Huawei: Η συνέντευξη που πρέπει να διαβάσεις

Είναι γεγονός ότι τους τελευταίους μήνες οι ειδήσεις που αφορούν τη Huawei έχουν ξεφύγει από την κλασική προσέγγιση, δηλαδή αυτής της παρουσίασης κάποιας συσκευής ή υπηρεσίας και ενδεχομένως κάποια τοποθέτηση από στέλεχος της εταιρείας για την στρατηγική και τα μελλοντικά σχέδια της. Συνηθίσαμε να διαβάζουμε και να γράφουμε αναλύσεις για την κόντρα με τις ΗΠΑ, το μπλοκάρισμα της από τα δίκτυα 5G και τις ανησυχίες δεκάδων εκατομμυρίων χρηστών των συσκευών της. Γι’ αυτό θεωρούμε πολύ σημαντική τη συνέντευξη που παρέθεσε ο κ. Anson Zhang, επικεφαλής του τμήματος Huawei Consumer Business στο Ηνωμένο Βασίλειο, στον Zak Doffman, διότι μίλησε για σχεδόν όλα τα θέματα που αφορούν την εταιρεία.

Η Huawei και η Apple είναι οι μόνες εταιρείες στον κόσμο που μπορούν να υποστηρίξουν ένα πλήρες οικοσύστημα hardware και software μακροπρόθεσμα. Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν πολλές προκλήσεις, κυκλοφορούν πολλές φήμες και η πίεση είναι μεγάλη, είμαστε αφοσιωμένοι στην επένδυση που έχουμε κάνει στο οικοσύστημα μας. Αυτή η στρατηγική θα πετύχει.
Οι προκλήσεις έχουν αυξηθεί κατακόρυφα σε σύγκριση με πέρυσι. Το μπλοκάρισμα από τις ΗΠΑ, η αποχώρηση από τα δίκτυα 5G στο Ηνωμένο Βασίλειο, πολλές ερωτήσεις, φήμες και αβεβαιότητα. Όλα αυτά γεννούν ερωτήματα στους καταναλωτές, όπως τι θα γίνει στο μέλλον με τη συσκευή Huawei που αγόρασαν. Εμείς εξακολουθούμε να είμαστε αφοσιωμένοι στους πελάτες μας στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρώπη, ανεξάρτητα από την κατάσταση με τα δίκτυα 5G. Θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε επάνω στη στρατηγική μας και να διανέμουμε τα προϊόντα μας. Οποιοσδήποτε καταναλωτής έχει στα χέρια του συσκευή της Huawei ή επιθυμεί να αγοράσει κάποια δεν θα μείνει ξεκρέμαστος. Θα παρέχουμε αναβαθμίσεις και, το κυριότερο, χτίζουμε μια μακροπρόθεσμη στρατηγική επάνω στο οικοσύστημα μας.
Το ζήτημα που προέκυψε με τους επεξεργαστές Kirin είναι προφανώς μια μεγάλη πρόκληση. Εξελίσσουμε το Kirin SoC εδώ και περισσότερα από 10 χρόνια, από το τίποτα. Τώρα, όμως, είμαστε διατεθειμένοι να συνεργαστούμε με οποιονδήποτε κατασκευστή, όπως για παράδειγμα την Qualcomm, με σκοπό να υποστηρίξουμε τα νέα smartphones, τα νέα tablets και τα νέα PCs από την επόμενη χρονιά. Το Kirin SoC είναι απλά ένα κομμάτι του οικοσυστήματος, όχι ο θεμελιώδης λίθος. Δεν πιστεύουμε ότι θα επηρεαστεί η γενικότερη στρατηγική μας.
