up_icon
PayPal

Έρευνα: Οι Έλληνες στρέφονται ολοένα και πιο συστηματικά στα ψηφιακά κανάλια αγορών

23 Νοεμβρίου 2021 Techgear Team

Έρευνα: Οι Έλληνες στρέφονται ολοένα και πιο συστηματικά στα ψηφιακά κανάλια αγορών

Η PayPal διεξήγαγε μία έρευνα σε 12 ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, με σκοπό να κατανοήσει πόσο έχουν διαφοροποιηθεί οι συνήθειες στη διαδικασία αγοράς τροφίμων και έτοιμου φαγητού. Τα αποτελέσματα της έρευνας, η οποία διεξήχθη στα μέσα Σεπτεμβρίου 2021 από τη Maru/Matchbox για λογαριασμό της PayPal, αποτυπώνουν το γεγονός ότι οι ηλεκτρονικές αγορές παντοπωλείων έχουν αυξηθεί σημαντικά — με το 89% των Ελλήνων να ισχυρίζεται ότι έχει κάνει αγορές τροφίμων και προϊόντων παντοπωλείου online και ένα εντυπωσιακό ποσοστό (της τάξης του 40%) των Ελλήνων e-shoppers να κάνουν χρήση PayPal για τις εν λόγω συναλλαγές. Ωστόσο, ειδικά όσον αφορά στα φρέσκα προϊόντα, εξακολουθεί να υπάρχει η όρεξη για παραλαβή παραγγελίας από το κατάστημα, αλλά και για τα παραδοσιακά ψώνια δια ζώσης.

Εξοικονόμηση κόπου και χρόνου – τα βασικά πλεονεκτήματα του online shopping

Κάθε φορά που οι Έλληνες ψωνίζουν τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης για το νοικοκυριό τους, η ευκολία και η άνεση αναδεικνύονται σε ολοένα και πιο αδιαπραγμάτευτα κριτήρια. Αυτό και μόνο αποτελεί ένα ισχυρό επιχείρημα υπέρ των αγορών από ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ - τα οποία και προτιμούν οι εγχώριοι καταναλωτές για να κερδίσουν πρωτίστως χρόνο (74%). Καθώς στις μέρες μας έχουμε όλο και λιγότερες ώρες διαθέσιμες για τις άχαρες δουλειές του σπιτιού και τις διάφορες οικιακές υποχρεώσεις, η επιλογή να παραδοθούν τα ψώνια απευθείας στην πόρτα μας, χωρίς ουρές και κουβάλημα, φαντάζει όντως ως μια ιδιαίτερα βολική και ελάχιστα χρονοβόρα λύση.

Όπως αναφέρει ο Efi Dahan, Γενικός Διευθυντής της PayPal για την Κεντρική-Ανατολική Ευρώπη, τη Ρωσία και το Ισραήλ.

Η εξοικονόμηση χρόνου είναι ένας από τους βασικούς λόγους για τους οποίους σχεδόν 6 στους 10 Έλληνες ερωτηθέντες σχεδιάζουν να κάνουν online τουλάχιστον ένα μέρος των προμηθειών τους για την επερχόμενη εορταστική περίοδο. Τα γιορτινά ψώνια αποτελούσαν ανέκαθεν την αφορμή για ατελείωτες βόλτες στα μαγαζιά. Τώρα όμως βλέπουμε ένα σημαντικό μέρος αυτής της κίνησης να μετατοπίζεται από τους διαδρόμους των καταστημάτων προς τα ράφια του εικονικού κόσμου, ακόμη και όταν πρόκειται για τρόφιμα από το σούπερ μάρκετ. Καθώς ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι εξοικειώνονται με το online shopping, είναι λογική η εκτίμηση ότι η εν λόγω τάση θα συνεχίσει να κερδίζει έδαφος τα επόμενα χρόνια

