Google Search: Ενίσχυση με περισσότερη Τεχνητή Νοημοσύνη και Επαυξημένη Πραγματικότητα

Η πρόοδος της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) ωθεί τα όρια των δυνατοτήτων που έχουν τα προϊόντα της Google. Το να καθιστούμε τις πληροφορίες πιο προσιτές και χρήσιμες για όλους αποτελεί, ακριβώς, τον πυρήνα της αποστολής μας.

Έχουμε αφιερώσει πάνω από δυο δεκαετίες, αναπτύσσοντας καλύτερη κατανόηση, όχι μόνο της διαδικτυακής πληροφορίας, αλλά και του ίδιου του κόσμου. Διότι, όταν κατανοούμε τις πληροφορίες, τότε μπορούν να γίνουν πιο χρήσιμες —βοηθώντας, είτε ένα φοιτητή να κατανοήσει, από απόσταση, ένα περίπλοκο νέο θέμα, είτε έναν φροντιστή υγείας να βρει αξιόπιστες πληροφορίες για τα εμβόλια κατά της Covid-19 είτε έναν γονέα να εντοπίσει την καλύτερη διαδρομή για το σπίτι του.

Βαθύτερη κατανόηση με τη MUM

Ένα από τα μεγαλύτερα σημερινά προβλήματα με τις μηχανές αναζήτησης είναι να συνδυάζουν περίπλοκα ζητούμενα — όπως να οργανώνουν μια οικογενειακή έξοδο. Συχνά, κάτι τέτοιο προϋποθέτει πολλαπλές αναζητήσεις προκειμένου να εντοπιστούν όλες οι απαραίτητες πληροφορίες. Στην πράξη, υπολογίζουμε ότι οι άνθρωποι χρειάζονται κατά μέσον όρο 8 αναζητήσεις για να ολοκληρώσουν περίπλοκα ζητούμενα.

Με τη νέα τεχνολογία Multitask Unified Model, (MUM), έχουμε τη δυνατότητα να κατανοούμε καλύτερα πολύ πιο περίπλοκα ερωτήματα και ανάγκες. Έτσι, στο μέλλον, θα χρειάζονται λιγότερες αναζητήσεις για να ολοκληρωθεί μια δουλειά. Όπως το BERT, έτσι και το MUM βασίζεται στο Transformer architecture, ωστόσο, είναι 1.000 φορές πιο ισχυρό, με δυνατότητες να επιτυγχάνει παράλληλες, συνδυαστικές αναζητήσεις, ξεκλειδώνοντας πληροφορίες με νέους τρόπους. Το MUM όχι μόνο κατανοεί τη γλώσσα, αλλά τη δημιουργεί. Είναι εκπαιδευμένο να λειτουργεί σε 75 διαφορετικές γλώσσες και για πολλά, ταυτόχρονα, διαφορετικά ζητούμενα, επιτρέποντας την ανάπτυξη μιας πιο ολοκληρωμένης κατανόησης των πληροφοριών και της παγκόσμιας γνώσης σε σχέση με προηγούμενα μοντέλα. Το MUM είναι πολυτροπικό, με αποτέλεσμα να κατανοεί πληροφορίες που περιλαμβάνουν κείμενο και εικόνες, ενώ στο μέλλον θα επεκταθεί και σε άλλους συνδυασμούς, όπως βίντεο και ηχητικά.

Φανταστείτε μια ερώτηση όπως η ακόλουθη: «Έχω σκαρφαλώσει το όρος Adams και τώρα θέλω, την επόμενη άνοιξη να ανεβώ το όρος Fuji. Τι διαφορετικό πρέπει να κάνω για να προετοιμαστώ καλύτερα;». Σήμερα κάτι τέτοιο θα «μπλόκαρε» τις μηχανές αναζήτησης – στο μέλλον όμως, το MUM θα μπορεί να κατανοήσει ένα αντίστοιχο περίπλοκο ζητούμενο και να δώσει μια απάντηση, υποδεικνύοντας απολύτως σχετικά αποτελέσματα για περαιτέρω έρευνα. Ήδη έχουμε ξεκινήσει εσωτερικές δοκιμές του MUM και είμαστε ενθουσιασμένοι με τις προοπτικές που έχει για τη βελτίωση των προϊόντων της Google.

