The Banner Saga Preview: Βίκινγκς, turn-based μάχες με στοιχεία RPG, ένα πραγματικό indie διαμάντι που θ’ αφήσει εποχή!

Πρόκειται για ένα παιχνίδι στρατηγικής κινούμενο γύρω από μία ζωντανή ιστορία, ένα έπος (Saga), που εκτυλίσσεται σε έναν φανταστικό κόσμο ισχυρά επηρεασμένο από τη σκανδιναβική παράδοση. Αναπτύχθηκε από την εταιρία Stoic Studio με έδρα το Τέξας, που αποτελείται από τρεις βετεράνους της BioWare, μετά από μία ιδιαίτερα επιτυχημένη καμπάνια στο Kickstarter το 2012.

1_IntroMenu

Το κύριο μέρος του παιχνιδιού είναι tactical turn-based combat, με επιρροές από παιχνίδια όπως το Final Fantasy Tactics, Fire Emblem και Shining Force. Εκτός των μαχών, θα πρέπει να διαχειριστείτε τους ανθρώπους που σας ακολουθούν σχηματίζοντας ένα διαρκώς κινούμενο καραβάνι, αντίστοιχα με τα κλασικά παιχνίδια Oregon Trail και King of Dragon Pass. Τέλος, το στοιχείο του role-playing διαπερνάει όλη την ιστορία που διηγείται το Banner Saga, μέσω ενός συστήματος διαλόγων με πολλαπλές επιλογές που συνοδεύονται από αρνητικές και θετικές συνέπειες.

Ο ήλιος έχει σταματήσει μεσουρανίς. Κακός οιωνός… Ορδές από χθόνιες υπάρξεις με το όνομα “Dredge” ξύπνησαν από λήθαργο χρόνων και ξεχύνονται σπέρνοντας τον τρόμο στο διάβα τους. Θα σας κυνηγήσουν και θα σας διώξουν από τα σπίτια και την ήσυχη ζωή σας, αναγκάζοντας σας να καταφύγετε σε καραβάνια και σε ένα αγώνα δρόμου με τον εχθρό να βρίσκεται πάντα ένα βήμα πίσω σας. Ευτυχώς, οι άνθρωποι δεν είναι μόνοι ενάντια σε αυτήν την αιφνιδιαστική απειλή. Οι κερασφόροι γίγαντες “Varl”, φτιαγμένοι από ξεχασμένους θεούς και αρχαίοι εχθροί των Dredge, βρίσκονται στο πλευρό σας. Θα καταφέρετε, ενωμένοι, να αντισταθείτε στον κοινό εχθρό; Θα καταφέρετε να βρείτε τις απαντήσεις στο μυστήριο της έλευσης τους; Θα καταφέρετε, απλά, να επιβιώσετε;

Όπως αντιλαμβάνεστε, τo Banner Saga είναι κατά βάση ένα παιχνίδι επιβίωσης. Θα παρακολουθήσετε την ιστορία από τα μάτια των κεντρικών χαρακτήρων, θα επιφορτιστείτε τα προβλήματα τους και στην πορεία θα αναγκαστείτε να λάβετε αποφάσεις σε σκληρά διλήμματα, συχνά χωρίς σωστές απαντήσεις, προκειμένου να διασφαλίσετε αυτό που εσείς θεωρείτε σημαντικότερο για το καραβάνι του οποίου ηγείστε. Το στοιχείο role-playing περνάει μέσα από τους χαρακτήρες, τους διαλόγους και τις επιλογές τους, κάνοντας το παιχνίδι να μοιάζει με διήγηση ενός «ζωντανού» βιβλίου.

2_CloseupTravel_More

Σε κάθε γωνιά θα σας περιμένουν δύσκολες μάχες. Χρησιμοποιώντας τους χαρακτήρες-ήρωες-πολεμιστές, που οι συγκυρίες και οι επιλογές φέρνουν στο καραβάνι σας, θα πρέπει να νικήσετε τους αντιπάλους σε tactical turn-based combat. Η επίδοση στις μάχες (νίκη/ήττα, απώλειες) και οι επιμέρους επιλογές σας θα επηρεάζουν στοιχεία του καραβανιού, όπως το ηθικό, οι προμήθειες και ο πληθυσμός του. Για περισσότερες πληροφορίες παρακολουθείστε το αντίστοιχο trailer. Οι τύχες των ανθρώπων σας είναι στα δικά σας χέρια…

Το «κυρίως πιάτο» του Banner Saga είναι οι μάχες. Ο μηχανισμός μπορεί να μοιάζει απλός αλλά σύντομα θα αντιληφθείτε το πλούσιο φάσμα διαφορετικών στρατηγικών που θα πρέπει να προσαρμόσετε ανάλογα με την αναμέτρηση. Ένα συνοπτικό tutorial trailer (βλ. παρακάτω) θα σας βάλει στο γενικό πνεύμα. Σε κάθε μάχη, επιλέγετε τους χαρακτήρες/ήρωες σας και τους παρατάσσετε σε μία «σκακιέρα» απέναντι από τους χαρακτήρες του αντιπάλου. Υπάρχει μεγάλη ποικιλία από διαφορετικούς χαρακτήρες που ο καθένας έχει κάποιες παραμέτρους (πανοπλία, δύναμη, θέληση κλπ.) και κάποιες ιδιαίτερες ικανότητες/δυνάμεις. Ελέγχετε κάθε φορά έναν από τους χαρακτήρες, με δεδομένη σειρά που φαίνεται στο κάτω μέρος της οθόνης, και μπορείτε να κινηθείτε και/ή να επιτεθείτε σε κάποιον εχθρό ή να χρησιμοποιήσετε τις ειδικές δυνάμεις.

