up_icon
Security

Αποκαλύφθηκαν τα διλήμματα που αντιμετωπίζουμε όταν επιλέγουμε κωδικούς πρόσβασης

09 Ιανουαρίου 2018 Yannis Elpidis

Αποκαλύφθηκαν τα διλήμματα που αντιμετωπίζουμε όταν επιλέγουμε κωδικούς πρόσβασης

Στις μέρες μας, συνδεόμαστε συνεχώς σε online λογαριασμούς - για τη μεταφορά χρημάτων μεταξύ τραπεζικών λογαριασμών, για να πραγματοποιήσουμε απλά διαδικτυακές αγορές, για να ελέγξουμε τον καιρό ή για να καλέσουμε ταξί για μια βραδινή έξοδο. Αλλά τι γίνεται αν ξαφνικά δεν μπορείτε να συνδεθείτε στον λογαριασμό που χρειάζεστε, τη στιγμή που το χρειάζεστε; Τι γίνεται αν λάβετε το τρομακτικό μήνυμα «λάθος κωδικός πρόσβασης»; Καταλήγετε να μην μπορείτε να φτάσετε σπίτι σας εγκαίρως ή να βγείτε χωρίς παλτό στη βροχή;

Με την πραγματικότητα μερικές φορές να είναι πολύ πιο σοβαρή από αυτό, η έρευνα της Kaspersky Lab αποκάλυψε το δίλημμα που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι όταν προστατεύουν τους λογαριασμούς τους στο Διαδίκτυο.

Με την αυξανόμενη εξάρτησή μας από τους λογαριασμούς στο Διαδίκτυο - που έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας - η Kaspersky Lab διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι αντιμετωπίζουν όλο και περισσότερο ένα δίλημμα - πώς να επιλέγουν τους κωδικούς πρόσβασής τους. Μερικοί καταλήγουν να χρησιμοποιούν ισχυρούς και διαφορετικούς κωδικούς πρόσβασης για κάθε λογαριασμό, έτσι ώστε να μην μπορούν να παραβιαστούν ή να τους εκμεταλλευτούν εγκληματίες, αλλά διατρέχουν τον κίνδυνο να ξεχνούν τους κωδικούς αυτούς με το πέρασμα του χρόνου. Άλλοι επιλέγουν κωδικούς πρόσβασης που μπορούν να απομνημονεύσουν εύκολα διευκολύνοντας τη ζωή τους, διατρέχοντας όμως τον κίνδυνο οι κωδικοί αυτοί να βρεθούν το ίδιο εύκολα στα χέρια ψηφιακών εγκληματιών.

Απαντώντας στην πρώτη επιλογή του διλήμματος - ισχυροί κωδικοί πρόσβασης που είναι δύσκολο να θυμόμαστε

Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας ψηφιακής ασφάλειας, πολλοί καταναλωτές κατανοούν την ανάγκη ισχυρών κωδικών πρόσβασης στους λογαριασμούς τους. Όταν ρωτήθηκαν ποιοι τρεις λογαριασμοί τους στο Διαδίκτυο απαιτούν τους ισχυρότερους κωδικούς πρόσβασης, το 63% των καταναλωτών επέλεξε λογαριασμούς online banking, το 42% επέλεξε εφαρμογές πληρωμής, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών πορτοφολιών και το 41% λογαριασμούς για ηλεκτρονικές αγορές.

Ωστόσο, η δυσκολία να θυμηθούμε όλους αυτούς τους ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης σημαίνει ότι οι άνθρωποι είναι πιθανό να τους ξεχάσουν και να «κλειδωθούν» εκτός των λογαριασμών τους. Δύο στους πέντε (38%) δεν μπορούν να επαναφέρουν γρήγορα τους κωδικούς πρόσβασης στους προσωπικούς λογαριασμούς τους στο Διαδίκτυο, αφού τους χάσουν. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αίσθημα απογοήτευσης ή άγχους, εφόσον δεν μπορούν να συνεχίσουν τις κανονικές τους δραστηριότητες.

Όταν πρόκειται για την αποθήκευση κωδικού πρόσβασης, οι μισοί (51%) αποθηκεύουν τους κωδικούς πρόσβασής τους επισφαλώς, με έναν στους τέσσερις (23%) να τους γράφει σε σημειωματάριο, ώστε να μην χρειάζεται να τους θυμάται, γεγονός που θέτει και την ασφάλειά τους σε κίνδυνο.

Απαντώντας στη δεύτερη επιλογή του διλήμματος - αδύναμοι κωδικοί πρόσβασης που είναι εύκολο να παραβιαστούν

Ως εναλλακτική απάντηση στο δίλημμα αναφορικά με τους κωδικούς πρόσβασης, και για να αποφευχθεί το αίσθημα αγανάκτησης που προκαλεί η ανάγκη απομνημόνευσης μακροσκελών κωδικών πρόσβασης, κάποιοι άνθρωποι αναπτύσσουν άλλες επισφαλείς συνήθειες. Για παράδειγμα, το 10% χρησιμοποιεί έναν μόνο κωδικό πρόσβασης για όλους τους λογαριασμούς, επιτρέποντάς του να ζει χωρίς προβλήματα τη διαδικτυακή ζωή του, χωρίς να προσπαθεί να θυμηθεί πώς να συνδεθεί οπουδήποτε. Αυτό συμβαίνει μέχρις ότου ένας ψηφιακός εγκληματίας αποκτήσει τον βασικό αυτό κωδικό και ξεκλειδώσει τα πάντα για τον εαυτό του, φυσικά.

