Οι μύθοι της γυναικείας περιόδου καταρρίπτονται [Social Media Crisis Management]

Η παρακάτω ιστορία θα πρέπει να διδάσκεται στις σύγχρονες σχολές Media.

Ένας χρήστης -troll ή υπάλληλος της ίδιας της εταιρίας, δεν έχει καμία σημασία- αναρτεί wall post στο Facebook fan page εταιρείας που πουλάει σερβιέτες (Bodyform). Ο χρήστης παραπονιέται ότι οι διαφημίσεις της εταρείας είναι παραπλανητικές καθώς παρουσιάζουν μία εντελώς εξωπραγματική εικόνα της γυναικείας φύσης στις "δύσκολες μέρες".

Bodyform Reacts To Facebook Rant With Video Response From ‘CEO’

Η εταιρεία απαντάει με ένα βίντεο που έχει ήδη γίνει viral. Προσχεδιασμένο ή όχι, το παράδειγμα αποτελεί ένα πρώτης τάξεως case study για Social Media Crisis Management.

Το wall post του χρήστη:

As a child I watched your advertisements with interest as to how at this wonderful time of the month that the female gets to enjoy so many things ,I felt a little jealous. I mean bike riding , rollercoasters, dancing, parachuting, why couldn’t I get to enjoy this time of joy and ‘blue water’ and wings !! Dam my penis!!

Then I got a girlfriend, was so happy and couldn’t wait for this joyous adventurous time of the month to happen …..you lied !! There was no joy , no extreme sports , no blue water spilling over wings and no rocking soundtrack oh no no no. Instead I had to fight against every male urge I had to resist screaming wooaaahhhhh bodddyyyyyyfooorrrmmm bodyformed for youuuuuuu as my lady changed from the loving , gentle, normal skin coloured lady to the little girl from the exorcist with added venom and extra 360 degree head spin.

Thanks for setting me up for a fall bodyform.

Η ευρηματική απάντηση της εταιρείας:

Loading