up_icon
Internet Security Kaspersky

3 στους 4 Έλληνες έχουν αποτελέσει στόχο επίθεσης phishing

27 Απριλίου 2023 Techgear Team

3 στους 4 Έλληνες έχουν αποτελέσει στόχο επίθεσης phishing

Παρότι γνωρίζουν τους κινδύνους, οι περισσότεροι ενήλικοι χρήστες του διαδικτύου παραμένουν ευάλωτοι απέναντι στις διαδικτυακές απειλές, ενώ οι περισσότεροι χρήστες που δέχονται επίθεση phishing δεν προχωρούν σε δημοσιοποίηση της επίθεσης. Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα της νέας διεθνούς έρευνας που πραγματοποίησε η Kaspersky με τη συμμετοχή ενηλίκων και ανήλικων χρηστών από 7 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, 9 στους 10 Έλληνες δηλώνουν γνωρίζουν τι είναι το phishing και σχεδόν 7 στους 10 (68%) θεωρούν ότι έχουν επαρκείς γνώσεις στον τομέα της ψηφιακής ασφάλειας. Την ίδια στιγμή, 3 στους 4 Έλληνες χρήστες (75,54%) δήλωσαν ότι έχουν αποτελέσει στόχο επίθεσης phishing, ενώ το 32% δήλωσε ότι έχει πέσει θύμα επίθεσης phishing. Στο σύνολο του δείγματος, το 67,8% των χρηστών δήλωσε ότι έχει βρεθεί στο στόχαστρο επίθεσης phishing, ενώ το 19,17% έχει πέσει θύμα επίθεσης phishing. Όπως προκύπτει από την έρευνα, σημαντικά μεγαλύτερο ποσοστό Ελλήνων χρηστών ανέφερε ότι έπεσε θύμα επίθεσης phishing σε σύγκριση με το συνολικό δείγμα, αναδεικνύοντας έτσι ένα πιθανό έλλειμα επαρκούς προστασίας από τη μεριά των Ελλήνων χρηστών.

Στόχο της έρευνας αποτέλεσε επίσης η διερεύνηση των τρόπων με τους οποίους οι χρήστες ανταποκρίνονται στις επιθέσεις phishing. Όπως προέκυψε από την έρευνα, 1 στους 4 Έλληνες χρήστες που πέφτουν θύματα επίθεσης phishing μοιράζεται το γεγονός αυτό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να ενημερωθεί και να προετοιμαστεί κατάλληλα ο κοινωνικός του κύκλος. Επιπλέον, η πλειονότητα των Ελλήνων χρηστών (62,93%) μπλοκάρει απλώς το email ή τον αριθμό τηλεφώνου από όπου προήλθε ο σύνδεσμος phishing, το 49,69% αναζητά τη διεύθυνση ή τον αριθμό προέλευσης του phishing μηνύματος στο Google, ενώ μόλις το 31,16% του δείγματος στέλνει αναφορά στην εταιρεία ή τον οργανισμό που ο σύνδεσμος phishing επιχειρεί να μιμηθεί.

Στο σύνολο του δείγματος, οι περισσότεροι ενήλικες (ηλικίας 16-55+) δηλώνουν ότι διαθέτουν γνώσεις σχετικά με τα ζητήματα κυβερνοασφάλειας (60%). Ωστόσο, όπως προκύπτει, επικρατεί μια γενικευμένη στάση εφησυχασμού μεταξύ των συμμετεχόντων, με 1 στους 5 (22%) να έχει πέσει θύμα επίθεσης phishing, αλλά μόνο το 21% να έχει λάβει μέτρα ακόμη και αφού έχει υποστεί παραβίαση.

Σχολιάζοντας την έρευνα, ο David Emm, Principal Security Researcher στην Kaspersky, δήλωσε: 

Είναι σαφές ότι, παρά την κατανόηση των κινδύνων του κυβερνοεγκλήματος, πολλοί ενήλικες εξακολουθούν να παίζουν με τη φωτιά λόγω αφελούς στάσης απέναντι στα ζητήματα κυβερνοασφάλειας. Η κοινοποίηση προσωπικών πληροφοριών στο διαδίκτυο και η χρήση κωδικών πρόσβασης που είναι εύκολο να μαντέψει κανείς, είναι μόνο δύο παραδείγματα του τρόπου με τον οποίο οι ενήλικες αφήνουν τους εαυτούς τους ευάλωτους απέναντι σε κυβερνοεπιθέσεις. Ένα πράγμα που όλοι μας διδαχθήκαμε όταν ήμασταν νεότεροι είναι πως κάθε μας ενέργεια επιφέρει συνέπειες. Αυτό είναι κάτι που ισχύει σε μεγάλο βαθμό για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο. Εάν η στάση σας περιορίζεται στο να ελπίζετε πως κάτι απλώς θα περάσει από μόνο του ή ότι δεν θα συμβεί σε εσάς, τότε λυπάμαι αλλά είναι απλώς θέμα χρόνου να πέσετε θύματα κυβερνοεπίθεσης. Είναι πολύ σημαντικό οι χρήστες του διαδικτύου να εκπαιδευτούν σχετικά με τις εν δυνάμει συνέπειες των κυβερνοεπιθέσεων και των απατών στο διαδίκτυο.

