Η Meta ανακοίνωσε ότι πολύ σύντομα το WhatsApp θα αρχίσει να προβάλλει διαφημίσεις, σηματοδοτώντας το τέλος της μακρόχρονης περιόδου κατά την οποία η δημοφιλής εφαρμογή μηνυμάτων έμενε ανέγγιχτη από τα εμπορικά σχέδια του τεχνολογικού κολοσσού. Η πλατφόρμα που αποκτήθηκε από τη Meta το 2014 έναντι 19 δισεκατομμυρίων δολαρίων είχε μείνει, ως σήμερα, ουσιαστικά ελεύθερη από διαφημιστικό περιεχόμενο – ένα σπάνιο φαινόμενο στην εποχή των «δωρεάν» ψηφιακών υπηρεσιών που ουσιαστικά χρηματοδοτούνται μέσω των προσωπικών δεδομένων των χρηστών.
Σύμφωνα με τη νέα στρατηγική της Meta, οι διαφημίσεις δεν θα εισβάλουν (προς το παρόν) στις προσωπικές συνομιλίες. Αντίθετα, θα ενσωματωθούν στα Status updates, τη λειτουργία του WhatsApp που θυμίζει έντονα τα Instagram Stories, και θα εμφανίζονται ανάμεσα στις ενημερώσεις των επαφών. Είναι μια κίνηση που μοιάζει με αυτό που εφαρμόζει ήδη το Instagram και φαίνεται πως η Meta σκοπεύει να ενοποιήσει περαιτέρω την εμπειρία των χρηστών στα προϊόντα της.
Παράλληλα με τις διαφημίσεις στα Statuses, η Meta ανοίγει και έναν νέο δρόμο εμπορικής αξιοποίησης για επιχειρήσεις και δημιουργούς μέσω των Channels, των καναλιών μετάδοσης που επιτρέπουν την αποστολή περιεχομένου σε ευρύ κοινό. Από εδώ και στο εξής, οι κάτοχοι καναλιών θα μπορούν να πληρώνουν για την προώθηση τους και την απόκτηση νέων ακολούθων, ενώ μια μικρή μερίδα θα αποκτήσει τη δυνατότητα να χρεώνει συνδρομές για την πρόσβαση σε αποκλειστικό περιεχόμενο. Αν και η Meta διαβεβαιώνει ότι στην αρχική φάση δεν θα παρακρατά ποσοστό από τις συνδρομές, είναι μάλλον απίθανο αυτό να συνεχιστεί μακροπρόθεσμα, αφού πρόκειται για μια εταιρεία με κερδοσκοπικό προσανατολισμό.
Φυσικά, η Meta έσπευσε να καθησυχάσει τους χρήστες, υποστηρίζοντας ότι οι προσωπικές συνομιλίες και κλήσεις θα παραμείνουν πλήρως κρυπτογραφημένες και δεν θα αξιοποιούνται για διαφημιστικούς σκοπούς. Σύμφωνα με την εταιρεία, τα μόνα δεδομένα που χρησιμοποιούνται για την προσωποποίηση των διαφημίσεων είναι πληροφορίες γενικού χαρακτήρα, όπως η χώρα, η γλώσσα και τα κανάλια που ακολουθεί ο χρήστης. Ωστόσο, σε περίπτωση που κάποιος έχει συνδέσει τον λογαριασμό του WhatsApp με το Meta Account Center, τότε οι διαφημιστικές του προτιμήσεις από το Facebook και το Instagram θα τον ακολουθούν και στο WhatsApp.
Η εισαγωγή διαφημίσεων σε εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων δεν είναι κάτι καινούργιο. Η Telegram, για παράδειγμα, προβάλει ήδη χορηγούμενα μηνύματα σε μεγάλα δημόσια κανάλια, δίνοντας ταυτόχρονα στους χρήστες τη δυνατότητα να απαλλαγούν από αυτά μέσω της επί πληρωμή υπηρεσίας Telegram Premium, που προσφέρει και επιπλέον δυνατότητες. Ίσως και το WhatsApp να ακολουθήσει παρόμοια κατεύθυνση στο μέλλον, προσφέροντας μια «καθαρή» από διαφημίσεις εκδοχή για όσους είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν το ανάλογο τίμημα.
[via]