Οι πληροφορίες ζωντανεύουν με το Lens και το AR

Οι άνθρωποι έρχονται στη Google για να μάθουν καινούργια πράγματα. Σ’ αυτόν τον τομέα, η εικόνα μπορεί να κάνει όλη τη διαφορά. Το Google Lens σας επιτρέπει να ψάχνετε αυτό που βλέπετε — από την κάμερα, τις φωτογραφίες σας, ακόμη και από το search bar. Σήμερα βλέπουμε πάνω από 3 δις αναζητήσεις με το Lens κάθε μήνα, ενώ μια από τις δημοφιλέστερες, αυξανόμενες χρήσεις του είναι η εκμάθηση. Για παράδειγμα, συχνά, οι φοιτητές παρακολουθούν μαθήματα σε μια γλώσσα με την οποία δεν είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένοι. Για το λόγο αυτόν αναβαθμίζουμε το φίλτρο Translate στο Lens, ώστε να μπορούν να αντιγράψουν, να ακούσουν ή να αναζητήσουν ένα μεταφρασμένο κείμενο, και έτσι να μπορούν να έχουν πρόσβαση σε εκπαιδευτικό περιεχόμενο, διαδικτυακά, σε πάνω από 100 γλώσσες.


Το AR είναι επίσης ένα ισχυρό εργαλείο για οπτική εκμάθηση. Με το νέο AR των αθλητών στο Search, μπορείτε να δείτε εμβληματικές φιγούρες των αγαπημένων σας αθλητών στο AR — όπως η περίφημη άσκηση ισορροπίας της Simone Biles.


Αξιολόγηση πληροφοριών με το About This Result

Χρήσιμη πληροφορία σημαίνει έγκυρη και αξιόπιστη πληροφορία και δεν είναι τυχαίο ότι σε περιστάσεις όπως η πανδημία ή οι εκλογές, ο κόσμος στρέφεται στη Google για αξιόπιστη πληροφόρηση.

Τα συστήματα κατάταξης που χρησιμοποιούμε έχουν σχεδιαστεί με στόχο να προτεραιοποιούν υψηλής ποιότητας πληροφορίες. Ωστόσο, εμείς σας βοηθούμε και στο να αξιολογείτε την αξιοπιστία των πηγών στο Google Search. Η λειτουργία About This Result παρέχει λεπτομέρειες για τα website πριν τα επισκεφτείτε, όπως περιγραφή, πότε καταχωρήθηκαν για πρώτη φορά και πόσο ασφαλής είναι η σύνδεση με αυτά.


Από αυτό το μήνα ξεκινάμε να διαθέτουμε τη λειτουργία About This Result σε όλα τα αποτελέσματα στα αγγλικά, παγκοσμίως, ενώ θα ακολουθήσουν και περισσότερες γλώσσες. Αργότερα μέσα στη χρονιά θα προσθέσουμε ακόμη περισσότερες λεπτομέρειες, όπως το πώς αυτό-προβάλλεται κάθε site ξεχωριστά, ποιες άλλες πηγές αναφέρονται σ’ αυτό, καθώς και σχετικά με αυτό άρθρα.

Εξερευνώντας τον αληθινό κόσμο με τα Maps

Τα Google Maps μεταμόρφωσαν τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι πλοηγούνται, εξερευνούν και κάνουν τις δουλειές τους στον κόσμο. Από την πλευρά μας εξακολουθούμε να δοκιμάζουμε τα όρια των δυνατοτήτων ενός χάρτη, σε συνδυασμό με τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του κλάδου, όπως η πλοήγηση με AR σε κλίμακα, στο Live View. Πρόσφατα αναγγείλαμε ότι είμαστε έτοιμοι, βάσει προγράμματος, να ανακοινώσουμε πάνω από 100 βελτιώσεις AI στο Google Maps μέχρι τα τέλη του χρόνου. Σήμερα, παρουσιάζουμε μερικές από τις πιο καινούργιες. Οι νέες αναβαθμίσεις πορείας που υλοποιήσαμε έχουν σχεδιαστεί για να περιορίσουν την πιθανότητα απότομου φρεναρίσματος κατά την οδήγηση μέσω της μηχανικής εκμάθησης και των ιστορικών πλοήγησης— κάτι που πιστεύουμε ότι θα μπορούσε να περιορίσει πάνω από 100εκ περιστατικά απότομου φρεναρίσματος ετησίως, σε διαδρομές των Google Maps.

