Sony PlayStation Move Motion-Controller Review

Η Sony παρουσίασε στην GDC 2010 (Game Developers Conference) το δικό της motion controller, με όνομα PlayStation Move, το οποίο θα κυκλοφορήσει το φθινόπωρο. Θα υπάρχουν διάφορα πακέτα διάθεσης, είτε μόνο το Move, ή PlayStation Eye + Move + παιχνίδι (σε τιμή μικρότερη των 70 ευρώ), ή ολοκληρωμένο πακέτο μαζί με την κονσόλα.

Το PlayStation Move είναι ένα χειριστήριο με αισθητήρες κίνησης, όπως περίπου το Wii Remote, με μια σφαίρα στην άκρη του, το οποίο συνδέεται με το PS3 με τη βοήθεια της κάμερας PlayStation Eye χάρι στην οποία ανιχνεύονται οι κινήσεις της σφαίρας και μεταδίδονται στην κονσόλα. Ακόμα, διατίθεται ξεχωριστά το sub-controller, το Nunchuck της Sony, το οποίο όμως δεν έχει καλώδιο, και χρησιμοποιείται σε ορισμένα παιχνίδια.

Αρχικά, μοιάζει αρκετά με το Wii Remote + Nunchuck, αλλά σύμφωνα με τα reviews των Kotaku και Engadget, υπάρχουν αρκετές διαφορές, ενώ αρκετοί το περιγράφουν ως την φυσιολογική εξέλιξη των motion-controllers:

1. Δεν λειτουργεί με μπαταρίες AA, αλλά επαναφορτίζεται, όπως και τα χειριστήρια του PS3, μέσω της θύρας mini-USB.

2. Διαθέτει λιγότερα κουμπιά και μοιάζει περισσότερο με τηλεχειριστήριο, με αποτέλεσμα να φαίνεται πιο εύκολο στη χρήση για ένα νέο παίκτη.

3. Η σύνδεση με το sub-controller είναι ασύρματη, ενώ το sub-controller δεν διαθέτει αισθητήρα κίνησης και για να παίξετε παιχνίδια τύπου πυγμαχίας χρειάζονται δύο χειριστήρια Move. Παρόλα αυτά, η εταιρία μπορεί τελικά να τοποθετήσει αισθητήρα κίνησης και στο sub-controller.

4. Είναι γνωστό ότι χωρίς το Wii MotionPlus το Wii Remote δεν μπορεί να αναγνωρίσει επαρκώς το βάθος, ενώ το PlayStation Move διαθέτει πλήρη αισθητήρα βάθους χάρι στη σφαίρα που βρίσκεται στην άκρη του, καθώς η κάμερα Playstation Eye αντιλαμβάνεται, για παράδειγμα, ότι το μέγεθος της σφαίρας μικραίνει όταν απομακρύνετε το Move από την οθόνη.

5. Η σφαίρα αλλάζει χρώμα ανάλογα με το περιβάλλον στο οποίο βρίσκεται ο χρήστης. Για παράδειγμα, αναφέρεται ότι η σφαίρα έγινε πορτοκαλί επειδή το software αναγνώρισε τη μη ύπαρξη αυτού του χρώματος στο δωμάτιο.  Μάλλον, αυτό θα είναι trademark για το Move.

6. Είναι ελαφρύτερο, κάτι που οφείλεται και στη μη χρησιμοποίηση μπαταριών, με αποτέλεσμα να μην κουράζεται ο χρήστης κατά τη διάρκεια των παιχνιδιών. Βέβαια, αυτό αφήνει την αίσθηση ότι η κατασκευή του είναι φτηνή, αλλά τελικά δεν είναι τόσο εύθραυστο όσο φαίνεται.

7. Οι δονήσεις του PlayStation Move είναι ελαφρότερες από αυτές του Wii Remote, ενώ δεν αναφέρεται το εάν υπάρχουν για το sub-controller.

      Σε ό,τι αφορά το gameplay, υπάρχει διάσταση απόψεων. Το Engadget αναφέρει ότι στο shooter παιχνίδι, The Shoot, υπήρχε lag τόσο στην ακρίβεια όσο και στο refresh rate του aiming cursor, ενώ χαρακτηρίζουν την εμπειρία σε τέτοιου είδους παιχνίδι εμφανώς χειρότερη από το Wii.

      Στο παιχνίδι Gladiator, παρόμοιο με την ξιφασκία του Wii Sports Resort, οι λειτουργίες είναι προκαθορισμένες αντί για ένα πιο αληθοφανές παιχνίδι μάχης 1:1 με προσομοίωση φυσικών κινήσεων, κάτι όμως που είναι δυνατό να γίνει με το PlayStation Move.

      Στο third-person shooter Socom 4, το gameplay είναι παρόμοιο με τα αντίστοιχα παιχνίδια dual-controller του Wii, με την κάμερα να ακολουθεί τον στόχο. Εδώ το σύστημα είχε πρόβλημα στην κατανόηση της στάσης του σώματος, ενώ ο χρήστης πρέπει να στέκεται στο κέντρο της τηλεόρασης για να επιτυχεί την καλύτερη δυνατή απόδοση. Παρόλα αυτά, το lag ήταν αρκετά μικρότερο και οι χειρισμοί ήταν κατά πολύ μεγάλο ποσοστό ακριβείς, αλλά η αίσθηση που έμεινε ήταν ότι περισσότερο γινόταν μάχη από σκηνή σε σκηνή παρά μια ελεύθερη εξέλιξη της υπόθεσης.

      Από την άλλη, το Kotaku αναφέρει ότι σε σχέση με τα third-person shooter του Wii, υπάρχει καλύτερη συμπεριφορά της κάμερας, καθώς στο Wii εάν το χειριστήριο βρεθεί εκτός οθόνης, τότε η κάμερα στριφογυρίζει ή παγώνει το παιχνίδι και σας ζητάει να επαναφέρεται το χειριστήριο στην οθόνη. Όμως, ο συνδυασμός των αισθητήρων της κάμερας PlayStation Eye και το ενσωματωμένο γυροσκόπιο του Move, ανιχνεύουν και ακολουθούν συνεχώς την κίνηση, ακόμα και όταν δεν υπάρχει επαφή της κάμερας με το χειριστήριο, αλλά με κάποια μείωση της ακρίβειας.

      Σίγουρα πρόκειται για μια αρκετά ενδιαφέρουσα προσέγγιση από την Sony και φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται για την πρώτη beta version που βλέπουμε. Το πιο πιθανό είναι να υπάρξουν αρκετές αλλαγές και διορθώσεις μέχρι να κυκλοφορήσει επίσημα στην αγορά και αναμένουμε με ενδιαφέρον.

      [πηγές Kotaku, Engadget]

      About Chris Elpidis

      Σχόλια, κριτική, κοπλιμέντα, αφορισμοί, δωροδοκίες και ό,τι άλλο θέλετε στο @celpidis και στο Google+
      This entry was posted in Gaming, Peripherals, Sony and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.