Επιπλέον, στο σύνολο του δείγματος, η πλειονότητα των συμμετεχόντων μοιράζεται αφελώς προσωπικές πληροφορίες στο διαδίκτυο παρότι γνωρίζει τους κινδύνους. Σχεδόν 3 στους 4 (74%) που παραδέχονται ότι έχουν πέσει θύμα επίθεσης phishing, δηλώνουν ότι κοινοποιούν δημόσια στους λογαριασμούς τους σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης προσωπικές πληροφορίες, όπως το όνομα και ο τόπος διαμονής τους. Αντίστοιχα υψηλός είναι ο αριθμός των Ελλήνων χρηστών που μοιράζεται κρίσιμες προσωπικές πληροφορίες, με 6 στους 10 (61,8%) να δηλώνουν ότι οι πληροφορίες για το όνομα και τον τόπο διαμονής τους περιλαμβάνονται δημόσια στον λογαριασμό των μέσων κοινωνικής δικτύωσής τους. Ταυτόχρονα, εξίσου ανησυχητικό είναι το ότι το 69% των ενηλίκων χρηστών του δείγματος που έχει πέσει θύμα phishing εξακολουθεί να χρησιμοποιεί ως κωδικούς προσωπικές πληροφορίες, όπως η αγαπημένη τους ομάδα ποδοσφαίρου και το όνομα του πρώτου κατοικίδιου ζώου, προκειμένου να τους θυμούνται με ευκολία. Όσον αφορά το ελληνικό δείγμα, πάνω από 1 στους 2 Έλληνες χρήστες (54,77%) χρησιμοποιoύν ευαίσθητες πληροφορίες για τη δημιουργία των κωδικών πρόσβασής τους.

Σχολιάζοντας σχετικά, ο David Emm συμπλήρωσε: 

Το έγκλημα στον κυβερνοχώρο γίνεται όλο και πιο περίπλοκο και οι χρήστες δεν έχουν την πολυτέλεια να παραμένουν εφησυχασμένοι σχετικά με τις πρωτοβουλίες που οφείλουν να αναλάβουν. Όλοι οι χρήστες πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη τη δραστηριότητα των εγκληματιών του κυβερνοχώρου, διαφορετικά τόσο οι ίδιοι όσο και η επόμενη γενιά χρηστών θα υποστούν τις συνέπειες.

Η μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση σχετικά με τους κινδύνους του κυβερνοχώρου και η εκπαίδευση στις αρχές κυβερνοασφάλειας μπορούν να συμβάλλουν αποφασιστικά στην καταπολέμηση της όλο και πιο διαδεδομένης τάσης του phishing αλλά και στην κατάλληλη προετοιμασία της επόμενης γενιάς για τους κινδύνους που επιφυλάσσει το έγκλημα στον κυβερνοχώρο. Η Kaspersky προτρέπει όλους τους ενήλικες χρήστες να αντιμετωπίζουν με σοβαρότητα τα θέματα κυβερνοασφάλειας και να λαμβάνουν τα απαραίτητα μέτρα για να προστατευθούν από το έγκλημα στον κυβερνοχώρο. Η χρήση ισχυρών και μοναδικών κωδικών πρόσβασης για κάθε διαδικτυακό λογαριασμό, η μη κοινοποίηση προσωπικών πληροφοριών στο διαδίκτυο και το προσεκτικό άνοιγμα συνδέσμων ή συνημμένων σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αποτελούν βασικούς άξονες της αυτοπροστασίας κάθε χρήστη του διαδικτύου.

*Ακολουθήστε το Techgear.gr στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα!