Προκλήσεις και ευκαιρίες

Οι κόσμοι των online και των offline αγορών είναι συμπληρωματικοί και κάθε άλλο παρά «ξένοι» μεταξύ τους. Η έρευνα υπογραμμίζει μια υβριδική προσέγγιση για την αγορά νωπών προϊόντων έναντι των μη ευπαθών ειδών στο Διαδίκτυο. Για παράδειγμα, παρόλο που ο αριθμός των Ελλήνων που ισχυρίζεται ότι αγόρασε τρόφιμα online είναι εντυπωσιακός, μόλις το 10% αγόρασε φρέσκα προϊόντα. Έχει ενδιαφέρον να αναφέρουμε ότι στο Ηνωμένο Βασίλειο τουλάχιστον τρεις φορές περισσότεροι άνθρωποι (31%) αγόρασαν φρούτα και λαχανικά στο διαδίκτυο, γεγονός που υποδηλώνει χαμηλότερο βαθμό ανησυχίας σχετικά με την παράδοση ευπαθών ειδών σε άριστη κατάσταση.

Παράλληλα, μεγάλη μερίδα Ελλήνων αναγνωρίζει και εκτιμά τα πλεονεκτήματα των διαδικτυακών αγορών, όταν πρόκειται για τη δυνατότητα πρόσβασης σε μια ευρύτερη γκάμα επιλογής ειδών υγιεινής διατροφής. Το 68% ανέφερε ότι η online αγορά τροφίμων επιτρέπει να επιλέξουν «βιώσιμα και φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα», ενώ το 52% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι έτσι έχουν πρόσβαση σε μεγαλύτερη ποικιλία βιολογικών τροφίμων. Το εύρημα αυτό δείχνει ότι οι ηλεκτρονικές αγορές που προσφέρουν ένα πιο διευρυμένο και ποικίλο φάσμα προϊόντων σε σχέση με τα φυσικά καταστήματα είναι ιδιαίτερα ελκυστικές για όσους καταναλωτές δίνουν τη δέουσα σημασία στις υγιεινές επιλογές διατροφής.

Η πανδημία έχει επηρεάσει εξίσου την άποψη του καταναλωτικού κοινού, αναφορικά με τις διαφορές ανάμεσα στην επίσκεψη φυσικών και ηλεκτρονικών καταστημάτων. Εξυπακούεται ότι η νέα αντίληψη συνδέεται άμεσα με τη σημαντική πτυχή της προσωπικής ασφάλειας των αγοραστών, η οποία έχει αποκτήσει εντελώς καινούργιο νόημα από τις αρχές του περασμένου έτους. Το 36% των Ελλήνων ομολόγησε ότι θα εξακολουθεί και στο μέλλον να μη νιώθει άνετα κάνοντας ψώνια σε πολυσύχναστα σημεία.

PayPal Online Groceries Greece

Το μέλλον της αγοράς προϊόντων είναι υβριδικό

Η πανδημία της COVID-19 έχει αλλάξει σημαντικά τις αγοραστικές μας συνήθειες. Σήμερα οι πελάτες κινούνται απρόσκοπτα μεταξύ διαφόρων τρόπων αγορών – στο διαδίκτυο, εντός φυσικών σημείων πώλησης και με τη μέθοδο του click-and-collect για την παραλαβή παραγγελιών. Η τάση των υβριδικών λύσεων στο λιανεμπόριο τροφίμων, με γνώμονα την ασφάλεια, την ευκολία και τις λοιπές διευκολύνσεις, μπορεί να σημείωσε ταχεία ανάπτυξη κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αλλά είναι βέβαιο ότι «ήρθε για να μείνει». Το 56% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα πραγματοποίησε διαδικτυακές πληρωμές -μέσα από πλατφόρμες όπως η PayPal- πιο συχνά μετά την πανδημία, ενώ το 36% δεν αισθάνεται άνετα πλέον να χρησιμοποιεί μετρητά ή να αγγίζει πληκτρολόγια για την εισαγωγή PIN. Ό,τι ξεκίνησε ενδεχομένως από ανάγκη, έχει πλέον κυριολεκτικά ενσωματωθεί στις καθημερινές αγοραστικές συνήθειες.

