Roadless: Ο τροχός ανακαλύφθηκε και πάλι για να προσαρμόζεται παντού! [Videos]

roadless_concept

Μία από τις εφευρέσεις που άλλαξαν ριζικά τον ρου της Ανθρωπότητας είναι φυσικά ο τροχός (χρονολογείται περίπου στο 4.000 π.Χ), με τη βασική ιδέα πίσω από το σχεδιασμό του να παραμένει η ίδια εδώ και χιλιάδες χρόνια. Επομένως, δύσκολα θα φανταζόταν κανείς ότι μπορούμε να τον ανακαλύψουμε και πάλι στη σημερινή εποχή.

Παρόλα αυτά, ο σχεδιαστής-μηχανικός Ackeem Ngwenya εμπνεύστηκε το Roadless,  ένα νέο σύστημα τροχού που προσαρμόζεται ανάλογα σε οποιαδήποτε επιφάνεια, θέλοντας να δώσει λύση στα προβλήματα μετακίνησης και μεταφοράς στην γενέτειρα του (Μαλάουι).

Ουσιαστικά, πρόκειται για μια ρόδα με ακτίνες που μπορούν να ρυθμιστούν με το γύρισμα μιας βίδας έτσι ώστε να μεγαλώνει ή να μικραίνει η επιφάνεια επαφής του λάστιχου με το έδαφος. Παραδείγματος χάριν, σήμερα φουσκώνουμε τα λάστιχα περισσότερο όταν θέλουμε να διανύσουμε μεγάλη απόσταση, έτσι ώστε η τριβή να είναι μικρότερη, ή τα ξεφουσκώνουμε το χειμώνα για να επιτύχουμε μεγαλύτερη τριβή σε χιόνι, βροχή, λάσπη κλπ. Αυτό, όμως, επιβαρύνει τα ελαστικά.

Στο concept του Ngweya, οι ακτίνες μπορούν να ρυθμιστούν έτσι ώστε το ελαστικό να προσαρμόζεται κατάλληλα επάνω τους αλλάζοντας το σχήμα της ρόδας για τις διαφορετικές επιφάνειες. Μια πολύ φιλόδοξη εξέλιξη αυτής της ιδέας θα ήταν να αναγνωρίζουν οι ρόδες αυτόματα το υπέδαφος και να προσαρμόζονται κατάλληλα, αλλά ας μείνουμε για την ώρα στη βασική ιδέα:

Μπορείτε να δείτε όλα τα σχέδια και το ιστορικό στην ιστοσελίδα του.

About Chris Elpidis

Σχόλια, κριτική, κοπλιμέντα, αφορισμοί, δωροδοκίες και ό,τι άλλο θέλετε στο @celpidis και στο Google+
This entry was posted in Concepts, Featured, Technology. Bookmark the permalink.
  • Minos

    “να αναγνωρίζουν οι ρόδες αυτόματα το υπέδαφος”, καλύτερα την επιφάνεια του εδάφους…

  • thanos

    …και μετά τρέχα
    engineer να υλοποιήσεις την ιδέα
    του designer!

  • pizou

    Και πως θα επιτευχθεί τόση ελαστικότητα στο ελαστικό; Και ακόμα περισσότερο, πόσο σταθερή και ισχυρή θα είναι η ζάντα με αυτό το σχεδιασμό ώστε να ανταπεξέλθει στο βάρος ενός αυτοκινήτου πχ;

  • Sotos

    Σωστός