Stadia: Τι ταχύτητα θα πρέπει να έχεις για τη game streaming υπηρεσία της Google

Η αποκάλυψη της υπηρεσίας game streaming Stadia από τη Google ήταν αδιαμφισβήτητα η σημαντικότερη είδηση από το GDC 2019, καθώς η εταιρεία κατάφερε να δημιουργήσει πολύ μεγάλες προσδοκίες τόσο για τους gamers, όσο και για τους developers παιχνιδιών. Μαζί με τις προσδοκίες και τον ενθουσιασμό γεννήθηκαν, βέβαια, και πολλά ερωτήματα για την υλοποίηση του project.

Το πιο προφανές απ' όλα, όχι μόνο για το Stadia αλλά γενικότερα για οποιαδήποτε cloud gaming πλατφόρμα, είναι αυτό της πρόσβασης. Θεωρητικά ο κάθε χρήστης που έχει στη διάθεση του μια ικανοποιητική σύνδεση στο Internet θα μπορεί να μπει στο παιχνίδι, αλλά πόσο γρήγορη θα πρέπει να είναι αυτή η σύνδεση για να εγγυάται κορυφαία γραφικά και σταθερότητα;

Όπως αποκάλυψε ο αντιπρόεδρος της Google, Phil Harrison, στην ιστοσελίδα Kotaku, η προτεινόμενη σύνδεση θα είναι τα 30Mbps για να streamάρεις παιχνίδια σε ανάλυση 4K@60fps. Κατά τη διάρκεια της beta δοκιμής του Stadia το περασμένο φθινόπωρο είχε δηλώσει ότι απαιτούνται 25Mbps για ανάλυση 1080p/60fps, ενώ τώρα δηλώνει ότι είναι πιθανό να πετύχεις αυτήν την απόδοση και με πιο αργές ταχύτητες.

Ο κ. Harrison αποκάλυψε περισσότερες λεπτομέρειες σε συνέντευξη του στο IGN:

Επενδύουμε σημαντικά ποσά στα data centers, σε hardware, software και υπηρεσίες που αναλαμβάνουν την κωδικοποίηση του video που εξέρχεται από τα data centers. Μπορούμε να παρέχουμε παιχνίδια σε διάφορες αναλύσεις ανάλογα με την ταχύτητα της σύνδεσης σε κάθε σπίτι.

Ενδιαφέρουσα και η απάντηση του κ. Harrison στην ερώτηση για τον ρόλο που ενδεχομένως θα παίξει το Google Fiber στην επιτυχία και διάδοση του Stadia:

Είναι άλλο το δίκτυο οπτικών ινών της Google που θα βοηθήσει όλους τους gamers. Είναι το δίκτυο που συνδέει όλα τα data centers μας μεταξύ τους, η ιδιωτική ραχοκοκκαλιά της Google από εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα καλωδίων που διαπερνούν τις ηπείρους και τους ωκεανούς. Αυτό είναι το δίκτυο που θα καθορίσει την εμπειρία gaming για όλο τον κόσμο.

Επομένως, δεν θα χρειαστεί επέκταση του ιδιωτικού δικτύου οπτικών ινών της Google για να έχεις σωστή απόδοση του Stadia.

Αυτό που θεωρείται δεδομένο, ωστόσο, είναι ότι το Stadia θα έρθει με ορισμένους περιορισμούς στην πρεμιέρα του, κάτι αρκετά λογικό αν λάβουμε υπόψιν μας το μέγεθος του εγχειρήματος.

Καταρχάς, θα λειτουργεί διαφορετικά σε κάθε συσκευή και σε πρώτη φάση μόνο τα Pixel smartphones θα έχουν πρόσβαση από το οικοσύστημα του Android OS, ενώ δεν αποκλείεται να αργήσει η υποστήριξη των iOS και macOS. Το game streaming μέσω του Chrome browser είναι διαθέσιμο για την ώρα μόνο μέσω laptops και desktops, και οι mobile συσκευές θα έχουν πρόσβαση μέσω ξεχωριστής εφαρμογής Stadia ή μέσω YouTube, αντί απλά να ανοίγεις την εφαρμογή του Chrome.

Σε ό,τι αφορά τις τηλεοράσεις, οι χρήστες θα πρέπει να έχουν συνδεδεμένο κάποιο Chromecast, ενώ όσοι έχουν 4K UHDTVs θα πρέπει να αναβαθμίσουν σε Chromecast Ultra για να παίζουν παιχνίδια σε ανάλυση έως 4K@60fps (π.χ. Doom Eternal).

Θα έχουμε πολλά να πούμε για το Stadia μέσα στους επόμενους μήνες και περιμένουμε τις απαραίτητες διευκρινήσεις από τη Google για να σχηματίσουμε μια πιο ολοκληρωμένη άποψη.

Υπενθυμίζουμε ότι το Stadia θα λανσαριστεί μέσα στο 2019 σε ΗΠΑ, Καναδά, Ηνωμένο Βασίλειο και την πλειοψηφία των χωρών της Ευρώπης.

Loading