Mark Cuban: Το Facebook διώχνει τις εταιρείες μακριά από την πλατφόρμα του

Mark Cuban - Facebook Is Driving Away Brands

Ο Mark Cuban, ο δισεκατομμυριούχος ιδιοκτήτης των Dallas Mavericks και επιχειρηματίας με επενδύσεις σε περισσότερα από 70 brands, ξεσπαθώνει εναντίον του Facebook και των τεράστιων εξόδων που συνεπάγεται η “συντήρηση & ανάπτυξη” των λογαριασμών στο κοινωνικό δίκτυο, ιδίως μετά τις πρόσφατες αλλαγές στον αλγόριθμο EdgeRank.

Πριν από 2 εβδομάδες ο Mark Cuban δημοσίευσε στο twitter ένα screenshot από το Facebook page των Dallas Mavericks στο οποίο φαίνεται πως η προώθηση ενός wall post σε 1 εκατ. “φίλους” της σελίδας κοστίζει $3000.

Mark Cuban Facebook Is Driving Away Brands

Το screenshot συνοδευόταν από το παρακάτω κείμενο:

FB is blowing it? This is the first step. The Mavs are considering moving to Tumblr or to new MySpace as primary site.

Ο Cuban ήδη εξετάζει εναλλακτικές για την “μεταφορά” των Dallas Mavericks σε κάποιο άλλο δίκτυο, μεταξύ αυτών τα TUMBLR και Myspace, χωρίς αυτό να συνεπάγεται ότι η ομάδα θα εγκαταλείψει παντελώς το Facebook. Ωστόσο, η προτεραιότητα στην διαδικασία περαιτέρω ανάπτυξης του κοινωνικού δικτύου των Dallas Mavericks μεταφέρεται μακριά από το Facebook.

Ο λόγος είναι πολύ απλός:

Τα promoted posts αποτελούν πλέον μονόδρομο για μία εταιρεία που θέλει να επικοινωνήσει με όλους τους χρήστες της στο Facebook καθώς οι πρόσφατες αλλαγές στον αλγόριθμο (EdgeRank) έχουν μειώσει στο ελάχιστο τις πιθανότητες εμφάνισης δημοσιεύσεων στον “τοίχο” ενός χρήστη.

Από την άλλη πλευρά, το twitter δίνει την δυνατότητα εγγυημένης μετάδοσης του “μηνύματος” (tweet) στον χρήστη που ακολουθεί (follow) το brand.

Facebook-stock-IPO-crashΟι εταιρείες που επένδυσαν στην αύξηση των αριθμών των LIKEs, προσπαθώντας να αναπτύξουν το κοινωνικό τους δίκτυο δέχονται ένα γερό χτύπημα από το Facebook. Το γεγονός πως ένας χρήστης έχει κάνει LIKE την σελίδα ποτέ δεν συνεπάγονταν πως θα δει και το “μήνυμα” που θα δημοσιεύσει η εταιρεία, ωστόσο πλέον οι πιθανότητες έχουν μειωθεί στο ελάχιστο.

Η Facebook δέχεται σωρεία αρνητικών κριτικών για την αλλαγή του αλγορίθμου ωστόσο η ίδια δηλώνει πως οι αλλαγές έγιναν για την καταπολέμηση του spam και αποσκοπούν στην βελτίωση της εμπειρίας χρήσης.

Άραγε το γεγονός πως η μετοχή της Facebook έχει καταρρεύσει (-50% από την τιμή δημόσιας εγγραφής) δεν παίζει κανέναν ρόλο;

Οι απόψεις του Cuban σχετικά με την πιθανότητα επένδυσης στο Facebook έχουν αρκετό ενδιαφέρον:

“Δεν έχω αγοράσει και δεν σκοπεύω να αγοράσω μετοχές της Facebook. Πιστεύω πως πρέπει να καθορίσουν επακριβώς το τι πραγματεύεται η επιχείρησή τους και το τρόπο με τον οποίο θα κερδίσουν χρήματα από αυτό. Δεν πιστεύω ότι είναι σαφείς ούτε με το ένα ούτε με το άλλο”.

Την πλήρη συνέντευξη του Mark Cuban μπορείτε να την βρείτε εδώ.

About Vasilis Ananiadis

Ο ζωντανός θρύλος της Ελληνικής blogόσφαιρας, ο αβυσσαλέος master του SEO, o πρίγκηπας των Social Media, ο τυφώνας των Web Startups, ο οργασμός της ιντερνετικής επιτυχίας. Τώρα και στο twitter: @vananiadis
This entry was posted in Facebook, Featured. Bookmark the permalink.