Οι μύθοι της γυναικείας περιόδου καταρρίπτονται [Social Media Crisis Management]
Η παρακάτω ιστορία θα πρέπει να διδάσκεται στις σύγχρονες σχολές Media.
Ένας χρήστης -troll ή υπάλληλος της ίδιας της εταιρίας, δεν έχει καμία σημασία- αναρτεί wall post στο Facebook fan page εταιρείας που πουλάει σερβιέτες (Bodyform). Ο χρήστης παραπονιέται ότι οι διαφημίσεις της εταρείας είναι παραπλανητικές καθώς παρουσιάζουν μία εντελώς εξωπραγματική εικόνα της γυναικείας φύσης στις "δύσκολες μέρες".
Η εταιρεία απαντάει με ένα βίντεο που έχει ήδη γίνει viral. Προσχεδιασμένο ή όχι, το παράδειγμα αποτελεί ένα πρώτης τάξεως case study για Social Media Crisis Management.
Το wall post του χρήστη:
As a child I watched your advertisements with interest as to how at this wonderful time of the month that the female gets to enjoy so many things ,I felt a little jealous. I mean bike riding , rollercoasters, dancing, parachuting, why couldn’t I get to enjoy this time of joy and ‘blue water’ and wings !! Dam my penis!!
Then I got a girlfriend, was so happy and couldn’t wait for this joyous adventurous time of the month to happen …..you lied !! There was no joy , no extreme sports , no blue water spilling over wings and no rocking soundtrack oh no no no. Instead I had to fight against every male urge I had to resist screaming wooaaahhhhh bodddyyyyyyfooorrrmmm bodyformed for youuuuuuu as my lady changed from the loving , gentle, normal skin coloured lady to the little girl from the exorcist with added venom and extra 360 degree head spin.
Thanks for setting me up for a fall bodyform.
Η ευρηματική απάντηση της εταιρείας: