up_icon
CD Projekt RED Gaming

Cyberpunk 2077: Κυκλοφόρησε το πρώτο μεγάλο patch που επιδιορθώνει πολλά προβλήματα

23 Ιανουαρίου 2021 Christos Elpidis

Cyberpunk 2077: Κυκλοφόρησε το πρώτο μεγάλο patch που επιδιορθώνει πολλά προβλήματα

Η CD Projekt RED τήρησε την υπόσχεση της και κυκλοφόρησε το πρώτο μεγάλο patch για το πολύπαθο Cyberpunk 2077, για το οποίο έχει βρεθεί στο μάτι του κυκλώνα από τις 10 Δεκεμβρίου 2020 όταν και κυκλοφόρησε το παιχνίδι.

Μετά από αρκετές αναβολές στο λανσάρισμα, η εταιρεία φαινόταν ότι θα ήταν έτοιμη να δώσει στο κοινό αυτό που περίμενε για αρκετά χρόνια (μη ξεχνάμε ότι η ανάπτυξη του γίνεται εδώ και 7 χρόνια), παρόλα αυτά, προδόθηκε από την απόδοση στις παιχνιδοκονσόλες και φτάσαμε στο σημείο να δέχεται αγωγές από τους μετόχους, απειλές κατά της ζωής των developers και φυσικά τη γενική κατακραυγή της gaming κοινότητας.

Η αλήθεια είναι ότι το Cyberpunk 2077 είναι ένα τρομερά απαιτητικό παιχνίδι με εξαιρετική λεπτομέρεια, το οποίο χρειάζεται αρκετή δουλειά ακόμα για να φτάσει στο επίπεδο που επιθυμεί η εταιρεία και οι gamers. Όπως παραδέχτηκε ο συνιδρυτής της CD Projekt RED, κ. Marcin Iwinski, στο video - απολογία που δημοσιεύθηκε πριν από μερικές ημέρες, οι προσπάθειες των developers έγιναν με πρωταρχικό στόχο να φαίνεται “επικό” σε Windows PCs και στη συνέχεια να το περάσουν στις παιχνιδοκονσόλες, μια διαδικασία που αποδείχτηκε στην πορεία τρομερά πιο χρονοβόρα και δύσκολη σε σχέση με αυτό που υπολόγιζαν.

Με το σημερινό Patch 1.1 αντιμετωπίζεται ένας αρκετά μεγάλος αριθμός θεμάτων, όπως κάποια προβληματικά quests και glitches στα γραφικά, αλλά και γενικότερα βελτιώνεται σημαντικά η σταθερότητα του παιχνιδιού σε όλες τις πλατφόρμες. Θα ακολουθήσει ένα ακόμη μεγαλύτερο patch μέσα στο Φεβρουάριο και υποθέτουμε ότι μέσα στο επόμενο τρίμηνο θα έχει φτάσει πραγματικά στο επίπεδο που το θέλουμε όλοι. Υπομονή και ψυχραιμία.

Patch 1.1 for Cyberpunk 2077 is now available on PC, consoles and Stadia!
In this update we focused on various stability improvements, which you can find outlined in the patch notes below. We will continue this work in patch 1.2 and other upcoming updates. At the same time we will keep fixing the bugs you encounter and listening to your feedback on how to improve the overall game experience.
Stability
Various stability improvements including:
  • Memory usage improvements in various systems within the game: characters, interactions, navigation, in-game videos (news, tv, etc.), foliage, laser effects, minimap, devices, AI, street traffic, environmental damage system, GPU-related, and more.
  • Various crash fixes (related to, among others, loading saves, game opening/closing and Point of No Return).
Quests/Open World
  • Fixed an issue where calls from Delamain would end immediately and seem like they cannot be picked up in Epistrophy.
  • Fixed an issue where players would not receive calls from Delamain when approaching relevant vehicles in Epistrophy.
  • Fixed an issue where the objective could get stuck on "Answer the call from Mr. Hands" in M'ap Tann Pèlen.
  • Fixed an issue where Judy could teleport underground in Pyramid Song.
  • Fixed an issue where it would be impossible to talk to Zen Master in Poem of The Atoms.
  • Fixed an issue where Takemura wouldn't call in Down on the Street.
  • Fixed an issue where Jackie could disappear in The Pickup.
  • Fixed an issue where it could be impossible to get out of the car in The Beast in Me: The Big Race.
  • Fixed an issue where players could stop receiving calls and messages after moving too far away from A Day In The Life area.
  • Fixed an issue where opening the package wouldn't update Space Oddity.
  • Retro-fixed the saves affected by a rare issue where speaking to Judy in Automatic Love would be impossible due to an invisible wall. The underlying issue is under investigation.
  • Fixed an issue that prevented players from collecting the reward in Gig: Freedom of the Press. The quest will auto-complete for those who could not collect the reward previously, and the reward will be provided automatically.
  • Fixed an issue where Delamain would remain silent throughout Epistrophy if the player initially refused to help him.
UI
  • Fixed an issue where prompt for exiting braindance could be missing.
  • Removed an invalid item from loot.
Visual
  • Fixed an issue where a grenade's trajectory could be displayed in photo mode.
  • Fixed particles' hue appearing pink when viewed close up.
  • Fixed cars spawning incorrectly in Reported Crime: Welcome to Night City.
Achievements
  • Fixed an issue where completing one of theassaults in progress in Santo Domingo would sometimes not contribute towards progression for The Jungle achievement, preventing its completion.
Miscellaneous
  • Addressed the issue responsible for saves getting oversized (related to the modifier indicating if the item is crafted), and trimmed the excess size from already existing saves (note: this won’t fix PC save files corrupted before 1.06 update).
  • Fixed an issue where input could stop registering upon opening the weapon wheel and performing an action.
  • Fixed an issue where the "Continue" button in the Main Menu could load an end game save.
PlayStation-specific
  • Performance optimization of crowds on PlayStation 4 Pro and PlayStation 5.
  • Various crash fixes on PlayStation 4.
Xbox-specific
  • Improved memory usage for character creation, mirrors, scanning, camera remote control, menus (inventory, map) on Xbox One, Xbox One X and Xbox One S.
PC-specific
  • It will now be possible to obtain achievements while in Steam offline mode. Note: Offline mode needs to be enabled before starting the game. This change does not work retroactively.
  • Addressed the game startup crashes related to loading cache on NVIDIA graphics cards.
Stadia-specific
  • Concert audio should no longer be inaudible in Never Fade Away.
  • Fixed corrupted textures on several melee weapons.
  • Tweaked default deadzone settings to be more responsive. Note: the change will not affect settings unless they’re set to default.

*Ακολουθήστε το Techgear.gr στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα! Όσοι χρησιμοποιείτε υπηρεσία RSS (π.χ. Feedly), μπορείτε να προσθέσετε το techgear.gr στη λίστα σας με αντιγραφή και επικόλληση της διεύθυνσης https://www.techgear.gr/feed στο αντίστοιχο πεδίο της υπηρεσίας σας.

Christos Elpidis

Το ταξίδι ξεκίνησε από έναν Atari ST 520 στα '80s για μια μακρά περίοδο καψίματος στο gaming με το Kick Off 2 (αν είχε eSports τότε θα ήμουν εκατομμυριούχος...) και τα κλασικά adventures. Μετά ήρθαν τα PCs, το Internet, τα MP3s, τα Mac, τα κινητά, τα smartphones και όλα τα μαραφέτια που ορίζουν την καθημερινότητα μας σήμερα.

Για όλα αυτά τα λέμε τα τελευταία 10 χρόνια μέσα από το Techgear.gr! Θα με βρείτε σε Twitter, Instagram και φυσικά στη Darkpony Digital!

ΣΧΟΛΙΑ
techgear_icon