up_icon
Misc

Διστακτικοί οι Έλληνες στον αποχωρισμό των παλιών smartphones τους

29 Ιουνίου 2022 Techgear Team

Διστακτικοί οι Έλληνες στον αποχωρισμό των παλιών smartphones τους

Διστακτικοί εμφανίζονται οι Έλληνες καταναλωτές στο να «αποχωριστούν» smartphones που δεν χρησιμοποιούν πια, με το 83% των ερωτηθέντων να δηλώνει πως όταν δεν χρησιμοποιεί πλέον ένα smartphone, το αφήνει ξεχασμένο στο σπίτι, καταγράφει η Έρευνα «Κυκλική Οικονομία και Χρήση Smartphones» που εκπόνησε πανελλαδικά σε δείγμα περίπου 1.400 Ελλήνων καταναλωτών, ηλικίας 18-60 ετών, το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για λογαριασμό της Pandas στα τέλη του 2021. Ταυτόχρονα, αυξητικές τάσεις παρουσιάζει το ποσοστό των Ελλήνων καταναλωτών που φαίνεται πρόθυμο να πραγματοποιήσει στο μέλλον αγορά μεταχειρισμένων smartphones.

Συχνότητα αγοράς νέου smartphone

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, τα τελευταία χρόνια οι καταναλωτές ανεξαρτήτως ηλικίας, φαίνεται πως αλλάζουν συχνά smartphones, με μέσο όρο περίπου 1 συσκευή ανά 1,6 έτη. Και όσο αυξάνεται η συχνότητα αντικατάστασης των smartphones με νεότερα μοντέλα, τόσο αυξάνονται τα λειτουργικά smartphone που μένουν αναξιοποίητα σε κάθε σπίτι. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, 4 στα 10 νοικοκυριά έχουν περισσότερα smartphones από τα μέλη που αποτελούνται, ενώ αξιοσημείωτο είναι ότι 7 στα 10 νοικοκυριά που αποτελούνται από 1 έως 2 άτομα, φαίνεται να έχουν 3 ή περισσότερα λειτουργικά smartphones στην κατοχή τους.

Λόγοι που οδηγούν τους καταναλωτές στην αγορά smartphone

Ως προς την κύρια αφορμή που οδηγεί τους καταναλωτές στην αγορά ενός νέου smartphone, 8 στους 10 (83%) δήλωσαν ότι το κάνουν όταν υπάρχει σημαντική βλάβη ή φθορά στη συσκευή τους, που απαιτεί υψηλό κόστος επισκευής. Παράλληλα, 6 στους 10 (60%) δήλωσαν ότι προχωρούν σε αγορά νέου smartphone, όταν τα χαρακτηριστικά της υπάρχουσας συσκευής δεν καλύπτουν πλέον τις καθημερινές τους ανάγκες.

Ταυτόχρονα, ενώ το 15% καταναλωτών αναφέρει πως έχει ήδη αγοράσει μεταχειρισμένο smartphone, το διπλάσιο ποσοστό – 30% των καταναλωτών, δήλωσε ενδιαφέρον στο να αγοράσει στο μέλλον μεταχειρισμένη συσκευή, γεγονός που αναδεικνύει την προοπτική ανάπτυξης που παρουσιάζει η εν λόγω αγορά σε παγκόσμιο επίπεδο.

Γιατί δεν αξιοποιούν οι καταναλωτές το παλιό τους smartphone, μετά την αγορά νέου;

Οι καταναλωτές αποφασίζουν να κρατήσουν το παλιό τους smartphone ως backup συσκευή που ενδεχομένως θα αξιοποιηθεί κάποια στιγμή στο μέλλον από τους ίδιους (28%) ή από συγγενικά/φιλικά πρόσωπα (32%). Επιπλέον, ένα σημαντικό ποσοστό της τάξης του 25% ανέφερε και το συναισθηματικό δέσιμο ως βασικό λόγο για να κρατήσει την παλιά του συσκευή. Όμως, ένα 15% απάντησε πως δε γνωρίζει καν εναλλακτικούς τρόπους αξιοποίησης παλιών συσκευών.