Ο αντίπαλος ελέγχει αντίστοιχα έναν από τους χαρακτήρες του, μετά από εσάς. Σκοπός της κάθε μάχης είναι να κατατροπώσετε όλους τους αντιπάλους με τις λιγότερες απώλειες στη δικιά σας ομάδα. Νικώντας στις μάχες κερδίζετε «φήμη» (Renown) που αποτελεί και το νόμισμα του παιχνιδιού, για αναβάθμιση των χαρακτήρων, εξοπλισμό τους με μαγικά αντικείμενα ή αγορά προμηθειών για το καραβάνι. Δεν είναι απαραίτητο να κερδίσετε όλες τις μάχες για να προχωρήσει η ιστορία, αλλά όσο καλύτερο το αποτέλεσμα, τόσο μεγαλύτερη η φήμη σας και τόσο ευνοϊκότερη η συνέχεια της πορείας.

7_DeploymentEasy

Τέλος, σημειώστε πως όταν οι χαρακτήρες σας πέσουν σε κάποια μάχη, δεν «πεθαίνουν» (permadeath), αλλά χρειάζονται χρόνο ανάρρωσης για να ανακτήσουν πλήρως τις δυνάμεις τους, για την επόμενη μάχη που δεν είναι ποτέ μακριά. Ο μόνιμος θάνατος συμβαίνει μόνο ως συνέπεια των επιλογών σας κατά τη διάρκεια της ιστορίας ή άλλων απρόβλεπτων εξελίξεων, εκτός μάχης. Προσοχή: Οι δημιουργοί του παιχνιδιού δηλώνουν επηρεασμένοι από βιβλία όπως το Game of Thrones, οπότε να είστε προετοιμασμένοι να χάσετε κάποιους αγαπημένους χαρακτήρες!

Αφήσαμε τα καλύτερα για το τέλος. Αυτό που πραγματικά θα σας παγιδεύσει στο Banner Saga είναι τα εκπληκτικά τοπία, τεχνοτροπίας Eyvind Earle, σε συνδυασμό με τα χαρακτηριστικά sprite που παραπέμπουν στην κλασική εποχή κινουμένων σχεδίων του Disney. Χιονισμένες βουνοκορφές, σκοτεινά δάση, οχυρωμένες πόλεις, εγκαταλελειμμένα χωριά και στοιχειωμένα ερείπια, όλα έχουν αποτυπωθεί σε ζωγραφιστές «στο χέρι» εικόνες σπάνιας ομορφιάς.

11_Rook

Η οπτική εμπειρία πλαισιώνεται από τη φανταστική μουσική επένδυση του Austin Wintory, γνωστού για τη σύνθεση της μουσικής του πολυβραβευμένου παιχνιδιού Journey. Δυστυχώς, το συνδυασμένο οπτικό-ακουστικό αποτέλεσμα είναι δύσκολο να περιγραφεί με λόγια, οπότε θα πρέπει να παίξετε το παιχνίδια για το απολαύσετε σε όλη του την έκταση!

Συνοψίζοντας, το Banner Saga είναι ένα πανέμορφο αισθητικά παιχνίδι στρατηγικής που βασίζεται σε μία πολύ δυνατή ιστορία και ένα πρωτότυπο, εθιστικό και ιδιαίτερα ανεπτυγμένο σύστημα μάχης. Παρά τα τρία επίπεδα δυσκολίας, ακόμα και ο μέσος παίχτης θα τα βρει σκούρα στις πρώτες μάχες και η πρόκληση αυξάνεται εκθετικά! Αυτό αποτελεί συνειδητή επιλογή των δημιουργών, προσθέτοντας στη συνολική αίσθηση κινδύνου, καταδίωξης και επιβίωσης που αναδίδει το παιχνίδι. Τέλος, τονίζουμε πως παρά το σαφώς ποιοτικό αποτέλεσμα, το Banner Saga είναι μία indie παραγωγή από ένα γκρουπ τριών μόνο ατόμων, αρά δεν είναι δίκαιο να περιμένουμε ένα «γυαλισμένο» και «εύκολο» παιχνίδι. Το ευχάριστο είναι ότι η Stoic Studio έχει προγραμματίσει ακόμα δύο συνέχειες του παιχνιδιού που ολοκληρώνουν την ιστορία του.

