Facebook vs Google: Κυνηγώντας το χρήμα της online διαφήμισης

Αν σας φάνηκε παράξενo το γεγονός ότι η Facebook είχε ξεκινήσει συκοφαντική εκστρατεία εναντίον της Google, μια ματιά στα οικονομικά ίσως ξεκαθαρίσει το τοπίο.

Facebook vs Google

Όπως είναι γνωστό, οι δύο εταιρείες ανταγωνίζονται έντονα για το ποια θα πάρει το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας σε ό,τι αφορά την online διαφήμιση. Το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της Google προέρχεται από υπηρεσίες όπως τα AdWords και AdSense, και σε καμία περίπτωση δε θέλει να αφήσει κανέναν να μπει στα (χρυσοφόρα) χωράφια της.


Από την άλλη πλευρά, τα κέρδη από τις διαφημίσεις του Facebook για το προηγούμενο έτος ανήλθαν στα $1.86 δισ., ενώ για την τρέχουσα χρονιά εκτιμάται ότι θα αγγίξουν τα $4.05 δισ. παγκοσμίως, από τα οποία τα $2.19 δισ. θα προέρχονται από την αγορά των ΗΠΑ.

Facebook Ad revenue

Η απάντηση της Google ήρθε πρόσφατα με την ανακοίνωση του περιβόητου Google +1, το οποίο δεν είναι άλλο από το αντίστοιχο Like του Facebook. Συνεπώς, και τα δύο μπορούν να συλλέξουν πολύτιμα δεδομένα από τους χρήστες για στοχευμένη διαφήμιση. Αν το Facebook καταφέρει να πείσει τον κόσμο του διαδικτύου ότι το +1 δεν είναι όσο αθώο νομίζει, ίσως τελικά να μη φανεί στο Google και τόσο προσοδοφόρο.

Όπως φαίνεται, το κύριο μέλημα των δύο εταιρειών αποτελεί η μεγιστοποίηση των εσόδων τους και σε καμία περίπτωση η προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών τους.

 

 

This entry was posted in Facebook, Google and tagged , , , . Bookmark the permalink.