Οι 'γκουρού' των social media... χρειαζόμαστε και άλλους;

Τα τελευταία χρόνια τα κοινωνικά δίκτυα καταλαμβάνουν ολοένα και περισσότερο μέρος της καθημερινότητάς μας επιτρέποντας τη συναναστροφή με πρακτικά οποιονδήποτε άνθρωπο σε ολόκληρο τον κόσμο. Και όπως συμβαίνει συνήθως με αυτές τις εξελίξεις τα social media έχουν αναδειχθεί σε ένα είδος εργασίας με τον αριθμό των ανθρώπων που περιλαμβάνουν αυτή τη λέξη στη βιογραφία τους στο twitter να έχει δεκαπλασιαστεί μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με επίσημα στατιστικά στοιχεία της FollowerWonk ο αριθμός των χρηστών στο twitter που περιλαμβάνουν τη λέξη social media στη σύντομη βιογραφία τους έχει αυξηθεί από τους 16.000 το 2009 στους 181.000 τον Ιανουάριο του 2013! Ποιες είναι αυτές οι δουλειές που οι άνθρωποι συνδυάζουν με τα social media;

Απ' ότι φαίνεται υπάρχουν 174 άνθρωποι που θεωρούν τους εαυτούς τους -ναι, είναι αλήθεια- 'social media whores', περίπου 21 χιλιάδες που είναι 'social media ninja', 18 χιλιάδες 'social media guru' κτλπ. Λαμβάνοντας υπόψιν ότι η βιογραφία περιορίζεται από 160 χαρακτήρες (συμπεριλαμβανομένου του URL) καταλαβαίνει κανείς ότι υπάρχουν αρκετοί που επιλέγουν να χαρακτηρίσουν τους εαυτούς τους masters, ninjas, gurus, experts, evangelists κτλπ στα social media - δεν κρίνουμε κανέναν.

Καταλαβαίνετε εύκολα ότι ο αυτοχαρακτηρισμός 'guru' σε οποιοδήποτε τομέα είναι τουλάχιστον αστείος. Ένας λογαριασμός στο twitter και η δημοσίευση ενός blog δεν καθιστούν κανέναν ειδικό στα social media και αυτή η παρανόηση έχει οδηγήσει, μάλιστα, ουκ ολίγες φορές πράγματα σε καταστάσεις που θα μπορούσαν πολύ εύκολα να αποφευχθούν εάν δεν εμπλέκονταν η «σοφία» και «εμπειρία» τέτοιων αυτοαποκαλούμενων ειδικών.

[via AdAge, Photo via Wired]

Loading