Το Banner Saga βγαίνει στις 14 Ιανουαρίου 2014 για Windows & Mac (μελλοντικά και σε Linux). Διατίθεται για προ-παραγγελία στο Steam (18.39€), GameFly, GameStop και Gamers Gate ενώ μελλοντικά θα βγει και στο GOG.com σε DRM-free. Στο μεταξύ, μπορείτε να ακονίσετε τις δεξιότητες σας στο σύστημα μάχης του παιχνιδιού στη δωρεάν PvP εκδοχή που αποκαλείται “The Banner Saga: Factions” και είναι διαθέσιμη από τον Φεβρουάριο του 2013 στο Steam.

This entry was posted in Gaming, Reviews. Bookmark the permalink.
  • Subcomandante Marcos

    Interesting review of a, probably, interesting game. The fact that it is an independent production makes it even more attractive.
    A couple of remarks though, that should be addressed by the author:
    1) What is the author’s previous experience with the game? Has he played the PvP version before? Are there any flaws, dull features or negative characteristics on the gameplay of the free version?
    2) What was the response of the public to the free version?
    3) Are there multiplayer capabilities in the new version?
    4) As far as provisions are concerned, is there a system of resources exploitation or the caravans acquire the needs for survival automatically after a successful combat?

  • Alexandros Pitilakis

    Hello Marcos, thanks for your remarks. I will try to respond to them, although I think they mostly concern the multi-player game (Factions) rather than the single-player one, covered by this review. Anyway, here goes:

    1) This preview was mainly based on my experience of a demo build of the single-player that covered about 25% of the full game. I’ve also participated in the game’s community and gotten to discuss things with the devs themselves, which is pretty awesome; another good thing about indie productions! Even though I loosely followed the aftermath of its Kickstarter campaign, it was really the free PvP game that captivated me, where I’ve spent more than 350 hours. As I mentioned in the review, the strongest component of the Banner Saga is the combat system and I think this is greatly due to all the feedback StoicStudio got from Factions. In my opinion there are no major flaws in the gameplay related to the combat system. What the free PvP game, Factions, is currently suffering from is a relatively small playerbase with makes match-finding a little hard. So, yeah, waiting on a queue for a match for 2-3 minutes is not uncommon at low-traffic hours and can be considered a dull or negative feature. StoicStudio have stressed that they wanna change and expand many things about Factions as soon as the single-player game makes its first steps. I am confident that this will greatly enhance the overall experience there.

    2) Factions never got wildly positive reviews. As I see it, the primary purpose it served was as an “experimental testbed” for the combat system of the single-player game. So, it was never a completely finished game and that was one problem. Another source of skepticism after Factions announcement originated from some KS backers. Apparently, they felt that this was a “greedy” money-making move on behalf of StoicStudio, that would also cause a delay on the single-player game. In my experience, Factions has nothing to do with the pay-to-win games out there. Also, in some interviews, StoicStudio have mentioned that it just pays for its servers and occasionally buys a meal for them. Now, Factions may have cause delays in the production of the single-player game, but I think this was more for the good; the experience and feedback they gained from it helped construct a robust backbone for the single-player game.

    3) The “new” version is the final product, the single-player game. There are no multiplayer aspects to that. However, StoicStudio have mentioned that they want to add some “interplay” between the two games (Factions and Saga). For example, you can unlock new character-units to use in Factions through the Saga. Nothing official on that, as of now. though.

    4) The caravan provisions/supplies system is actually pretty simplified. From what I’ve seen in the demo, the supplies are earned in two ways: Firstly they can be bought expending Renown for town/village markets and secondly they increase or decrease as a result of specific story events. Also, supplies are drained for each day that passes in your caravan’s journey. There is some hidden formula that relates the number of supplies to the number of days it can support you; the latter, of course, depends on the population of the caravan. So, to make things clear, supplies are not directly gained from winning a battle. However, victory in certain story-related battles can get you more supplies, for instance if you fight to secure the contents of a warehouse. Finally, a positive side effect of losing a battle is that you have the same supplies for less people, hence you can last more days. That is due to the fact that each defeat in a battle decreases the population of your caravan.

  • To Pantelaki

    φίλε γιατί γράφεις στα αγγλικά; Αυτοί που διάβασαν το review στα ελληνικά, προφανώς ξέρουν ελληνικά, και τα (εύστοχα) σχόλια σου δεν έχουν κανένα added value στα αγγλικά.

  • Subcomandante Marcos

    Re file, dikio exeis, alla telos panton logo elleipsis automatou dirthoti den eimai grigoros otan grafo ellinika. Ase pou kamia fora otan prospatho na grapso sta ellinika, mou vgazei kati periergous xaraktires anti gia ta grammata. Den eixa kana gaile na prosdoso epiprostheti aksia grafontas sta agglika. Apla den ithela auto to aisxos me ta greeklish.

  • Pingback: The Banner Saga: Το απόλυτο review για το εξαιρετικό turn based RPG [Video]()

  • Pingback: The Banner Saga: Ένα εξαιρετικό turn based RPG! | iPhone Hellas()