Τέλος στα «ντροπιαστικά» Gmail της εφηβείας: Η Google ετοιμάζει τη λειτουργία που περιμέναμε χρόνια!

Είστε κι εσείς από εκείνους που δημιούργησαν τον λογαριασμό τους στο Gmail πριν από 15 ή 20 χρόνια, επιλέγοντας ένα username που σήμερα σας προκαλεί αμηχανία κάθε φορά που πρέπει να το υπαγορεύσετε σε κάποιον συνάδελφο ή δημόσια υπηρεσία; Αν η διεύθυνσή σας θυμίζει κάτι σε "dark_avenger89" ή "katerinaki_love", τα νέα από το στρατόπεδο της Google είναι κάτι παραπάνω από ευχάριστα.

Μια νέα αναφορά που έρχεται στο φως της δημοσιότητας αποκαλύπτει ότι η εταιρεία ετοιμάζεται να καταρρίψει έναν από τους πιο άκαμπτους κανόνες του οικοσυστήματός της: την απαγόρευση αλλαγής της διεύθυνσης Gmail χωρίς τη δημιουργία νέου λογαριασμού.

Ο περιορισμός του Gmail

Μέχρι σήμερα, η πολιτική της Google ήταν σαφής και αυστηρή. Το Gmail username σας ήταν η ψηφιακή σας ταυτότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με κάθε υπηρεσία της εταιρείας, από το Drive και τις Φωτογραφίες μέχρι το YouTube και το Play Store. Αν θέλατε να αλλάξετε το όνομα που εμφανίζεται πριν το «@gmail.com», η μοναδική λύση ήταν η δημιουργία ενός εντελώς νέου λογαριασμού.

Αυτό, φυσικά, συνεπαγόταν έναν τεράστιο ψηφιακό «πονοκέφαλο»: μεταφορά αρχείων, απώλεια ιστορικού, επαναγορά εφαρμογών και η επίπονη διαδικασία ενημέρωσης όλων των επαφών και των συνδεδεμένων υπηρεσιών. Για τους περισσότερους χρήστες, ο εγκλωβισμός σε ένα παλιό, ίσως και αστείο, email ήταν μονόδρομος.

Τι αλλάζει από το 2026

Σύμφωνα με πληροφορίες που εντόπισε το Android Authority και οι οποίες βασίζονται σε ένα ενημερωμένο έγγραφο υποστήριξης της Google (συγκεκριμένα στη ινδική έκδοση της σελίδας βοήθειας), η εταιρεία φαίνεται πως έχει ξεκινήσει τις προετοιμασίες για να επιτρέψει την πλήρη επεξεργασία της διεύθυνσης Gmail.

Η νέα λειτουργία δεν είναι απλώς μια αισθητική αλλαγή στο όνομα εμφανιζόμενου (display name), αλλά μια ουσιαστική μετατροπή του ίδιου του email address. Το πιο σημαντικό στοιχείο αυτής της εξέλιξης είναι ότι η αλλαγή θα γίνεται χωρίς καμία απώλεια δεδομένων.

Πώς θα λειτουργεί το νέο σύστημα

Βάσει των πρώτων στοιχείων, η διαδικασία θα είναι σχεδιασμένη ώστε να διασφαλίζει τη συνέχεια της ψηφιακής παρουσίας του χρήστη:

  1. Επιλογή νέου Username: Ο χρήστης θα μπορεί να επιλέξει μια καινούργια διεύθυνση, εφόσον αυτή είναι διαθέσιμη.
  2. Αυτόματη Μετατροπή σε Alias: Το παλιό σας email δεν θα διαγραφεί και δεν θα εξαφανιστεί στο κενό. Αντίθετα, θα μετατραπεί αυτόματα σε «ψευδώνυμο» (alias) του νέου λογαριασμού.
  3. Αδιάλειπτη Επικοινωνία: Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι θα συνεχίσετε να λαμβάνετε κανονικά τα μηνύματα που στέλνονται στην παλιά σας διεύθυνση, ενώ θα διατηρήσετε την πρόσβαση σε όλα τα αρχεία, τις ρυθμίσεις και το ιστορικό σας. Θα μπορείτε μάλιστα να συνδέεστε στον λογαριασμό σας χρησιμοποιώντας είτε το παλιό είτε το νέο email.

Οι 3 ευκαιρίες

Ωστόσο, η Google δεν σκοπεύει να επιτρέψει στους χρήστες να αλλάζουν την ταυτότητά τους κατά το δοκούν. Προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα κατάχρησης, spam ή σύγχυσης, θα υπάρχουν συγκεκριμένοι περιορισμοί που θυμίζουν... κανόνες παιχνιδιού:

  • Χρονικός Περιορισμός: Θα επιτρέπεται μόνο μία αλλαγή διεύθυνσης ανά έτος.
  • Ανώτατο Όριο: Κάθε χρήστης θα έχει δικαίωμα να αλλάξει το email του συνολικά τρεις φορές.

Αυτό σημαίνει ότι η επιλογή της νέας διεύθυνσης θα πρέπει να γίνει με προσοχή και ωριμότητα, καθώς οι ευκαιρίες δεν θα είναι απεριόριστες.

Γιατί είναι σημαντική αυτή η εξέλιξη;

Στον κόσμο του SEO και του Digital Identity, το email αποτελεί το «διαβατήριο» του χρήστη. Ένα επαγγελματικό email (π.χ. onoma.epitheto@gmail.com) προσδίδει κύρος και αξιοπιστία, στοιχεία που συχνά απουσιάζουν από διευθύνσεις που δημιουργήθηκαν σε νεαρή ηλικία.

Επιπλέον, η δυνατότητα αυτή λύνει τα χέρια σε επαγγελματίες που αλλάζουν επίθετο λόγω γάμου ή διαζυγίου, σε άτομα που θέλουν να διαχωρίσουν την τρέχουσα επαγγελματική τους ταυτότητα από τις επιλογές του παρελθόντος, αλλά και στη διόρθωση των εφηβικών «παρορμήσεων», χωρίς το κόστος της ψηφιακής «μετανάστευσης» σε νέο λογαριασμό.

Πότε να το περιμένουμε;

Αν και η επίσημη ανακοίνωση δεν έχει γίνει ακόμα για το παγκόσμιο κοινό, οι ενδείξεις συγκλίνουν στο ότι η σταδιακή διάθεση της λειτουργίας θα ξεκινήσει μέσα στο επόμενο έτος, με το 2026 να φαντάζει ως το έτος ορόσημο όπου η πλειοψηφία των χρηστών θα αποκτήσει πρόσβαση στη συγκεκριμένη ρύθμιση.

Προς το παρόν, η λειτουργία φαίνεται να δοκιμάζεται και να περιγράφεται σε συγκεκριμένα έγγραφα υποστήριξης, κάτι που συνήθως προμηνύει ευρύτερο rollout (κυκλοφορία) στους επόμενους μήνες.

Μέχρι τότε, όσοι είστε «κολλημένοι» με ένα email που ντρέπεστε να πείτε δυνατά, κάντε λίγη υπομονή ακόμα. Η λύτρωση φαίνεται πως πλησιάζει, και αυτή τη φορά δεν θα χρειαστεί να θυσιάσετε τα δεδομένα σας για να την αποκτήσετε.

Loading