Προφανώς θα έχετε παρατηρήσει τα τελευταία χρόνια ότι όλες οι ιστοσελίδες που επισκέπτεστε σας ζητούν τακτικά να δώσετε την έγκριση σας (ή όχι) για μια σειρά από cookies που σχετίζονται με διαφημιστικές καμπάνιες, καταγραφή στατιστικών επισκεψιμότητας, διασφάλιση ότι δεν είστε bot κλπ. Η Google παρέχει στους δημιουργούς ιστοσελίδων το δικό της σύστημα έγκρισης αυτών των cookies, ενώ εμφανίζει και στις δικές της υπηρεσίες (βλ. YouTube) κάτι αντίστοιχο.
Πρόσφατα, ωστόσο, δέχτηκε πρόστιμο ύψους €150 εκατομμυρίων από τη Γαλλία επειδή το μήνυμα αποδοχής των cookies στο YouTube είναι υπερβολικά ασαφές και πολύπλοκο όταν επιθυμεί ο χρήστης να μην αποδεχτεί τους όρους της εταιρείας. Γι’ αυτό η αρμόδια ρυθμιστική αρχή της ΕΕ προχώρησε σε ανανέωση των οδηγιών που αφορούν το συγκεκριμένο ζήτημα και η Google συμμορφώνεται ανανεώνοντας και αυτή τον δική της μηχανισμό αποδοχής των cookies.
Ξεκινώντας από τη Γαλλία, οι χρήστες του YouTube θα βλέπουν το ανανεωμένο banner με ξεκάθαρες επιλογές για «αποδοχή όλων» ή «απόρριψη όλων», αλλά και με τη δυνατότητα να διαμορφώνουν ανάλογα με τις προτιμήσεις τους ποια συγκεκριμένα cookies θα αποδεχτούν πατώντας στο κουμπί «More Options». Μάλιστα, η Google διευκρινίζει πως δεν πρόκειται απλά για επανασχεδιασμό του pop-up, καθώς χρειάστηκε να στήσει από την αρχή την δομή των cookies.
Η αρχή έγινε από τη Γαλλία και αναμένεται πως θα δούμε τις αλλαγές και στις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες μέσα στις επόμενες εβδομάδες.
[Google]