Στόχος μας είναι μέσα στα επόμενα 5 - 10 χρόνια να αναβαθμίσουμε την εμπειρία χρήση για τον καταναλωτή χρησιμοποιώντας την τεχνολογία 5G και την Τεχνητή Νοημοσύνη. Επάνω στο δικό μας οικοσύστημα, στο μέλλον όλες οι συσκευές των καταναλωτών θα επικοινωνούν έξυπνα μεταξύ τους μέσω των HMS. Η εταιρεία έχει δεσμευτεί να επενδύσει $3 δισ. για να υποστηρίξει τους developers σε παγκόσμιο επίπεδο και η πρόοδος που σημειώσαμε μέσα στους πρώτους 6 μήνες είναι εντυπωσιακή. Μέχρι το τέλος του 2019 είχαμε χαρτογραφήσει τις 3000 πιο δημοφιλείς εφαρμογές, τις πιο πολυχρησιμοποιημένες και μέχρι τα τέλη του περασμένου Ιουλίου, το 80% εξ αυτών έχουν έρθει στο δικό μας κατάστημα AppGallery. Επομένως, ο κάθε χρήστης μπορεί να βρει στο AppGallery το 80% των κορυφαίων εφαρμογών.
Αυτή τη στιγμή περισσότεροι από 1.6 εκατομμύρια developers συνεργάζονται με χιλιάδες μηχανικούς της Huawei για να ενισχύσουν την εμπειρία χρήσης των HMS. Έχουμε τις δικές μας εναλλακτικές υπηρεσίες αντί αυτών της Google. Πολλοί χρήστες χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες της Google (GMS) εδώ και χρόνια. Τώρα πραγματοποιούμε τα βήματα για το λανσάρισμα νέων υπηρεσιών, όπως για παράδειγμα τα Huawei Music και Huawei Video, κλείνοντας συνεργασίες με τρείς από τις μεγαλύτερες εταιρείες μουσικής των ΗΠΑ. Μην εκπλαγείτε, επίσης, εάν δείτε και την υπηρεσία Huawei Maps μέσα στους επόμενους μήνες. Αυτή είναι η απάντηση μας. Θα παρέχουμε τις δικές μας λύσεις.
Πρόσφατα ανακοινώσαμε την έκδοση HMS 5.0, η οποία είναι η νέα μεγάλη αναβάθμιση και αποτελεί ορόσημο για εμάς. Είναι η πρώτη φορά που επιτύχαμε πλήρη λειτουργικότητα σε σύγκριση με τα GMS, αλλά πέρα από αυτό, προσφέρουμε νέες λειτουργίες για να υποστηρίξουμε τους developers και συνεχίζουμε στον ίδιο ρυθμό, δεν θα συμβιβαστούμε.
Επιπλέον, η στρατηγική “1+8+N” εξακολουθεί να υφίσταται. Όπου “1” τοποθετήσαμε το smartphone, την καρδιά του οικοσυστήματος ως την πιο σημαντική συσκευή που χρησιμοποιεί περισσότερο ο κάθε καταναλωτής. Γύρω από το smartphone κινούνται οι υπόλοιποι 8 τομείς που συνδέονται με τα HMS, διότι τρέχουν το ίδιο λειτουργικό σύστημα (PCs, tablets, TVs, wearables κλπ.), ενώ το “N” αντιπροσωπεύει οποιαδήποτε συσκευή IoT που έχει πρόσβαση στο οικοσύστημα της Huawei μέσω του HiLink. Αυτό λειτουργεί στην Κίνα εδώ και περίπου 2 χρόνια και τώρα ετοιμαζόμαστε για το λανσάρισμα σε άλλες αγορές.
Να σημειώσω ότι το γεγονός πως ξεπεράσαμε για πρώτη φορά τη Samsung σε πωλήσεις smartphones παγκοσμίως ήταν ιδιαίτερα σημαντικό για εμάς και αποδεικνύει ότι η δραστηριότητα μας επεκτείνεται.
Σε ό,τι αφορά τα PCs, κάναμε το πρώτο βήμα από την Κίνα το 2017. Θέλουμε να πλασαριστούμε στην αγορά με διαφορετικό τρόπο σε σύγκριση με τους παραδοσιακούς παίκτες της αγοράς. Θέλουμε τα PCs να είναι πιο επιθυμητά και πιο μοδάτα. Εάν δεν υπάρχει προστιθέμενη αξία, δεν υπάρχει λόγος να αγοράσεις laptop της Huawei αντί αυτών της Lenovo ή της HP. Ήδη στην Κίνα, την πιο ανταγωνιστική αγορά στα PCs, φτάσαμε στη δεύτερη θέση μέσα σε 2 χρόνια, ενώ κατέχουμε την πρωτιά στην premium κατηγορία ξεπερνώντας και την Apple. Ένα πραγματικά εντυπωσιακό επίτευγμα. Αυτό μας δίνει την αυτοπεποίθηση για να κινηθούμε στην παγκόσμια αγορά των laptops. Οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν περισσότερα για να πάρουν κάτι καλύτερο.
