Google και Amazon στο στόχαστρο για ψευδείς κριτικές προϊόντων

Η βρετανική ρυθμιστική αρχή που ελέγχει τα ζητήματα περί ανταγωνισμού ανακοίνωσε ότι θα προβεί σε επίσημη έρευνα για να εξετάσει αν η Amazon και η Google δεν ανέλαβαν επαρκή δράση για την αποτροπή ή την αφαίρεση ψευδών κριτικών. Η προκειμένη απόφαση λήφθηκε μετά από τις ανησυχίες που εξέφρασε η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA) για το γεγονός ότι οι προαναφερθέντες τεχνολογικοί κολοσσοί δεν προστάτευσαν σκοπίμως τους καταναλωτές από παραπλανητικές κριτικές στους ιστοτόπους τους.

Η CMA ξεκίνησε μία έρευνα πέρυσι τον Μάιο, υποστηρίζοντας ότι επιθυμεί να εξετάσει διάφορα ζητήματα που αφορούσαν τις κριτικές, δίχως να διευκρινίσει ποιες ιστοσελίδες ερευνούσε. Ταυτόχρονα όμως διερεύνησε εάν οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούσαν ως τακτική τις κριτικές προκειμένου να ανέβουν κατηγορίες στην κατάταξη και με ποιον τρόπο αντιμετώπιζαν το εμπόριο των κριτικών. Σύμφωνα με τον νόμο περί κατανάλωσης, όλα αυτά θεωρούνται παράνομες πρακτικές από τις εταιρείες.

Η Amazon και η Google διαθέτουν ισχυρή παρουσία στο ηλεκτρονικό εμπόριο και στην online αναζήτηση. Πέρυσι, οι ετήσιες καθαρές πωλήσεις της Amazon αυξήθηκαν κατά 38% (386 δισεκατομμύρια δολάρια) ενώ η Google ανανέωσε σε μεγάλο βαθμό τη λειτουργία Shopping το 2019, καθώς προσέθεσε πολλές νέες δυνατότητες στην υπηρεσία της.

Υπενθυμίζεται ότι στο παρελθόν η CMA είχε υποχρεώσει το eBay, το Facebook και το Instagram να περιορίσουν τις ψευδείς κριτικές, καθώς διαπιστώθηκε ότι ήταν επιρρεπή σε αυτές. Οι τρεις εταιρείες συμφώνησαν και κατήργησαν το «παράνομο» περιεχόμενο. Μάλιστα, η CMA προκειμένου να αποδείξει την αυστηρότητα που επιζητούσε το θέμα, υποχρέωσε τη Facebook να διαγράψει περισσότερες από 16.000 ομάδες, στις οποίες εντοπίστηκαν ψευδείς κριτικές.

*Ακολουθήστε το Techgear.gr στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα!

[via]

Loading