Πράγματι, το 17% των καταναλωτών που ρωτήθηκαν από την Kaspersky Lab έχει αντιμετωπίσει την απειλή ή ένας ηλεκτρονικός λογαριασμός τους είχε παραβιαστεί επιτυχώς τους τελευταίους 12 μήνες. Τα email είναι οι πιο στοχευμένοι λογαριασμοί (41%), ακολουθούμενοι από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (37%), τους τραπεζικούς λογαριασμούς (18%) και τους λογαριασμούς αγορών (18%).

Απαντώντας στο δίλημμα - τελικά υπάρχει μια τρίτη επιλογή

Σύμφωνα με την Kaspersky Lab, οι καταναλωτές δεν χρειάζεται να περιορίζονται σε δύο μόνο επιλογές για να απαντήσουν στο δίλημμα αναφορικά με τους κωδικούς τους. Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει ανάγκη για συμβιβασμό, όπως εξηγεί ο Andrei Mochola, Head of Consumer Business στην Kaspersky Lab.

"Αν οι άνθρωποι έχουν ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης που μπορούν να θυμούνται, δεν θα έχουν πρόσβαση μόνο σε ό, τι χρειάζονται, όποτε το χρειάζονται, αλλά οι πληροφορίες που βρίσκονται στους λογαριασμούς τους θα είναι επίσης ασφαλείς από τους χάκερ. Αυτό είναι σημαντικό για τους καταναλωτές που θέλουν απλώς να συνεχίσουν την καθημερινή τους ζωή με ασφάλεια - επιτρέποντάς τους, για παράδειγμα, να βρουν πληροφορίες επικοινωνίας κάποιου, να ανακαλέσουν έναν συγκεκριμένο τόπο συνάντησης, να κερδίσουν τον πόλεμο στο αγαπημένο τους παιχνίδι, να ελέγξουν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή να παραγγείλουν κάτι που χρειάζονται τη στιγμή που το χρειάζονται, χωρίς να αποκαλύπτουν τις πληροφορίες τους σε οποιονδήποτε χάκερ ή εγκληματία.

Αλλά η απομνημόνευση ασφαλών κωδικών πρόσβασης είναι δύσκολη, που σημαίνει ότι οι χρήστες αντιμετωπίζουν καθημερινά ένα δίλημμα κωδικού πρόσβασης - και συχνά είτε ξεχνούν ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης είτε καταλήγουν να δημιουργούν κωδικούς πρόσβασης που είναι εύκολο να θυμηθούν, αλλά και εύκολο να παραβιαστούν. Ωστόσο, υπάρχει μια τρίτη επιλογή που μπορεί να βοηθήσει τους καταναλωτές να παραμείνουν ήσυχοι – η χρήση μιας λύσης διαχείρισης κωδικών πρόσβασης επιτρέπει στους ανθρώπους να έχουν ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης, χωρίς να χρειάζεται να τους γράφουν σε σημειωματάρια ή να θυμούνται πολύπλοκες σειρές λέξεων με ειδικούς χαρακτήρες"

Για να βοηθήσει τους καταναλωτές να αποκτήσουν έλεγχο επάνω στις διαδικτυακές τους ταυτότητες, το Kaspersky Password Manager αποθηκεύει όλους τους κωδικούς πρόσβασης ενός χρήστη σε μία ασφαλή θυρίδα. Οι χρήστες πρέπει απλώς να θυμούνται έναν κύριο κωδικό πρόσβασης για να αποκτήσουν πρόσβαση σε όλους τους λογαριασμούς τους, αφαιρώντας τον πανικό που προκαλεί η άρνηση πρόσβασης για οποιοδήποτε λόγο. Μέσω ενός δωρεάν My Kaspersky λογαριασμού, οι χρήστες μπορούν να έχουν πρόσβαση στους κωδικούς τους μέσω οποιασδήποτε συσκευής, ανεξάρτητα από το πού βρίσκονται ή την ώρα της ημέρας, βοηθώντας τους να κρατούν λογαριασμούς και πολύτιμες πληροφορίες ασφαλείς και διαθέσιμες μόνο για τους ίδιους. Η αυτόματη λειτουργία δημιουργίας κωδικού πρόσβασης βοηθά επίσης στη δημιουργία ισχυρών κωδικών πρόσβασης, απομακρύνοντας τον πόνο για τους χρήστες, αλλά προκαλώντας στους χάκερ έναν τεράστιο πονοκέφαλο.