Πώληση smartphone και Κυκλική Οικονομία

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, το 88% των καταναλωτών θα αντάλλαζε το παλιό του smartphone για εκπτωτικό voucher, μέσω του οποίου θα μπορούσε να αγοράσει το καινούριο σε καλύτερη τιμή, ενώ ένα 75% δήλωσε ότι θα επιθυμούσε να λάβει το μέγιστο χρηματικό αντίτιμο. Παράλληλα, φαίνεται πως η εκπαίδευση των καταναλωτών και η διευκόλυνση της διαδικασίας που αφορά στην πώληση μεταχειρισμένων smartphones είναι εξαιρετικά σημαντική, καθώς 7 στους 10 αναφέρουν πως μια απλή, γρήγορη, και ασφαλής διαδικασία είναι οι βασικές προϋποθέσεις για να προχωρήσουν στην πώληση ενός smartphone.

Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι εξίσου σημαντική με την παροχή κινήτρων είναι και η εκπαίδευση των καταναλωτών στην έννοια και την αξία της κυκλικής οικονομίας, καθώς σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, ένα σημαντικό ποσοστό της τάξης του 39% δηλώνει πως δεν είναι εξοικειωμένο με το συγκεκριμένο όρο.

Ο Φάνης Κουτουβέλης, Ιδρυτής και CEO της Pandas ανέφερε σχετικά: 

Κάθε smartphone έχει αξία ακόμα και όταν πάψει να αξιοποιείται από τον χρήστη. Σκοπός της Pandas μέσω των trade-in προγραμμάτων που σχεδιάζει και υλοποιεί, είναι να επεκτείνει τον κύκλο ζωής κάθε smartphone που παραμένει αναξιοποίητο, προσφέροντας άμεσο όφελος στον ίδιο τον χρήστη, στις συνεργαζόμενες εταιρείες, αλλά και στον πλανήτη μας.

H Pandas (πρώην Green Panda) ξεκίνησε τη λειτουργία της το 2020 ως re-commerce start-up και δίνει τη δυνατότητα σε όσους επιθυμούν να επιστρέψουν το smartphone τους, με άμεσο όφελος για τους ίδιους, κάνοντας παράλληλα καλό στον πλανήτη. Για να το πετύχει αυτό, η εταιρεία διαθέτει την υπηρεσία trade-in at store, μέσω της οποίας ο εκάστοτε καταναλωτής επισκέπτεται ένα από τα συνεργαζόμενα καταστήματα για να ανταλλάξει το κινητό του και να λάβει εκπτωτικό voucher στη στιγμή. Παράλληλα παρέχει την υπηρεσία trade-in at home, μέσω της οποίας το Pandas scooter πηγαίνει στον χώρο του εκάστοτε ενδιαφερόμενου, για άμεση αξιολόγηση και αγορά του smartphone του.

Μετά την πρόσφατη ολοκλήρωση του rebranding της εταιρείας, στο επόμενο διάστημα η Pandas αναμένεται να εστιάσει στην επίτευξη περαιτέρω συνεργασιών σε Ελλάδα και εξωτερικό. Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2020 μέχρι και σήμερα, μέσω των trade-in προγραμμάτων που υλοποιεί σε συνεργασία με κορυφαίους retailers της Ελληνικής αγοράς, όπως iStorm, Πλαίσιο, Xiaomi Store, Wind, you.gr αλλά και με την ΑΒ Βασιλόπουλος, έχουν επιστραφεί συνολικά πάνω από 15.000 smartphones, τα οποία αντιστοιχούν σε 900.000+ κιλά λιγότερων εκπομπών CO2 για τον πλανήτη και πάνω από 1 εκατ. ευρώ έχουν διατεθεί από την Pandas ως οικονομικό όφελος σε χρήστες για την πώληση των συσκευών τους.

*Ακολουθήστε το Techgear.gr στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα!

Techgear Team

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
ΣΧΟΛΙΑ
read more

«Πάρτα χωρίς Κάρτα» και χωρίς επιτόκιο από το www.you.gr

01 Φεβρουαρίου 2023 Techgear Team

Το you.gr το ηλεκτρονικό κατάστημα ειδών τεχνολογίας και smart living του Ομίλου Quest, συμπληρώνει τις ήδη πλούσιες προτάσεις προσφορών που καθημερινά ανανεώνει, δίνοντας στους πελάτες του τη δυνατότητα να ...

