζουν ΟΛΟΙ ανεξαιρέτως. Τουλάχιστον κάποια απο τα κομμάτια του. Ακόμα και ο τελευταίος σκυλάς θα αναγνωρίσει τα Magnetic Fields 2, Oxygen 4, Rendez Vous 4 κ.α. με ένα απλό search σε google, youtube κλπ. Φιλικά 😀

  • ..τα υπόλοιπα $300-$400 της τιμής πρέπει να πάνε στους δημιουργούς».

    Όχι, αυτό ασφαλώς είναι αδύνατο. Αλλά ένα ποσοστό 8 με 10% (ήτοι 40-50 € σε μία συσκευή των 500 €) θα μπορούσε ίσως να εφαρμοστεί. Θα μπορούσαμε, βασικά, να πληρώνουμε +8-10% σε κάθε δικτυωμένη συσκευή, αλλά με την προϋπόθεση ότι όλο το δικτυακό περιεχόμενο θα είναι απολύτως δωρεάν, απολύτως νόμιμα. Με αυτό τον τρόπο ακυρώνεται η πειρατεία εν τη γενέση της. Τώρα ποιος θα πρωτοπληρωθεί από αυτό το 8-10% (οι εταιρείες, οι καλλιτέχνες, οι μεσάζονες κλπ) είναι ένα εξίσου ακανθώδες .. λογιστικό θέμα.

  • Τα credentialisms (=τι ξέρεις εσύ ο τιποτένιος μπροστά στον μέγα JARRE;) ποτέ δεν πρόσθεσαν κάτι ουσιώδες σε μία συζήτηση, απεναντίας κατά κανόνα δητηριάζουν τις συζητήσεις. Οι οποίες έχουν νόημα μόνο όταν εξετάζονται τα λεγόμενα αντικειμενικά και όχι βάσει του .. ποιος τα είπε, την ιστορία του, τα πτυχία του, το έργο του και λοιπές @ρίτσες. Ασφαλώς και ήταν βλακώδες αυτό που είπε ο Jarre, αλλά εσύ για να το καταλάβεις αυτό θα πρέπει να το δεις ως ανώνυμη δήλωση, όπως δηλαδή πρέπε να βλέπεις τα πάντα, δίχως να στραβώνεσαι από υπογραφές. Περίπου όπως το είχε πει και ο Emerson :
    “Αυτό που είσαι μου φωνάζει τόσο δυνατά, που δεν μπορώ ν’ ακούσω λέξη απ’ όσα λες.”, Ralph Waldo Emerson

  • Συμφωνώ και επαυξάνω σε γενικές γραμμές με τις απόψεις σου περί κριτικής διάσημων (τα έγραψα και παραπάνω), απλώς διαφώνω για τα περί ηλεκτρονική μουσικής. Τον Ξενάκη τον ξέρεις;

  • george

    Επιτέλους κάποιος μεγάλος λέει τα αυτονόητα. Συνήθως οι ¨Σοφοι γέροντες ¨ λόγω κυρίως του οτι περισσότερο γέροντες και λιγότερο σοφοί βγαίνουν και λένε ουτοπικές αηδίες . Έτσι ακριβώς να σταματήσουμε να κλαιγομαστε και να αποδεχτούμε κάποιες αλήθειες που συμβαίνουν νομοτελειακά. Και για τους ¨αμφισβητείες¨ του κόστους των συσκευών ακομη κι αν σήμερα το smart phone σου δεν κοστίζει 50 ευρω θα κοστίζει τόσο αύριο ή μεθαυριο.

  • Γιώργος Λιαδής

    Δεν τον γνωρίζω, γιατί δεν ασχολούμαι με το είδος της μουσικής (όπως έγραψα πιο πάνω, δεν είμαι και ο πιο ανοιχτόμυαλος άνθρωπος όσον αφορά την μουσική). Και είμαι σίγουρος πως υπάρχουν άνθρωποι πολύ αξιόλογοι σε κάθε μορφή της τέχνης που δεν με αγγίζει. Αυτό που με ενόχλησε ήταν το “που θα πεις εσύ για τον ****”. Όλοι οι άνθρωποι κρίνονται κι αλίμονο αν θεωρούμε αυτόματα πως ένας ταλαντούχος καλλιτέχνης έχει το αλάθητο.
    Διαβάζω όσο περισσότερο μπορώ. Δεν θα ήθελα να γνωρίσω από κοντά τον Πόε, τον Νίτσε ή τον Καρυωτάκη. Μου αρέσει η ζωγραφική. Δεν θα ήμουν ποτέ φίλος με τον Βαν Γκογκ ή τον Καραβάτζο. Για την ακρίβεια, οι περισσότερες μεγαλοφυίες είχαν πάντα κάτι “παράξενο”, κάτι που δεν μου κολούσε. Ο λόγος που ανέφερα τον Ξυλούρη πιο πάνω, είναι γιατί από όσα έχω διαβάσει, ήταν απίστευτα απλός άνθρωπος, παρά το τεράστιο ταλέντο του…

  • Simon

    basika oi perissoteres syskeues stin agora exoun ontws kostos $50, prosexste milise gia ena smartphone den eipe kapoio sygegrimeno ara me bash auto to skeptiko pame me to basiko kostos twn $50 san kostos kataskeuhs allwste zitima ena kinito einia na yperbainei ta $150 dollaria kostos kataskeuhs.. kai polla leme(gia eurwpaikh agora).. ta ypoloipa einai adeies xrhshs logismikou, packaging, adeies xrhshs programatwn, aksesouar poy bazoune mazi klp.. yparxoun kai sxetika arthra gia opoion thelei na to psaksei parapanw gia to ti plirwnei kai ti pairnei 🙂
    Auto omws pou mou kanei entypwsh einai oti o Jean Michell Jarre basizete edw kai xronia stin texnologia kai se anthrwpous pou yposthrizoun authn thn texnologia gia na kataferei na kanei ta osa ekane, ton epiase ksafnika o ponos? dyskolo to kobw, komati apo tin pita thelei opws oloi oi kalitexnes pou kanoun kati antistoixo.. kai i madona ta idia den ekane? ta bazoume me tous pantes giati apla poulaei.. etsi ginomaste pio diashmoi giati akoma kai i kakh diafhmish einai diafhmish.. 🙂