up_icon
Google Internet Misc

Η Google εξηγεί πως καταπολέμησε ψευδείς διαφημίσεις, ιστοσελίδες και απατεώνες το 2016

26 Ιανουαρίου 2017 Yannis Elpidis

Η Google εξηγεί πως καταπολέμησε ψευδείς διαφημίσεις, ιστοσελίδες και απατεώνες το 2016

Ένα δωρεάν και ελεύθερο διαδίκτυο είναι ένας ζωτικός πόρος για τους χρήστες και τις επιχειρήσεις σε όλο το κόσμο. Οι διαφημίσεις παίζουν σημαντικό ρόλο στο να εξασφαλίσουν ότι οι χρήστες έχουν πρόσβαση σε ακριβείς, ποιοτικές πληροφορίες στο διαδίκτυο. Αλλά οι ψευδείς διαφημίσεις μπορούν να καταστρέψουν την διαδικτυακή εμπειρία για όλους. Προωθούν παράνομα προϊόντα και μη ρεαλιστικές προσφορές. Μπορούν να ξεγελάσουν τους χρήστες ωθώντας τους να μοιραστούν προσωπικές πληροφορίες, καθώς και να μολύνουν συσκευές με κακόβουλο λογισμικό. Τελικά, οι ψευδείς διαφημίσεις αποτελούν μια απειλή για τους χρήστες, συνεργάτες της Google και την ίδια τη βιωσιμότητα του ελεύθερου διαδικτύου.

Έχουμε αυστηρή πολιτική που διέπει τα είδη διαφημίσεων που επιτρέπουμε ή όχι στην Google με στόχο να προστατεύσουμε τους χρήστες μας από αποπροσανατολιστικές, ακατάλληλες ή κακόβουλες διαφημίσεις. Και διαθέτουμε μια ομάδα μηχανικών, μία ομάδα εξειδικευμένων ανθρώπων που σχεδιάζουν την πολιτική της εταιρείας, product managers και άλλους σε όλο το κόσμο που δίνουν καθημερινά τη μάχη με τους φορείς της απάτης. Με τα χρόνια, αυτή η δέσμευση έχει κάνει το διαδίκτυο ένα καλύτερο περιβάλλον για εσάς και ένα χειρότερο περιβάλλον για αυτούς που αναζητούν να καταχραστούν τα διαφημιστικά συστήματα για δικούς τους σκοπούς.

Mέσα στο 2016 κατεβάσαμε 1,7 δισεκατομμύρια διαφημίσεις που παραβίασαν την πολιτική μας για τις διαφημίσεις, πάνω από τον διπλό αριθμό ψευδών διαφημίσεων που αφαιρέσαμε το 2015. Αν περνούσατε ένα δευτερόλεπτο αφαιρώντας καθεμία από αυτές τις ψευδείς διαφημίσεις, θα σας έπαιρνε πάνω από 50 χρόνια για να τα καταφέρετε. Όμως η τεχνολογία μας είναι φτιαγμένη για να λειτουργεί πολύ πιο γρήγορα.

Πέρυσι, κάναμε δύο βασικά πράγματα για να βελτιώσουμε τις επιδόσεις μας. Αρχικά, διευρύναμε την πολιτική μας για να προστατέψουμε τους χρήστες από παραπλανητικές και επιθετικές προσφορές. Για παράδειγμα, τον Ιούλιο, απαγορεύσαμε τις διαφημίσεις για τα πρόσκαιρα δάνεια (payday loans), που καταλήγουν συχνά σε υπέρογκους λογαριασμούς και υψηλό ποσοστό αθέτησης για τους χρήστες. Σε έξι μήνες από τότε που θεσπίστηκε η πολιτική αυτή, απενεργοποιήσαμε πάνω από 5 εκατομμύρια διαφημίσεις για πρόσκαιρα δάνεια.