HUAWEI: Νέο, ακόμα πιο ισχυρό εμπάργκο από τις ΗΠΑ

31 Ιανουαρίου 2023 Christos Elpidis

Βλέποντας τη HUAWEI να ανεβάζει τα νούμερα της στην κατηγορία των smartphones και να βρίσκει σιγά σιγά τρόπους να επανέλθει πλήρως προσφέροντας στους χρήστες τις τελευταίες τεχνολογίες, η κυβέρνηση των ΗΠΑ ...

Skroutz: Διαθέσιμη η υπηρεσία αποστολής προϊόντων στην Ευρώπη

30 Ιανουαρίου 2023 Techgear Team

Την παράδοση προϊόντων σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης προσφέρει πλέον η Skroutz, το μεγαλύτερο marketplace στην Ελλάδα, μεγαλώνοντας ακόμα περισσότερο το καταναλωτικό κοινό που μπορεί να επωφεληθεί από την ...

Public: 24ωρη παραλαβή από locker σε περισσότερα από 1.200 σημεία πανελλαδικά

23 Ιανουαρίου 2023 Techgear Team

Τα Public φέρνουν τη νέα υπηρεσία locker pickup 24/7 κατά την οποία μπορεί κάποιος να παραλάβει 100.000 προϊόντα του Public.gr εύκολα στο κοντινότερο locker, οποιαδήποτε ώρα και μέρα της εβδομάδας. Ο πρωτοπόρος...

Η Microsoft προχωρά σε μαζικές απολύσεις 10.000 εργαζομένων

19 Ιανουαρίου 2023 Christos Elpidis

Οι φήμες των προηγούμενων ημερών επιβεβαιώθηκαν δυστυχώς και ακόμα μία εταιρεία - κολοσσός προχωρά άμεσα σε μαζικές απολύσεις. Η Microsoft θα κόψει περισσότερες από 10.000 θέσεις εργασίας παγκοσμίως, καθώς ...

Gaming: Πόση ώρα είναι αρκετή για τα παιδιά μας;

17 Ιανουαρίου 2023 Techgear Team

Σύμφωνα με τον οργανισμό ISFE, το 50% των πολιτών ηλικίας 6-64 ετών στην Ευρώπη παίζει βιντεοπαιχνίδια. Ο αριθμός αυτός αυξάνεται σημαντικά στις ηλικίες 6-10 (68%), καθώς και στις ηλικίες 11-14 (79%) και 15-24 ...

Αποζημίωση στα θύματα ηλεκτρονικής απάτης - Τι θα ισχύει για τα e-shops

12 Ιανουαρίου 2023 Techgear Team

Αποζημίωση στα θύματα ηλεκτρονικής απάτης θα δίνουν πλέον οι τράπεζες, σύμφωνα με νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης που θα προστατεύει του καταναλωτές, και το οποίο βρίσκεται σε διαβούλευση. Σύμφωνα με ...

Ψηφιακή κάρτα ανεργίας (ΔΥΠΑ) από σήμερα στο Gov.gr Wallet

09 Ιανουαρίου 2023 Techgear Team

Διαθέσιμη μέσω του Gov.gr Wallet είναι από σήμερα, Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2023, η νέα Ψηφιακή Κάρτα ΔΥΠΑ. Με τον τρόπο αυτό, οι πολίτες που αναζητούν εργασία και είναι εγγεγραμμένοι στο Ψηφιακό Μητρώο της ΔΥΠΑ ...

Αυτοματοποιημένες ταχυδρομικές θυρίδες: Ξεκίνησε η συζήτηση για αξιοποίηση σε πανελλαδική κλίμακα

09 Ιανουαρίου 2023 Techgear Team

Οι αυτοματοποιημένες ταχυδρομικές θυρίδες (parcel lockers) και οι δυνατότητες αξιοποίησής τους σε πανελλαδικό επίπεδο αποτελούν αντικείμενο της δημόσιας διαβούλευσης που διεξάγει η ΕΕΤΤ έως τις 10 Μαρτίου 2023....

Υπηρεσίες Courier: Τι προσέχω όταν παραλαμβάνω αγορές μέσω Internet

16 Νοεμβρίου 2022 Techgear Team

Λόγω της αυξημένης ζήτησης για ταχυδρομικές υπηρεσίες που παρατηρείται συνήθως κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου και των εκπτωτικών ημέρων (Black Friday, Cyber Monday), η ΕΕΤΤ απευθύνει συστάσεις σε ...

Loader
please wait
techgear_icon