Techgear Team
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
ΣΧΟΛΙΑ
read more

Web browsers: Νέα πτώση για τον Microsoft Edge, κερδίζει κι άλλο έδαφος ο Safari

01 Ιουνίου 2023 Christos Elpidis

Ήρθε στη δημοσιότητα η νέα μηνιαία αναφορά της Statcounter για το μερίδιο που κατέχει ο κάθε web browser στην αγορά, με τον Google Chrome να παραμένει φυσικά με άνεση στην κορυφή τόσο στα desktops, όσο και στις...

Kaspersky: Για την αποτροπή επιθέσεων DDoS σε εκπαιδευτικά ιδρύματα κλειδί η επαρκής προετοιμασία

31 Μαΐου 2023 Techgear Team

Η Kaspersky τοποθετήθηκε με αφορμή τα προβλήματα που προέκυψαν από την πρόσφατη επίθεση DDoS στην Τράπεζα Θεμάτων. Όπως αναφέρει ο Alexander Gutnikov, ειδικός ασφάλειας στην Kaspersky,Οι ψηφιακές επιθέσεις...

Τέλος εποχής: Έκλεισε το RARBG!

31 Μαΐου 2023 Christos Elpidis

Τέλος εποχής για ένα από τα ιστορικότερα torrent sites στον κόσμο, καθώς το RARBG αποχαιρέτησε και επίσημα τους εκατομμύρια επισκέπτες του! Με μια σύντομη ανακοίνωση που αναρτήθηκε στην κεντρική σελίδα, οι ...

Google Flood Hub: Προβλέψεις πλημμύρων και στην Ελλάδα

31 Μαΐου 2023 Techgear Team

Το Flood Hub επεκτείνεται σε 80 χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, παρέχοντας προβλέψεις έως και 7 ημέρες πριν από μια πλημμύρα, σε 460 εκατομμύρια ανθρώπους. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, ...

Επιθέσεις ransomware: Από που ξεκινούν συνήθως

30 Μαΐου 2023 Techgear Team

Μια νέα έκθεση της Kaspersky έδειξε ότι η πλειονότητα των επιθέσεων ransomware το 2022 ξεκίνησε με την εκμετάλλευση public-facing εφαρμογών, λήψη δεδομένων από παραβιασμένους λογαριασμούς χρηστών και κακόβουλα ...

Πέντε απλές στρατηγικές για να μείνετε κάτω από το ραντάρ στο διαδίκτυο

29 Μαΐου 2023 Techgear Team

Πόσες φορές χρειάστηκε να δώσετε τη διεύθυνση του email σας ή τον αριθμό του τηλεφώνου σας για να εγγραφείτε σε μια ηλεκτρονική υπηρεσία, να αποκτήσετε πρόσβαση σε κάποια ιστοσελίδα ή κάποια εφαρμογή, για να ...

Τέλος για τα YouTube Stories, το βάρος στα Community posts και τα YouTube Shorts

26 Μαΐου 2023 Christos Elpidis

Με το βάρος να έχει πείσει, φυσιολογικά, στα YouTube Shorts, ήταν αναμενόμενο ότι η Google θα προχωρούσε σε ορισμένες αλλαγές στη δημοφιλή υπηρεσία για να μην υπερφορτώνονται οι servers της και μπερδεύονται οι ...

Google: Ξεκίνησε το λανσάρισμα του νέου τρόπου αναζήτησης μέσω AI

26 Μαΐου 2023 Christos Elpidis

Από τις σημαντικότερες ανακοινώσεις της Google στο πρόσφατο συνέδριο Google I/O 2023 ήταν η νέα προσέγγιση στον τρόπο αναζήτησης μέσα από το Google Search, η οποία είναι αφήνει στην άκρη τα κλασικά links και ...

Deepfake: Τα τρία απειλητικά σενάρια που αντιμετωπίζουν οι χρήστες το 2023

25 Μαΐου 2023 Techgear Team

Σύμφωνα με το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ (WEF), o αριθμός των deepfake βίντεο στο διαδίκτυο αυξάνεται ετησίως περίπου κατά 900%. Πολλές περιπτώσεις απάτης μέσω deepfake έχουν πάρει μεγάλη δημοσιότητα, με τις ...

Η Microsoft ενσωματώνει τη μηχανή αναζήτησης Bing στο ChatGPT!

24 Μαΐου 2023 Christos Elpidis

Το ChatGPT δεν χρειάζεται πλέον να βασίζεται σε δικά του μοντέλα ή plugins για να παρέχει πληροφορίες στους χρήστες: Η Microsoft ανακοίνωσε στο συνέδριο BUILD 2023 ότι το Bing Search ενσωματώνεται στο ChatGPT ...

Loader
please wait
techgear_icon