Ξέχνα το Google Search όπως το ήξερες, η AI πιάνει επίσημα δουλειά για όλους!

Μετά από ένα χρόνο δοκιμών, η Google γυρίζει επίσημα το διακόπτη για τις "Επισκοπήσεις" με Τεχνητή Νοημοσύνη στο Google Search για όλους τους χρήστες, και το Internet δεν θα είναι ποτέ ξανά το ίδιο.

Η Google ανακοίνωσε για πρώτη φορά το Search Generative Experience, SGE, στο συνέδριο Google I/O 2023. Η νέα εμπειρία συνδύασε την παραγωγική AI με τα αποτελέσματα αναζήτησης για να παρέχει AI περιλήψεις και απαντήσεις στο ερώτημα ενός χρήστη με βάση τις ζωντανές πληροφορίες από το Search. Τον τελευταίο χρόνο, πολλοί δοκίμασαν το πείραμα και η Google θεωρεί ότι ήρθε η ώρα να το λανσάρει στο κοινό. Από σήμερα, η Google καθιστά τα "AI Overviews" της SGE την προεπιλεγμένη εμπειρία στο Search.



Με τη βοήθεια του Gemini, αυτή η νέα εμπειρία στο Search θα βλέπει τα περισσότερα ερωτήματα που θα δίνονται στη μηχανή αναζήτησης να επιστρέφουν με τα παραδοσιακά αποτελέσματα σπρωγμένα προς τα κάτω στη σελίδα. Τα AI Overviews τείνουν να εμφανίζουν μερικούς συνδέσμους ανά ερώτημα, αν και δεν εμφανίζονται πάντα, και συνήθως εμφανίζονται μόνο όταν κάνετε κλικ για να επεκτείνετε την πλήρη απάντηση που δημιουργήθηκε από την AI.

Η εταιρεία προσθέτει ότι τα AI Overviews είναι πλέον ένα χαρακτηριστικό στο Search, το οποίο συγκρίνεται με ένα Knowledge Panel ή ένα Featured Snippet. Δεν είναι κάτι που μπορείτε να απενεργοποιήσετε εντελώς. Αντ' αυτού, η Google θα προσθέσει ένα φίλτρο "web" στο Search για να παραλείπει τις AI απαντήσεις, καθώς και άλλες λειτουργίες Search, και να εμφανίζει μόνο συνδέσμους.



Ένας από τους φόβους που περιβάλλουν την αλλαγή του Google Search AI, ωστόσο, ήταν το πώς θα επηρεάσει τις ιστοσελίδες που λαμβάνουν μεγάλο μέρος της επισκεψιμότητάς τους μέσω του Search. Υπολογίζεται ότι μέχρι και το 25% της επισκεψιμότητας θα μπορούσε να χαθεί τα επόμενα δύο χρόνια από την αλλαγή, και αυτό με πολλές ιστοσελίδες να έχουν ήδη πληγεί τους τελευταίους μήνες.

Η Google αναφέρει ότι, προφανώς, οι λιγοστοί σύνδεσμοι που εμφανίζονται στις AI Overviews λαμβάνουν περισσότερα κλικ από αυτούς της παραδοσιακής αναζήτησης. Η εταιρεία προσθέτει επίσης ότι θα "συνεχίσει να εστιάζει" στην αποστολή επισκεψιμότητας σε εκδότες και δημιουργούς καθώς επεκτείνει τα AI Overviews σε περισσότερους χρήστες.

Η Google σημειώνει ότι η επέκταση ξεκινά με όλους τους χρήστες στις ΗΠΑ σήμερα, ενώ θα ακολουθήσουν "σύντομα" και άλλες χώρες
. Η εταιρεία αναμένει ότι τα AI Overviews θα είναι διαθέσιμα σε "πάνω από ένα δισεκατομμύριο" χρήστες μέχρι το τέλος του 2024.

Loading