Νωρίς σήμερα το πρωί είχαμε την ανακοίνωση της Google σχετικά με τη συμμόρφωση της στις επιταγές της ΕΕ για ενημέρωση των χρηστών συσκευών Android στην Ευρώπη σε ό,τι αφορά τις επιλογές που έχουν για web browser και μηχανή αναζήτησης. Δεν πέρασαν παρά λίγες ώρες, όμως, μέχρι να έρθει στη δημοσιότητα η είδηση για επιβολή νέου προστίμου ύψους €1.49 δισ. από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αυτή τη φορά για "καταχρηστικές πρακτικές στον τομέα της online διαφήμισης".

Σύμφωνα με την Επίτροπο Ανταγωνισμού της ΕΕ, κ. Margrethe Vestager, η Google θωράκισε τον εαυτό της από την πίεση του ανταγωνισμού υπογράφοντας αποκλειστικά διαφημιστικά συμβόλαια με τους εκδότες περιεχομένου. Η Google το έπραξε αυτό κυρίως μέσω της υπηρεσίας AdSense, η οποία κατέχει το 70% της αγοράς online διαφήμισης στην Ευρώπη την τελευταία δεκαετία.

Σε ό,τι αφορά το μέγεθος του προστίμου, η ΕΕ δικαιολόγησε την απόφαση της αναφέροντας χαρακτηριστικά:

Το πρόστιμο που επιβάλλεται από την Επιτροπή λαμβάνει υπόψιν τη διάρκεια και τη βαρύτητα του αδικήματος. Ο υπολογισμός έγινε με βάση το μέγεθος του τζίρου της Google από τις online διαφημίσεις στην Ευρώπη.

Από το 2006, η Google είχε προσθέσει συμβάσεις αποκλειστικότητας στα σύμφωνα συνεργασίας με ιστοσελίδες και διαφημιστές. Αυτό σημαίνει ότι οι εκδότες απαγορευόταν να τοποθετήσουν διαφημίσεις τους ανταγωνιστικών μηχανών αναζήτησης στις ιστοσελίδες τους, ενώ το 2009 τροποποίησε κάπως τη σύμβαση αρκεί το "κουτί αναζήτησης" της Google να ήταν πιο εμφανές. Το 2016 αφαίρεσε οριστικά αυτούς τους όρους. Παρόλα αυτά, η ΕΕ ελέγχει την εταιρεία για αυτήν την περίοδο 2006-2016.

Δεν γνωρίζουμε αν η Google θα αμφισβητήσει το νέο πρόστιμο με κάποια έφεση, αλλά έχουμε μια πρώτη δήλωση από τον αντιπρόεδρο του τμήματος Global Affairs, κ. Kent Walker, στην ιστοσελίδα Engadget.

Πάντοτε συμφωνούσαμε με την άποψη ότι οι υγειείς, αναπτυσσόμενες αγορές ωφελούν όλους μας. Έχουμε πραγματοποιήσει ήδη πληθώρα αλλαγών στα προϊόντα μας για να καθησυχάσουμε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και μέσα στους επόμενους μήνες θα δώσουμε ακόμη μεγαλύτερη προβολή στους ανταγωνιστές μας στην Ευρώπη

[via]

Advertisements