Αφιέρωμα στην κληρονομιά της Nintendo από το 1889 μέχρι σήμερα!

Με αφορμή τον πρόσφατο θάνατο του Hiroshi Yamauchi, του ανθρώπου που σημάδεψε την ιστορία της Nintendo αλλά και του gaming γενικότερα, παραθέτουμε ένα αναλυτικό αφιέρωμα στην τεράστια ιστορία της ιαπωνικής εταιρείας που κρατά από το 1889 μέχρι σήμερα!

nintendo

Η Nintendo (αρχική ονομασία Nintendo Koppai) ιδρύθηκε στις 23 Σεπτεμβρίου 1889 στο Κιότο της Ιαπωνίας από τον Fusajiro Yamauchi, αρχικά για να παράγει ένα είδος χειροποίητης τράπουλας με την ονομασία Hanafuda.

Μερικές δεκαετίες αργότερα την ηγεσία της Nintendo ανέλαβε ο εγγονός του Fusajiro Yamauchi, Hiroshi, ο οποίος ήταν και ο πρώτος που παρήγαγε πλαστικές κάρτες στην Ιαπωνία. Ωστόσο, ένα ταξίδι του στις ΗΠΑ το 1956 τον οδήγησε στο συμπέρασμα ότι η βιομηχανία τραπουλών είχε περιορισμένη βιωσιμότητα και ότι σύντομα θα έπρεπε να επεκταθεί σε κάτι νέο και καινοτόμο.

hiroshi_yamauchi

Το 1959 ο Hiroshi Yamauchi κατόρθωσε να συνάψει συμφωνία με τη Disney η οποία του εξασφάλισε την εκτύπωση των χαρακτήρων της πάνω στις κάρτες της εταιρείας αλλά και την ευκαιρία να προσεγγίσει ένα πολύ νεότερο κοινό. Το αποτέλεσμα ήταν πολύ σύντομα να κυκλοφορήσει βιβλία που περιέγραφαν παιχνίδια που μπορούσαν να παιχτούν με τις τράπουλες της Nintendo και τη μεγάλη επιτυχία της εταιρείας να διαδέχεται η είσοδος της στο Χρηματιστήριο το 1962.

Οι αναζητήσεις της Nintendo όμως είχαν μόλις ξεκινήσει… Μέσα στα επόμενα χρόνια ίδρυσε μια εταιρεία ταξί, μια αλυσίδα ξενοδοχείων για “ερωτικές συνευρέσεις”, μια εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικών σκουπών και πολλά άλλα, τίποτα εκ των οποίων όμως δεν κατάφερε να επιβιώσει. Μάλιστα, τα χειρότερα δεν άργησαν να έρθουν, αφού σιγά σιγά το ενδιαφέρον προς τις τράπουλες της Nintendo άρχισε να ξεθωριάζει και το 1965 η τιμή της μετοχής της έπεσε από τα 900 Yen στα 60.

ultra-hand

Παρόλα αυτά, τίποτα δεν έδειχνε να πτοεί τη Nintendo που την ίδια χρονιά προσέλαβε ένα νέο χαρισματικό μηχανικό ονόματι Gunpei Yokoi ο οποίος τελικά τη βοήθησε να αντιστρέψει την τύχη της. Τα Χριστούγεννα του 1970 ο Gunpei Yokoi κατασκεύασε ένα νέο παιχνίδι με την ονομασία Ultra Hand εξασφαλίζοντας στη Nintendo περισσότερες από ένα εκατομμύριο πωλήσεις.

Το επόμενο της βήμα μετά την ανάκαμψη ήταν να υπογράψει συμβόλαιο διανομής του Magnavox Odyssey, της πρώτης εμπορικής οικιακής παιχνιδοκονσόλας στην Ιαπωνία και ένα χρόνο αργότερα να αναπτύξει τη δική της σειρά παιχνιδιών με τίτλους όπως τα EVR Race και Donkey Kong.

famicom

Από εκεί άρχισε να πειραματίζεται με την κατασκευή φορητών παιχνιδομηχανών όπως το Game & Watch (προκάτοχος του Game Boy) και το 1983 κυκλοφόρησε την οκτάμπιτη παιχνιδοκονσόλα Famicom αποκλειστικά στην Ιαπωνία. Τους πρώτους δύο μήνες το Famicom γνώρισε τεράστια επιτυχία με τις πωλήσεις του να ξεπερνούν τις 500.000, λίγο αργότερα όμως ένας μεγάλος αριθμός συσκευών αποδείχτηκε προβληματικός.

Για ακόμα μια φορά η Nintendo δεν τα παράτησε και το 1985 κυκλοφόρησε την επανασχεδιασμένη κονσόλα Famicom σε όλο τον κόσμο διοθώνοντας όλα τα προβλήματα hardware που αντιμετώπιζε και μετονομάζοντας τη σε Nintendo Entertainment System (NES). Την ίδια χρονιά κυκλοφόρησε και το Super Mario Bros, το παιχνίδι που είναι συνυφασμένο με το όνομα της εταιρείας.

Τις επόμενες τρεις δεκαετίες που ακολούθησαν η Nintendo κυκλοφόρησε μια μεγάλη γκάμα από φορητές και μη παιχνιδομηχανές, άλλες πολύ επιτυχημένες και άλλες λιγότερο. Όπως και να ‘χει, αυτό που μένει είναι ότι η ιαπωνική εταιρεία μετρά περισσότερο από έναν αιώνα ζωής με αλλεπάλληλα σκαμπανεβάσματα και προβλήματα που αργά ή γρήγορα ξεπεράστηκαν, καθιερώνοντας τη σήμερα ως μια από τις κορυφαίες εταιρείες στο χώρο του gaming.

This entry was posted in Featured, Gaming, Nintendo. Bookmark the permalink.
  • jonjon

    Αγαπάμε Nintendo!

  • jonjon

    Αγαπάμε Nintendo ακόμα και τώρα στα 35 υπάρχουν 2 game boy στο σπίτι 🙂

  • geomam

    Αγαπάμε Nintendo. Ακόμα ζουν game boy, game boy advance, super NES και Nintendo 64

  • Το αφιέρωμα είναι αστεία μικρό (και πάλι). Μιλάμε για γίγαντα.
    Αν και δεν είχα (!!!) gameboy ποτέ (είχαν οι φίλοι μου) – είχα πάντως αρκετά game & watch, μιλάμε για μια από τις εταιρίες (και ο συγχωρεμένος ειδικά) θρύλους στο χώρο.

  • Παντα δεν κανουν το ιδιο? Ολα τους τα αρθρα σχετικα με την Nintendo ειναι νηπιακου επιπεδου… Σε αντιθεση με τις αλλες εταιριες! Το εχω πει πολλες φορες αλλα ακομα το ιδιο γινεται…

  • Εγώ είμαι παλιός (και παντοτινός στο πνεύμα) Commodorόβιος. Αλλά δεν μπορεί κανείς να ξεχνάει τι είναι η Nintendo για το gaming industry (και όχι μόνο).

  • nikkome

    Προφανώς η $ony και η Micro$oft χρήζουν άλλης αντιμετώπισης από τα Ελληνικά media, από την εποχή του περιοδικού Games μάλιστα και μέχρι τα σύγχρονα blogs και τα καταστήματα.