Για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, η Apple ανακηρύχθηκε το πιο πολύτιμο brand επωνυμία παγκοσμίως, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση BrandZ Global Top 100 της εταιρείας ερευνών Kantar για το 2025. Η αξία της επωνυμίας της εταιρείας ανέρχεται πλέον σε 1,29 τρισεκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας εντυπωσιακή ετήσια αύξηση της τάξης του 28%.
Η ετήσια κατάταξη της Kantar βασίζεται σε έναν συνδυασμό οικονομικών στοιχείων και αντιλήψεων των καταναλωτών για τις εταιρείες, χρησιμοποιώντας δεδομένα από πάνω από 4,5 εκατομμύρια συνεντεύξεις σε 522 κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών, σε 54 αγορές παγκοσμίως. Στο πλαίσιο αυτής της πολυδιάστατης ανάλυσης, η Apple κατέχει πλέον ηγεμονική θέση στον παγκόσμιο επιχειρηματικό χάρτη, συγκεντρώνοντας μόνη της περίπου το 12% της συνολικής αξίας των 100 κορυφαίων brands, η οποία ανέρχεται συνολικά σε 10,7 τρισεκατομμύρια δολάρια.
Σύμφωνα με την έκθεση, η συνεχιζόμενη επιτυχία της Apple αποδίδεται στην ισχυρή εμπιστοσύνη των καταναλωτών, στην υψηλής ποιότητας εικόνα της και στην αποτελεσματική στρατηγική διαφοροποίησης, η οποία αγκαλιάζει τόσο τον τομέα του hardware όσο και εκείνον του software και των υπηρεσιών. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη συνεχή ζήτηση για premium προϊόντα, όπως τα iPhone Pro και το Apple Watch Ultra, τα οποία ενισχύουν την ταυτότητα της εταιρείας τόσο στον χώρο της τεχνολογίας όσο και στον τομέα της πολυτελείας.
Η διπλή αυτή στρατηγική τοποθέτηση τοποθετεί την Apple στην κορυφή δύο από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες του BrandZ: την καταναλωτική τεχνολογία και τα είδη πολυτελείας. Οι δύο αυτοί τομείς κατέγραψαν αύξηση 46% και 45% αντίστοιχα σε αξία, ξεπερνώντας σημαντικά άλλες παραδοσιακές κατηγορίες, όπως τα χρηματοοικονομικά, η αυτοκινητοβιομηχανία και οι τηλεπικοινωνίες.
Στην κορυφαία πεντάδα της φετινής κατάταξης βρίσκονται επίσης μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της τεχνολογικής βιομηχανίας, επιβεβαιώνοντας τη συνεχιζόμενη κυριαρχία του κλάδου στην παγκόσμια αγορά. Τη δεύτερη θέση καταλαμβάνει η Google, με αξία επωνυμίας στα 944,1 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ ακολουθούν η Microsoft (884,8 δισ.), η Amazon (866,1 δισ.) και η Nvidia (509,4 δισ.).
Η υπεροχή της Apple σε μια τόσο ανταγωνιστική λίστα δείχνει ότι η εταιρεία όχι μόνο διατηρεί τη φήμη και την επιρροή της, αλλά καταφέρνει να επεκτείνει την εμβέλειά της σε νέους τομείς και να ενσωματώνει επιτυχώς τις αλλαγές της αγοράς και τις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή.
[via]