Για να επιστρέψουμε στα HMS, έχετε δίκιο (σ.σ. στην ερώτηση του Zak) πως αποτελεί μέγιστη προτεραιότητα να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, να δείξουμε τι είναι τα HMS και ποιες είναι οι διαφορές τους. Η αλήθεια είναι ότι τα HMS δεν είναι κάτι καινούργιο. Τόσο τα HMS όσο και τα GMS βασίζονται στο Android, επομένως, η εμπειρία χρήσης δεν αλλάζει ιδιαίτερα. Το σημείο κλειδί είναι να λειτουργούν σωστά οι εφαρμογές και αυτό προσπαθούμε να πετύχουμε με το AppGallery.
Από τη στιγμή που έχουμε τον πλήρη έλεγχο του hardware και του software, όπως η Apple στο δικό της οικοσύστημα, ανοίγουν αυτόματα οι επιλογές που μπορούμε να προσφέρουμε στους χρήστες. Για παράδειγμα, στον τομέα της κάμερας όπου είμαστε πρωτοπόροι, έχουμε ενεργοποιήσει τα hardware buttons, περισσότερες εφαρμογές και υπηρεσίες, άρα περισσότερη αξία για τον χρήστη. Μη ξεχνάτε ότι το δικό μας οικοσύστημα δεν γεννήθηκε ξαφνικά από το τίποτα. Έχουμε περισσότερους από 600 εκατομμύρια τελικούς χρήστες παγκοσμίως που χρησιμοποιούν τα προϊόντα μας και έχουμε επενδύσει τεράστια ποσά στην Έρευνα και Ανάπτυξη, περισσότερο από το 10% του τζίρου μας τα τελευταία 10 χρόνια.
Επαναλαμβάνω ότι η στρατηγική μας είναι μακροπρόθεσμη και ο στόχος μας δεν είναι να νικήσουμε τη Google ή να αντιγράψουμε την Apple. Το δικό μας οικοσύστημα δεν προορίζεται για να ελέγξει τα πάντα. Για να παρέχουμε, όμως, μια ολοκληρωμένη εμπειρία χρήσης μέσα από τις συσκευές μας χρειαζόμαστε το δικό μας οικοσύστημα και όχι να ελέγξουμε τις γραμμές παραγωγής. Δεν θέλουμε ένα κλειστό οικοσύστημα, όλοι οι προμηθευτές και οι κατασκευαστές μπορούν να έχουν πρόσβαση στα HMS.
Θα θέλαμε να συνεχίσουμε με τη Google. Δεν είπαμε ποτέ ότι πρέπει να κινηθούμε με τα HMS. Τώρα, όμως, πρέπει να εστιάσουμε στα HMS. Η αρχική ιδέα ήταν να συνεχίσουμε τη συνεργασία με τη Google και ακόμη και σήμερα είμαστε ανοικτοί σε αυτό το ενδεχόμενο. Αλλά μπήκε στη μέση η πολιτική. Στο μέλλον, τα HMS θα μπορούν πιθανότατα να λειτουργήσουν μαζί με τα GMS. Όπως έχουν τα πράγματα, αυτή τη στιγμή υπάρχουν δύο μεγάλοι παίκτες, η Apple και η Google. Θεωρούμε ότι δεν θα είναι πρόβλημα να μπει στην αγορά και ένας τρίτος. Σε όλες τις βιομηχανίες, υπάρχει χώρος για τρεις μεγάλους παίκτες.

Αρκετά ενδιαφέρουσες οι τοποθετήσεις του κ. Zhang. Κανείς δεν είπε ότι θα είναι εύκολο να πείσεις τον κοινό να εγκατελείψει συνήθειες χρόνων για να επιλέξει ένα νέο οικοσύστημα, αλλά όπως έχουν τα πράγματα, η συγκεκριμένη στρατηγική αποτελεί μονόδρομο για τη Huawei. Ο χρόνος θα δείξει αν θα τα καταφέρει.

[via]

Loading