Η OpenAI ετοιμάζει τον δικό της web browser, ο οποίος αναμένεται να κυκλοφορήσει τις προσεχείς εβδομάδες και θα αποτελέσει εναλλακτική πρόταση απέναντι σε καθιερωμένες επιλογές όπως το Safari και το Google Chrome. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Reuters, η νέα αυτή πρωτοβουλία βρίσκεται ήδη σε προχωρημένο στάδιο και ενδέχεται να μεταβάλει τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες πλοηγούνται στο διαδίκτυο.
Ο browser της OpenAI αξιοποιεί τις δυνατότητες της AI προκειμένου να προσφέρει μια εμπειρία πλοήγησης πιο έξυπνη και προσωποποιημένη. Παράλληλα, επιτρέπει στην εταιρεία να αποκτήσει πρόσβαση σε δεδομένα αναζητήσεων χρηστών στο Διαδίκτυο, ένα πολύτιμο εργαλείο που έχει συμβάλει καθοριστικά στην κυριαρχία του Google Chrome στον συγκεκριμένο τομέα. Στο παρελθόν, η OpenAI είχε ζητήσει από τη Google να της παραχωρήσει πρόσβαση σε δεδομένα αναζητήσεων, ώστε να ενισχύσει το SearchGPT, τη δική της πλατφόρμα αναζήτησης, αλλά η Google είχε αρνηθεί.
Η μητρική εταιρεία της Google, η Alphabet, χρησιμοποιεί δεδομένα που συλλέγονται μέσω του Chrome για να βελτιστοποιεί την προβολή διαφημίσεων και να προσαρμόζει το περιεχόμενο στις προτιμήσεις των χρηστών. Επιπλέον, μέσω του Chrome διασφαλίζει ότι το Google Search παραμένει η κυρίαρχη επιλογή για διαδικτυακές αναζητήσεις. Από αυτή την άποψη, η OpenAI προχωρά λογικά στο επόμενο βήμα: να συνδυάσει το SearchGPT με έναν αυτόνομο browser, χτίζοντας ένα οικοσύστημα που δεν εξαρτάται από τις πλατφόρμες της Google.
Ένα από τα χαρακτηριστικά που αναμένεται να διαφοροποιήσει το browser της OpenAI είναι η ενσωμάτωση ενός ChatGPT-τύπου περιβάλλοντος. Αντί να ανακατευθύνονται σε ιστοσελίδες, οι χρήστες θα μπορούν να λαμβάνουν απαντήσεις και να εκτελούν ενέργειες μέσα από την ίδια την πλατφόρμα, περιορίζοντας τη συμβατική πλοήγηση. Αυτή η προσέγγιση ενδέχεται να αλλάξει ριζικά τον τρόπο αλληλεπίδρασης με τον ιστό, μειώνοντας τη σημασία των παραδοσιακών ιστοσελίδων και δίνοντας έμφαση στις απευθείας απαντήσεις και λειτουργίες μέσω AI.
Επιπλέον, ο νέος browser ενδέχεται να ενσωματώνει τα προϊόντα αυτόνομων AI agents της OpenAI, όπως το Operator. Αυτές οι εφαρμογές δίνουν στους χρήστες τη δυνατότητα να αναθέτουν την ολοκλήρωση καθημερινών ψηφιακών εργασιών —όπως η κράτηση σε ένα εστιατόριο ή η συμπλήρωση μιας φόρμας— στην τεχνητή νοημοσύνη. Αν όλα αυτά λειτουργήσουν ομαλά, τότε η OpenAI ενδέχεται να μετατρέψει τον web browser της σε έναν πλήρως λειτουργικό ψηφιακό βοηθό, ικανό να χειρίζεται ολόκληρα κομμάτια της διαδικτυακής εμπειρίας των χρηστών.
Διαβάστε επίσης
Η προοπτική αυτή έρχεται σε μια περίοδο αυξημένου ελέγχου για τις μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον περασμένο Απρίλιο, στέλεχος της OpenAI ανέφερε πως η εταιρεία θα εξέταζε το ενδεχόμενο αγοράς του Chrome σε περίπτωση που η Google υποχρεωνόταν να τον πουλήσει ως μέρος μιας ενδεχόμενης ρύθμισης σε αντιμονοπωλιακή υπόθεση. Αν και μια τέτοια εξέλιξη παραμένει υποθετική, αποκαλύπτει το στρατηγικό ενδιαφέρον της OpenAI να εδραιωθεί σε ένα πεδίο όπου μέχρι σήμερα κυριαρχούν κολοσσοί όπως η Google και η Apple.
[via]