Yannis Elpidis

Είμαι ένας λάτρης της τεχνολογίας και του διαδικτύου. Γνώρισα τον πρώτο μου υπολογιστή στα μέσα της δεκαετίας του '80 και ήταν "love at first sight" που λένε και στο χωριό μου. Θα με βρείτε καθημερινά στη "Darkpony Digital".

Αγαπημένο μότο:
 "There are 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't."

ΣΧΟΛΙΑ
read more

Απάτες στο Champions League

26 Μαΐου 2022 Techgear Team

Ο τελικός του UEFA Champions League μεταξύ της Λίβερπουλ και της Ρεάλ Μαδρίτης θα πραγματοποιηθεί στις 28 Μαΐου. Πρόκειται για μια τεράστια εκδήλωση που συγκεντρώνει πλήθος φιλάθλων. Σύμφωνα με τα στατιστικά ...

Δέκα λόγοι που πέφτουμε θύματα απάτης

24 Μαΐου 2022 Techgear Team

Μερικά πράγματα είναι αυτονόητα: το διαδίκτυο έχει φέρει επανάσταση στη ζωή μας, αλλάζοντας τον τρόπο με τον οποίο εργαζόμαστε, μαθαίνουμε, διασκεδάζουμε και αλληλοεπιδρούμε. Τα οφέλη του δικτυωμένου κόσμου μας...

Προσοχή στα συνημμένα HTML αρχεία των emails

20 Μαΐου 2022 Techgear Team

Οι ειδικοί της Kaspersky προειδοποιούν τους χρήστες για τις αυξημένες επιθέσεις μέσω phishing emails που περιέχουν αρχεία HTML. Από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο του 2022, οι ερευνητές της Kaspersky απέκλεισαν ...

Οι πιο συνηθισμένες απάτες στο LinkedIn και τι να προσέξεις

19 Μαΐου 2022 Techgear Team

Το κυνήγι για μια θέση εργασίας είναι σκληρή δουλειά, ένα είδος πλήρους απασχόλησης από μόνο του. Χρειάζεται συγκέντρωση και υπομονή για να ψάχνετε τη μία αγγελία μετά την άλλη και να συμπληρώνετε ατελείωτες ...

Από το iPod στο streaming: Συμβουλές για ασφαλή χρήση στη νέα εποχή

17 Μαΐου 2022 Techgear Team

Πρόσφατα η Apple ανακοίνωσε ότι σταμάτησε την κατασκευή του iPod. Η εταιρεία θα πουλήσει τα αποθέματα του iPod Touch, σηματοδοτώντας το τέλος εποχής για το iPod και την «προσωπική μουσική». Τα τελευταία χρόνια ...

Fileless κακόβουλο λογισμικό: Κακόβουλος κώδικας στα αρχεία καταγραφής συμβάντων

06 Μαΐου 2022 Techgear Team

Σε μία πρόσφατη έρευνα, οι ειδικοί της Kaspersky αποκάλυψαν μια χαρακτηριστική στοχευμένη εκστρατεία κακόβουλου λογισμικού. Η δραστηριότητα ξεχωρίζει λόγω της καινοτόμου χρήσης των event logs των Windows για ...

Apple, Google και Microsoft υπόσχονται ένα μέλλον χωρίς passwords από το 2023

06 Μαΐου 2022 Christos Elpidis

Με αφορμή την Παγκόσμιο Ημέρα Password (World Password Day), οι Google, Apple και Microsoft ανακοίνωσαν από κοινού ότι συμπράττουν για ένα μέλλον χωρίς passwords στις πλατφόρμες τους. Αυτό σημαίνει πως σχετικά ...

Google Assistant: Ενημέρωση για παραβίαση password και αυτόματη αλλαγή

05 Μαΐου 2022 Christos Elpidis

Αρκετούς μήνες μετά την ανακοίνωση της λειτουργίας, η Google φέρνει σταδιακά στους χρήστες τη δυνατότητα να εκμεταλλεύονται τον ψηφιακό βοηθό Google Assistant για την διαχείριση των passwords τους. ...

Google: Αφαίρεσε πάνω από 3.4 δισ. κακόβουλων διαφημίσεων το 2021

05 Μαΐου 2022 Techgear Team

Όταν λαμβάνουμε αποφάσεις που αφορούν σε διαφημίσεις και πληρωμένο περιεχόμενο στις πλατφόρμες μας, η ασφάλεια των χρηστών αποτελεί κορυφαία προτεραιότητά για εμάς. Στην πραγματικότητα, χιλιάδες άνθρωποι της ...

Email και κωδικοί πρόσβασης: Τα πιο συνηθισμένα κενά γνώσης στον χώρο της κυβερνοασφάλειας

04 Μαΐου 2022 Techgear Team

Στατιστικά στοιχεία από εκπαιδευόμενους μίας εταιρικής πλατφόρμας ευαισθητοποίησης για την ασφάλεια δείχνουν ότι οι άνθρωποι κάνουν πιο συχνά λάθη απαντώντας σε ερωτήσεις που σχετίζονται με τη χρήση email και ...

Loader
techgear_icon