Είμαστε ενθουσιασμένοι με το υβριδικό αυτό μέλλον αγορών, ένα μοντέλο που σημαίνει ότι οι πελάτες είναι σε θέση να πληρώνουν και να παραλαμβάνουν τα προϊόντα όπως και όπου οι ίδιοι το επιθυμούν. Η πανευρωπαϊκή έρευνα που διεξάγαμε δείχνει πώς έχουν αλλάξει οι συμπεριφορές τα τελευταία δύο χρόνια: οι καταναλωτές θέλουν να κάνουν αγορές, συνδυάζοντας πληθώρα online τρόπων με τις δια ζώσης συναλλαγές, επομένως στόχος μας είναι να τους παρέχουμε μια βολική, ασφαλή και ταχεία μέθοδο πληρωμής

Καίριο χαρακτηριστικό ενός υβριδικού μοντέλου του λιανικού εμπορίου είναι η τεχνολογία και οι κωδικοί QR αποτελούν ένα εξαιρετικό παράδειγμα καινοτομίας που υποκινεί μακροπρόθεσμες αλλαγές στη συμπεριφορά. Η τεχνολογία κωδικών QR υφίσταται εδώ και καιρό, αλλά βίωσε μια θεαματική αναθέρμανση εν καιρώ πανδημίας, χάρη στο πόσο διευκολύνει τις γρήγορες και ανέπαφες συναλλαγές. Στο πλαίσιο των μέτρων της κοινωνικής αποστασιοποίησης και της τήρησης συγκεκριμένων κανόνων υγιεινής, η PayPal είχε εγκαινιάσει από τον Μάιο του 2020 τις πληρωμές μέσω QR Code, υποστηρίζοντας τις συναλλαγές χωρίς καμία φυσική επαφή και ενισχύοντας ταυτόχρονα την τοπική κοινωνία. Στην Ελλάδα, το 18% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι έκανε χρήση κωδικών QR περισσότερο από τότε που ξέσπασε η πανδημία και το ίδιο ποσοστό είπε ότι τους χρησιμοποίησε για πρώτη φορά, σημειώνοντας το υψηλότερο αντίστοιχο ποσοστό μεταξύ των δώδεκα χωρών που συμμετείχαν στην έρευνα, υποδεικνύοντας έτσι τη δυναμική των QR Codes στη χώρα μας.

*Ακολουθήστε το Techgear.gr στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα! Όσοι χρησιμοποιείτε υπηρεσία RSS (π.χ. Feedly), μπορείτε να προσθέσετε το techgear.gr στη λίστα σας με αντιγραφή και επικόλληση της διεύθυνσης https://www.techgear.gr/feed στο αντίστοιχο πεδίο της υπηρεσίας σας. Αν προτιμάτε το Twitter, θα μας βρείτε στο προφίλ @techgeargr.

Techgear Team
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
ΣΧΟΛΙΑ
read more

Μεγάλη η στροφή των Ελλήνων στα διεθνή ηλεκτρονικά καταστήματα

22 Δεκεμβρίου 2022 Techgear Team

Εν έτει 2022, η επιλογή του διασυνοριακού (cross-border) ηλεκτρονικού εμπορίου αποτελεί μονόδρομο. Στην πραγματικότητα, σχεδόν τα τρία τέταρτα (74%) των Ευρωπαίων και το 87% των Ελλήνων καταναλωτών ...

Netflix, PayPal, TikTok κ.ά. αποσύρουν τις υπηρεσίες τους από τη Ρωσία

07 Μαρτίου 2022 Christos Elpidis

Με κάθε ειλικρίνεια δεν μπορούμε να γνωρίζουμε αν οι κινητοποιήσεις των μεγάλων εταιρειών τεχνολογίας για τον ψηφιακό αποκλεισμό της Ρωσίας θα καταφέρουν να την πείσουν να σταματήσει τον πόλεμο στην Ουκρανία. ...