Δεύτερον, ενδυναμώσαμε την τεχνολογία μας ώστε να μπορούμε να εντοπίσουμε και να απενεργοποιούμε ψευδείς διαφημίσεις ακόμη πιο γρήγορα. Για παράδειγμα, οι διαφημίσεις “trick to click” εμφανίζονται συχνά ως ειδοποιήσεις συστήματος με στόχο να πείσουν τους χρήστες να τις πατήσουν, χωρίς να συνειδητοποιούν ότι συχνά κατεβάζουν κακόβουλο λογισμικό (malware). Το 2016, τα συστήματά μας εντόπισαν και απενεργοποίησαν στο σύνολο 112 εκατομμύρια διαφημίσεις “trick to click”, 6 φορές περισσότερο απ’ ότι το 2015.

Ιδού κάποια ακόμα παραδείγματα ψευδών διαφημίσεων που καταπολεμήσαμε μέσα στο 2016:

Διαφημίσεις παράνομων προϊόντων

Κάποιες από τις πιο κοινές ψευδείς διαφημίσεις που συναντάμε στο διαδίκτυο είναι διαφημίσεις που προάγουν παράνομες δραστηριότητες ή προϊόντα. Αν και έχουμε εδώ και καιρό πολιτική εναντίον ψευδών διαφημίσεων για φάρμακα, πέρυσι τα συστήματά μας εντόπισαν μια σημαντική αύξηση στο διαδίκτυο. Απενεργοποιήσαμε πάνω από 68 εκατομμύρια ψευδείς διαφημίσεις για παραβιάσεις σχετικές με την περίθαλψη κατά πολύ περισσότερες από τις 12,5 εκατομμύρια το 2015.

Παρομοίως, είδαμε περισσότερες προσπάθειες να διαφημιστούν προσφορές σχετικές με τυχερά παιχνίδια, χωρίς την κατάλληλη άδεια από τους ρυθμιστές στις χώρες που λειτουργούν. Κατεβάσαμε πάνω από 17 εκατομμύρια ψευδείς διαφημίσεις για παραβιάσεις σχετικά με τυχερά παιχνίδια μέσα στο 2016.

Παραπλανητικές διαφημίσεις

Δεν θέλουμε να νιώθετε παραπλανημένοι από τις διαφημίσεις που διανέμουμε, οπότε απαιτούμε από τους διαφημιστές μας να παρέχουν ξεκάθαρες πληροφορίες στους χρήστες,ώστε να παίρνουν ορθές αποφάσεις. Κάποιες διαφημίσεις προσπαθούν να πάρουν clicks και προβολές με το να παραπλανούν τους χρήστες με ερωτήσεις όπως: «Κινδυνεύεις από αυτήν την σπάνια δερματολογική ασθένεια;» ή με το να προτείνουν θαυματουργές θεραπείες, όπως ένα χάπι που θα σας βοηθούσε να χάσετε 50 κιλά μέσα σε τρεις μέρες χωρίς κόπο. Μέσα στο 2016, κατεβάσαμε περίπου 80 εκατομμύρια ψευδείς διαφημίσεις που στόχευαν να εξαπατήσουν, να παραπλανήσουν και αναστατώσουν τους χρήστες.

Ψευδείς διαφημίσεις στο κινητό

Αν σας έχει τύχει ποτέ να χρησιμοποιείτε το κινητό σας και ξαφνικά, χωρίς προειδοποίηση, να καταλήξετε στο app store και να κατεβάσετε μια εφαρμογή που δεν γνωρίζετε, μια “self-clicking” διαφήμιση μπορεί να είναι η αιτία. Μέσα στο 2015, απενεργοποιήσαμε μόλις μερικές χιλιάδες από αυτές τις ψευδείς διαφημίσεις, αλλά μέσα στο 2016, τα συστήματά μας εντόπισαν και απενεργοποίησαν πάνω από 23.000 self-clicking διαφημίσεις στις πλατφόρμες μας, μια μεγάλη αύξηση σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Διαφημίσεις που προσπαθούν να ξεγελάσουν το σύστημα

Οι απατεώνες γνωρίζουν ότι οι διαφημίσεις για ορισμένα προϊόντα -όπως διαιτητικά συμπληρώματα ή πρόσκαιρα δάνεια - δεν επιτρέπονται από τις πολιτικές της Google και έτσι προσπαθούν να ξεγελάσουν τα συστήματα μας. Τον τελευταίο χρόνο, αφαιρέσαμε σχεδόν 7 εκατομμύρια κακές διαφημίσεις που επιχειρούσαν να ξεγελάσουν τα συστήματα εντοπισμού μας.

