Amazon, Google, Facebook: Πλουτίζουν τον πειρατικό κόσμο με τις διαφημίσεις τους

Σύμφωνα με μία νέα έκθεση της Digital Citizens Alliance, οι ιστότοποι και οι εφαρμογές που φιλοξενούν και διαμοιράζουν πειρατικές ταινίες και σειρές κερδίζουν περίπου $1.3 δισεκατομμύρια ετησίως μόνο από διαδικτυακές διαφημίσεις. Μέρος των χρημάτων προέρχεται από ισχυρές εταιρείες, όπως η Amazon, η Google και η Facebook.

Οι περισσότεροι πειρατικοί ιστότοποι και οι πειρατικές εφαρμογές δεν θα επιβιώσουν χωρίς διαφημιστικά έσοδα - εξ ου και η διαφημιστική βιομηχανία θεωρείται εκ των σημαντικότερων συμμάχων για την καταπολέμηση της πειρατείας.

Σημαντικές ομάδες κατόχων πνευματικών δικαιωμάτων ελπίζουν να πείσουν τους μεγάλους παίκτες να μείνουν μακριά από οτιδήποτε σχετίζεται με την πειρατεία. Μάλιστα, δημιουργήθηκαν αρκετές εθελοντικές πρωτοβουλίες για τη διευκόλυνση αυτής της διαδικασίας. Αυτό περιλαμβάνει την Trustworthy Accountability Group (TAG), ένα πρόγραμμα πιστοποίησης κατά της πειρατείας που καθοδηγείται από κολοσσούς όπως είναι οι Amazon, Facebook, Google, Facebook, Disney και Warner Bros.

Παρά τη συμμετοχή αυτών των τεχνολογικών κολοσσών, το πρόβλημα εξακολουθεί να υπάρχει. Πριν από λίγες ημέρες, η Digital Citizens Alliance δημοσίευσε τα αποτελέσματα μιας μελέτης με τίτλο Breaking (B)ads, η οποία εξετάζει λεπτομερώς το διαφημιστικό οικοσύστημα που περιβάλλει πειρατικούς ιστότοπους και εφαρμογές.

Το γενικό συμπέρασμα είναι ότι υπάρχουν ακόμα πολλά διαφημιστικά έσοδα που κυκλοφορούν σε πειρατικούς κύκλους. Με βάση τα δεδομένα από 6.194 ιστότοπους και 884 εφαρμογές , η έρευνα εκτιμά ότι οι ιστότοποι κέρδισαν πάνω από 1,08 δισεκατομμύρια δολάρια σε διαφημιστικά έσοδα και οι εφαρμογές πρόσθεσαν περισσότερα από 259 εκατομμύρια δολάρια.

Ωστόσο, το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων γίνεται από μια μικρή ομάδα πειρατών. Οι πέντε πιο δημοφιλείς ιστότοποι έχουν μέσο εκτιμώμενο διαφημιστικό εισόδημα 18,3 εκατομμύρια δολάρια. Για εφαρμογές, αυτός ο αριθμός ανέρχεται στα 27,6 εκατομμύρια δολάρια.

Μέχρι στιγμής οι περισσότερες πρωτοβουλίες έχουν επικεντρωθεί στο να σταματήσουν οι μεγάλες μάρκες να διαφημίζονται σε πειρατικούς ιστότοπους. Αυτό φαίνεται να λειτουργεί, αλλά το πρόβλημα εξακολουθεί να επικρατεί στο οικοσύστημα εφαρμογών.

«Μία στις τέσσερις διαφημίσεις σε εφαρμογές πειρατείας προέρχεται από γνωστές εταιρείες. Αυτή η στροφή στις εφαρμογές έρχεται μετά από μια συντονισμένη προσπάθεια τα τελευταία οκτώ χρόνια από αυτές τις μάρκες για να σταματήσει η εμφάνιση των διαφημίσεών τους σε παράνομους ιστότοπους. Η εμφάνιση εφαρμογών πειρατείας απειλεί να υπονομεύσει αυτήν την πρόοδο».

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας όπως η Amazon, η Facebook και η Google αποτελούν σχεδόν τα τρία τέταρτα όλων των διαφημίσεων σε πειρατικές εφαρμογές. Ως εκ τούτου, θεωρούνται ως σημαντικοί χρηματοδότες του οικοσυστήματος της πειρατείας.

Ενώ η Amazon και η Facebook ξοδεύουν περισσότερα για «πειρατικές» διαφημίσεις, η ερευνητική έκθεση ξεχωρίζει την Google, αναφέροντας:

Παρά το γεγονός ότι διαθέτει ένα εξελιγμένο και αποκλειστικό πρόγραμμα για την προστασία των διαφημιστών και τον αποκλεισμό διαφημίσεων σε παράνομους εκδότες, η Google συμβάλλει σημαντικά στο οικοσύστημα της πειρατείας.

Η Google πλήρωσε πειρατές χειριστές εκατομμύρια δολάρια για να τοποθετήσει τις δικές της διαφημίσεις στις παράνομες εφαρμογές πειρατείας τους. Δεδομένου ότι η εταιρεία υπερηφανεύεται για την αναλυτική της ικανότητα και την τεχνογνωσία της στα δεδομένα, φαίνεται εξωπραγματικό ότι η Google δεν γνωρίζει πώς ξοδεύει εκατομμύρια δολάρια.

Εκτός από τη διαφήμιση σε πειρατικούς ιστότοπους και εφαρμογές, η Google καλείται επίσης για το ρόλο της ως πλατφόρμα διαφήμισης. Μέσω των διαφημιστικών πλατφορμών της, η εταιρεία διευκολύνει την τοποθέτηση διαφημίσεων και για επωνυμίες τρίτων.

*Ακολουθήστε το Techgear.gr στο Google Newsγια να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα! Όσοι χρησιμοποιείτε υπηρεσία RSS (π.χ. Feedly), μπορείτε να προσθέσετε το techgear.gr στη λίστα σας με αντιγραφή και επικόλληση της διεύθυνσης https://www.techgear.gr/feed στο αντίστοιχο πεδίο της υπηρεσίας σας. Αν προτιμάτε το Twitter, θα μας βρείτε στο προφίλ @techgeargr.

[via]

Loading