Online Shopping: Πως να αποφύγετε να πέσετε θύμα απάτης κατά την εορταστική περίοδο

07 Δεκεμβρίου 2021 Techgear Team

Καθώς τα πρώτα χριστουγεννιάτικα τραγούδια ακούγονται ήδη στα καταστήματα, υπό το δέλεαρ ελκυστικών προσφορών, οι καταναλωτές δεν νιώθουν την ανάγκη να ακούσουν από τα ηχεία για άλλη μια φορά το “Last ...

PayPal: Διαψεύδει τις φήμες για την εξαγορά του Pinterest

25 Οκτωβρίου 2021 Antonia Gouvedari

Ύστερα από τις φημολογίες ότι η PayPal ενδέχεται να εξαγοράσει την Pinterest, η εταιρεία έσπευσε να αποκαταστήσει τις φήμες, λέγοντας ότι δεν επιδιώκει την εξαγορά της δημοφιλούς πλατφόρμας αυτή τη στιγμή. Η ...

PayPal: Φήμες ότι θα εξαγοράσει το Pinterest με $45 δισ.!

21 Οκτωβρίου 2021 Antonia Gouvedari

Η PayPal και η Pinterest βρίσκονται προ των πυλών για μια συμφωνία, όπου η πρώτη θα εξαγοράσει τη δεύτερη για 45 δισεκατομμύρια ή για $70 ανά μετοχή, όπως αναφέρει το CNBC. Οι πληροφορίες που μετέδωσε το CNBC ...

PayPal: Νέα εφαρμογή με πληθώρα χρήσιμων λειτουργιών

22 Σεπτεμβρίου 2021 Techgear Team

Η PayPal ανακοίνωσε τη νέα εφαρμογή PayPal με προσωποποιημένες λειτουργίες, προσφέροντας στους πελάτες την καλύτερη ολοκληρωμένη λύση για τη διαχείριση όσων ηλεκτρονικών πληρωμών καλούνται να διεκπεραιώνουν σε ...

PayPal: Εξαγοράζει την Paidy για υπηρεσία buy-now-pay-later

08 Σεπτεμβρίου 2021 Antonia Gouvedari

Η PayPal συνεχίζει να επεκτείνει τις δραστηριότητές της, καθώς εξαγόρασε την ιαπωνική εταιρεία Paidy έναντι 300 δισεκατομμυρίων γιεν, προκειμένου να ενισχύσει τις buy-now-pay-later (BNPL) υπηρεσίες της. Η Paidy...

PayPal: Δυνατότητα πληρωμής με QR Code για touch-free αγοραπωλησίες

19 Μαΐου 2020 Techgear Team

Η PayPal παρουσίασε σήμερα την δυνατότητα χρήσης QR Codes για την αγορά και πώληση αγαθών σε 28 αγορές ανά τον κόσμο. Από τις λαϊκές αγορές έως την πώληση προϊόντων από δεύτερο χέρι – το λανσάρισμα της ...

Το Xoom της PayPal διαθέσιμο και στην Ελλάδα

18 Νοεμβρίου 2019 Techgear Team

Τον Ιούλιο 2019, η PayPal λάνσαρε την διεθνή υπηρεσία αποστολής εμβασμάτων Xoom σε πάνω από 30 ευρωπαϊκές αγορές. Τώρα όλες οι σχετικές λειτουργίες είναι πλήρως διαθέσιμες και στους χρήστες που διαμένουν στην ...

PayPal: Αποχωρεί από το κρυπτονόμισμα Libra της Facebook

05 Οκτωβρίου 2019 Christos Elpidis

Τον περασμένο Ιούνιο η Facebook ανακοίνωσε τα σχέδια της για τη δημιουργία του δικού της κρυπτονομίσματος με ονομασία Libra, τον έλεγχο του οποίου θα έχει η Libra Association, ένας μη κερδοσκοπικό οργανισμό με ...

Loader
please wait
techgear_icon