Εάν ψάχνετε για δραστηριότητες, ο πιο εξειδικευμένος χάρτης μας θα εντοπίσει συγκεκριμένα παραδείγματα ανάλογα με την ώρα της ημέρας και το κατά πόσο ταξιδεύετε ή όχι. Ενισχύσεις στο Live View και λεπτομερείς χάρτες δρόμων θα σας βοηθήσουν να εξερευνήσετε και να αποκτήσετε βαθύτερη κατανόηση της περιοχής, το ταχύτερο δυνατόν. Κι αν θέλετε να διαπιστώσετε πόσο πολυσύχναστες είναι συγκεκριμένες γειτονιές και σημεία της πόλης, θα μπορείτε να το κάνετε με μια ματιά, ανοίγοντας τα Maps.

Περισσότεροι τρόποι να κάνετε αγορές με τη Google

Οι άνθρωποι πραγματοποιούν αγορές μέσω της Google πάνω από ένα δις φορές την ημέρα και η AI λειτουργία του Shopping Graph — της βαθύτερης κατανόησης προϊόντων, πωλητών, brands, κριτικών, πληροφοριών για προϊόντα και αποθεματικών στοιχείων— τροφοδοτεί πολλά χαρακτηριστικά που θα σας βοηθήσουν να βρίσκετε ακριβώς αυτό που ψάχνετε.

Και επειδή οι αγορές δεν αποτελούν πάντα γραμμική εμπειρία, παρουσιάζουμε νέους τρόπους για να εξερευνάτε και να μένετε σε επαφή με διάφορα προϊόντα. Πλέον, όταν κάνετε ένα screenshot, το Google Photos θα σας βοηθήσει να αναζητήσετε τη φωτογραφία με το Lens, ώστε να μπορείτε να αγοράσετε αμέσως το προϊόν που θέλετε. Επίσης, στο Chrome, θα μπορείτε να παρακολουθείτε τα καλάθια αγορών που έχετε αρχίσει να γεμίζετε, ώστε να συνεχίσετε να κάνετε εύκολα τα ψώνια σας. Παράλληλα, συνεργαζόμαστε με λιανεμπόρους, προκειμένου να γνωστοποιήσουμε εγκαίρως προνόμια των πιστών πελατών τους και να πάρουν αυτοί τις αποφάσεις τους, έχοντας τη σωστή πληροφόρηση.

Την περασμένη χρονιά εξασφαλίσαμε στους εμπόρους τη δωρεάν πώληση των προϊόντων τους στη Google. Σήμερα, παρουσιάζουμε μια νέα, απλουστευμένη διαδικασία που βοηθά το κοινό να βρίσκει εύκολα στη Google, με μερικά μόνο κλικ, τα προϊόντα των 1,7εκ εμπόρων του Shopify.

Ανεξάρτητα από το αν εμείς κατανοούμε τις πληροφορίες του κόσμου ή αν σας βοηθάμε να τις κατανοήσετε κι εσείς, είμαστε αφοσιωμένοι στο να κάνουμε τα προϊόντα μας πιο χρήσιμα κάθε μέρα. Και, με τη δύναμη του AI, ανεξάρτητα από το πόσο περίπλοκο είναι το ζητούμενό σας, θα μπορούμε να σας παρέχουμε την υψηλότερη ποιότητα και τα πιο σχετικά αποτελέσματα για αυτό που ψάχνετε.

*Ακολουθήστε το Techgear.gr στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα!

[Google]

Loading