Μέσα στο 2016, παρατηρήσαμε την αύξηση των tabloid cloakers - ένα νέο είδος απάτης που προσπαθεί να ξεγελάσει το σύστημά μας μεταμφιεσμένη σε μέσο προβολής ειδήσεων. Οι cloakers συχνά εκμεταλλεύονται επίκαιρα θέματα -τις κυβερνητικές εκλογές, μια είδηση που έχει απήχηση ή μια γνωστή προσωπικότητα και φτιάχνουν τις διαφημίσεις τους να μοιάζουν με τίτλους ειδησεογραφικών ιστοτόπων. Όμως, όταν οι χρήστες κλικάρουν σε αυτήν την ιστορία, μεταφέρονται σε μια ιστοσελίδα που πουλάει διαιτητικά προϊόντα, και όχι ένα ενημερωτικό άρθρο.

Για να καταπολεμήσουμε τους cloakers, αφαιρούμε τους ίδιους τους απατεώνες, και τους απαγορεύουμε να διαφημιστούν σε εμάς ξανά. Μέσα στο 2016, αναστείλαμε πάνω από 1.300 λογαριασμούς για tabloid cloaking. Δυστυχώς, αυτό το είδος ψευδούς διαφήμισης ανεβαίνει σε δημοτικότητα καθώς οι χρήστες κάνουν click σε αυτές. Και αρκετοί απατεώνες μπορούν να τρέξουν πολλές κακές διαφημίσεις: Κατά την διάρκεια ενός σκαναρίσματος για tabloid cloaking το Δεκέμβριο 2016, αφαιρέσαμε 22 cloakers που ήταν υπεύθυνοι για διαφημίσεις που έχουν προβληθεί πάνω από 20 εκατομμύρια φορές από χρήστες στο διαδίκτυο μέσα σε μια μόνο εβδομάδα.

Χτυπώντας το “κακό” στη ρίζα

Όταν εντοπίζουμε διαφημίσεις που παραβιάζουν τις πολιτικές μας, μπλοκάρουμε την διαφήμιση ή τον διαφημιζόμενο, ανάλογα με την παραβίαση. Αλλά κάποιες φορές χρειάζεται και η αναστολή της ιστοσελίδας που προβάλλεται στην διαφήμιση (την ιστοσελίδα που βλέπουν οι χρήστες αφού κλικάρουν). Για παράδειγμα, ενώ απενεργοποιήσαμε πάνω από 5 εκατομμύρια διαφημίσεις για πρόσκαιρα δάνεια (payday loans) τον τελευταίο χρόνο, αναστείλαμε τη λειτουργία 8.000 ιστοσελίδων που προάγουν πρόσκαιρα δάνεια.

Ιδού κάποια παραδείγματα κοινών παραβιάσεων κανονισμών που εντοπίσαμε ανάμεσα σε κακές ιστοσελίδες μέσα στο 2016:

  • Κλείσαμε 47.000 ιστοσελίδες που προέβαλαν περιεχόμενο και προϊόντα σχετικά με δίαιτες.
  • Κλείσαμε πάνω από 15.000 ιστοσελίδες ανεπιθύμητου λογισμικού και απενεργοποιήσαμε 900.000 διαφημίσεις που οδηγούσαν σε κακόβουλο λογισμικό.
  • Αναστείλαμε τη λειτουργία περίπου 6.000 ιστοσελίδων και 6.000 λογαριασμών επειδή προσπαθούσαν να διαφημίσουν πλαστά αγαθά, όπως ρολόγια απομιμήσεις.

