Σχεδόν μια δεκαετία μετά την τελευταία σημαντική αλλαγή στην ταυτότητα της, η Google προχωρά σε μια νέα, διακριτική αλλά ουσιαστική ανανέωση του εμβληματικού της εικονιδίου, του γράμματος «G». Πρόκειται για μια ανασχεδίαση που ακολουθεί τις σύγχρονες σχεδιαστικές τάσεις και ενσωματώνει την αισθητική της τεχνητής νοημοσύνης που πλέον κυριαρχεί στο οικοσύστημα της εταιρείας.
Η τελευταία μεγάλη αλλαγή στο λογότυπο της Google είχε πραγματοποιηθεί την 1η Σεπτεμβρίου 2015, όταν εγκαταλείφθηκε η κλασική γραμματοσειρά υπέρ της Product Sans. Ταυτόχρονα, το εικονίδιο του γράμματος «g» με φόντο μπλε χρώμα αντικαταστάθηκε από τον κυκλικό σχεδιασμό με τα τέσσερα χαρακτηριστικά χρώματα (κόκκινο, κίτρινο, πράσινο, μπλε), που έκτοτε αποτέλεσε σήμα-κατατεθέν της Google.
Το νέο σχέδιο, που άρχισε να εμφανίζεται τις τελευταίες ημέρες αρχικά στην εφαρμογή Google Search για iOS, και στη συνέχεια στην Android έκδοση 16.18 (beta), φέρνει μια πιο ομαλή και δυναμική χρωματική μετάβαση. Οι τέσσερις ξεκάθαρα διαχωρισμένες χρωματικές ενότητες αντικαθίστανται από διαβαθμίσεις: το κόκκινο σβήνει στο κίτρινο, το κίτρινο στο πράσινο και το πράσινο στο μπλε. Το αποτέλεσμα είναι ένα πιο ζωντανό και σύγχρονο οπτικό αποτύπωμα που παραπέμπει στα gradients της πλατφόρμας Gemini και στις νεότερες λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης της Google, όπως το AI Mode στην αναζήτηση.
Αν και η αλλαγή είναι λεπτή, ενδέχεται να μην γίνει αμέσως αντιληπτή από τον μέσο χρήστη, ειδικά όταν το εικονίδιο εμφανίζεται σε μικρό μέγεθος, όπως σε ένα favicon στον browser ή στην αρχική οθόνη ενός smartphone. Ωστόσο, αποτελεί σημαντικό δείγμα της νέας σχεδιαστικής κατεύθυνσης της εταιρείας.
Προς το παρόν, δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι η Google προτίθεται να αλλάξει και το κύριο λεκτικό της λογότυπο (το πλήρες “Google” με τους έξι χαρακτήρες), ενώ δεν είναι ξεκάθαρο αν θα ακολουθήσουν ανάλογες αλλαγές και σε άλλα δημοφιλή προϊόντα της εταιρείας, όπως τα εικονίδια των Chrome, Maps ή Photos, που μοιράζονται την ίδια χρωματική φιλοσοφία.
[via]