Οι εκδότες και οι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων χρησιμοποιούν την πλατφόρμα AdSense για να κερδίσουν χρήματα καταχωρώντας διαφημίσεις στα sites και το περιεχόμενό τους, για αυτό το λόγο έχουμε αυστηρές πολιτικές: για να διατηρήσουμε το περιεχόμενο της Google και των search networks ασφαλές και καθαρό για διαφημιστές, χρήστες και εκδότες. Όταν ένας εκδότης παραβιάζει τις πολιτικές μας, σταματάμε να προβάλουμε διαφημίσεις στην ιστοσελίδα του, ή ακόμη και κλείνουμε τον λογαριασμό του.

Έχουμε μακροχρόνιες πολιτικές που απαγορεύουν τους χρήστες του AdSense από το να ανεβάζουν διαφημίσεις σε ιστοσελίδες που βοηθούν τους απατεώνες να παραπλανούν τους χρήστες, όπως μια ιστοσελίδα όπου αγοράζεις ψεύτικα διπλώματα ή ερευνητικές εργασίες που προέρχονται από λογοκλοπή. Τον Νοέμβριο, διευρύναμε την πολιτική μας και παρουσιάζοντας την υπηρεσία AdSense misrepresentative content, που μας βοηθά να αναλάβουμε δράση εναντίον των διαχειριστών ιστοσελίδων που παραποιούν την ταυτότητά τους και παραπλανούν χρήστες με το περιεχόμενό τους. Από τον Νοέμβριο μέχρι τον Δεκέμβριο του 2016, αναθεωρήσαμε 550 ιστοσελίδες που ήταν ύποπτες για διαστρέβλωση περιεχομένου στους χρήστες, συμπεριλαμβανομένων παραπλανητικών ειδησεογραφικών οργανισμών. Λάβαμε δράση απέναντι σε 340 από αυτούς που παραβίασαν την πολιτική μας, τόσο για διαστρέβλωση όσο και για άλλες παραβιάσεις, και σχεδόν 200 εκδότες εκδιώχθηκαν από το δίκτυο μας.

Επιπλέον όλων αυτών, υποστηρίζουμε τις προσπάθειες του κλάδου, όπως αυτή της Coalition for Better Ads, με στόχο να προστατεύσουμε τους χρήστες από κακές εμπειρίες στο διαδίκτυο. Ακόμη και αν αφαιρέσαμε περισσότερες ψευδείς διαφημίσεις το 2016 από ποτέ, η μάχη δεν σταματά εδώ. Την ώρα που εμείς επενδύουμε για να έχουμε καλύτερο εντοπισμό, οι απατεώνες επενδύουν σε ακόμη πιο εκλεπτυσμένες προσπάθειες να ξεγελάσουν τα συστήματά μας.

Το να συνεχίζουμε να τους εντοπίζουμε και να τους καταπολεμάμε είναι ουσιώδες για την προστασία των χρηστών και την εξασφάλιση πως λαμβάνουν τα μέγιστα από το ελεύθερο διαδίκτυο.

*του Scott Spencer, Director of Product Management, Sustainable Ads

Yannis Elpidis

Είμαι ένας λάτρης της τεχνολογίας και του διαδικτύου. Γνώρισα τον πρώτο μου υπολογιστή στα μέσα της δεκαετίας του '80 και ήταν "love at first sight" που λένε και στο χωριό μου. Θα με βρείτε καθημερινά στη "Darkpony Digital".

Αγαπημένο μότο:
 "There are 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't."

ΣΧΟΛΙΑ
read more

LaMDA AI: Η Τεχνητή Νοημοσύνη της Google που λέγεται ότι προσέλαβε δικηγόρο

04 Ιουλίου 2022 Christos Elpidis

Πριν από μερικές ημέρες ήρθε στη δημοσιότητα μια καταγγελία υπαλλήλου της Google ότι έλαβε διοικητική άδεια επειδή ισχυρίστηκε πως ο αλγόριθμος Τεχνητής Νοημοσύνης LaMDA AI έχει αποκτήσει συνείδηση και δική του...

Google: Θα αφαιρεί το ιστορικό τοποθεσίας για επισκέψεις σε κλινικές αμβλώσεων

02 Ιουλίου 2022 Christos Elpidis

Την περασμένη εβδομάδα είδαμε τη Meta να παίρνει την απόφαση να αφαιρέσει όλες τις αναρτήσεις και διαφημίσεις που αφορούν χάπια αποβολής από τις πλατφόρμες της (Facebook, Instagram). Η επίσημη αιτιολογία είναι ...

Το νέο Gmail διαθέσιμο πλέον για όλους τους χρήστες

30 Ιουνίου 2022 Christos Elpidis

Από τον περασμένο Φεβρουάριο έχει ξεκινήσει να εμφανίζεται το επανασχεδιασμένο Gmail στους χρήστες σε όλο τον κόσμο, το οποίο φέρνει ένα ελαφρώς παραλλαγμένο περιβάλλον χρήσης με έμφαση στην γρήγορη πρόσβαση ...

Hangouts: Οριστικό τέλος για την υπηρεσία τον προσεχή Νοέμβριο

28 Ιουνίου 2022 Christos Elpidis

Έχουμε βαρεθεί εδώ και πάνω από 5 χρόνια να γράφουμε για το τέλος της υπηρεσίας Hangouts, αλλά μπαίνουμε πλέον στην τελική ευθεία για όσους χρήστες εξακολουθούν να την χρησιμοποιούν, παρά τις συνεχόμενες ...

Η Google αναβαθμίζει τον Chrome browser για iOS συσκευές

24 Ιουνίου 2022 Christos Elpidis

Η Google ανακοίνωσε επίσημα ορισμένες από τις αναβαθμίσεις που θα φέρει η νέα έκδοση του Chrome browser για συσκευές iOS (iPhone και iPad), και σε αυτές συμπεριλαμβάνεται το Enhanced Safe Browsing που προσφέρει...

Android Auto: Καταργήθηκε η εφαρμογή για smartphones

23 Ιουνίου 2022 Christos Elpidis

Πέρασαν επτά χρόνια από τότε που η Google προχωρούσε στο λανσάρισμα του Android Auto ως μια λύση για να χρησιμοποιείς υπηρεσίες χαρτών, πλοήγησης και μουσικής αναπαραγωγής στην οθόνη του smartphone χωρίς ...

Google Password Manager: Προσφέρει πλέον on-device κρυπτογράφηση για μεγαλύτερη ασφάλεια

22 Ιουνίου 2022 Christos Elpidis

Μπορεί να συμμετέχει ενεργά και με ιδιαίτερο ζήλο στην κοινή προσπάθεια των μεγάλων εταιρειών για την εξάλειψη των passwords, αλλά μέχρι να φτάσουμε σε αυτό το σημείο έχουμε ακόμα αρκετό καιρό και γι ‘ αυτό η ...

Google News: Ριζικός επανασχεδιασμός για τη desktop έκδοση

22 Ιουνίου 2022 Christos Elpidis

Η υπηρεσία Google News κλείνει 20 χρόνια λειτουργίας φέτος και η Google προχωρά σε έναν ριζικό επανασχεδιασμό της desktop έκδοσης με σκοπό να φέρει στο προσκήνιο τις πιο σημαντικές ειδήσεις κοντά στην τοποθεσία...

Google Maps: Ξεκίνησε να εμφανίζει τις τιμές των διοδίων σε ορισμένες χώρες

14 Ιουνίου 2022 Christos Elpidis

Από πέρυσι τον Αύγουστο η Google είχε ανακοινώσει ότι θα ξεκινήσει να εμφανίζει τις τιμές των διοδίων στην υπηρεσία Google Maps, αλλά χρειάστηκε να περάσει σχεδόν ένας χρόνος για το πρώτο λανσάρισμα της ...

Google Chrome: Βάζει τέλος στα ενοχλητικά pop-ups των ιστοσελίδων

10 Ιουνίου 2022 Christos Elpidis

Η Google προσπαθεί να κόψει κάθε τι ενοχλητικό από την καθημερινότητα των χρηστών που επιλέγουν τον Chrome browser για την περιήγηση τους στο Internet και ανακοινώνει πως από την επόμενη έκδοση του δημοφιλούς ...

Loader
techgear_icon