up_icon
Auto Technology

Συστήματα περιορισμού ταχύτητας, μαύρο κουτί και αλκοτέστ στα οχήματα στην ΕΕ από το 2022

27 Μαρτίου 2019 Christos Elpidis

Συστήματα περιορισμού ταχύτητας, μαύρο κουτί και αλκοτέστ στα οχήματα στην ΕΕ από το 2022

Ακόμα μία πολύ σημαντική απόφαση από την Ευρωπαϊκή Ένωση αυτή τη βδομάδα μετά την υπερψήφιση του Copyright Directive. Οι εταίροι της ΕΕ συμφώνησαν για το νέο νομικό πλαίσιο που αφορά τα οχήματα που θα πωλούνται στην Ευρώπη από το Μάιο του 2022 και έπειτα.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα απαιτεί την ενσωμάτωση τεχνολογίας περιορισμού της ταχύτητας, καθώς και αισθητήρων ανάλυσης της αναπνοής του οδηγού (breathalyzer), έτσι ώστε να μην επιτρέπεται η οδήγηση εάν βρίσκεται υπό την επήρεια ουσιών (αλκοόλ, ναρκωτικά).

Η τελική ψηφοφορία θα πραγματοποιηθεί τον προσεχή Σεπτέμβριο και η απόφαση θα υιοθετηθεί ακόμη και από το Ηνωμένο Βασίλειο, που ενδέχεται να μην είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2022.

Εκτός από τα προαναφερθέντα, τα οχήματα θα πρέπει να διαθέτουν τεχνολογία υποβοήθησης για να παραμένουν στη λωρίδα τους (lane-keeping assistance), προηγμένο σύστημα πέδησης εκτάκτου ανάγκης, ενσωματωμένο "μαύρο κουτί", αισθητήρες ελέγχου της φυσικής κατάστασης του οδηγού (απόσπαση προσοχής, νηφαλιότητα) και αισθητήρες/κάμερες υποβοήθησης για την όπισθεν.

Με τις νέες αναβαθμισμένες λειτουργίες ασφαλείας που θα γίνουν προαιτούμενες, θα μπορούσαμε να έχουμε δραστική επίδραση στην οδήγηση όπως όταν πρωτοπαρουσιάστηκαν οι ζώνες ασφαλείας. Πολλές από αυτές τις λειτουργίες υπάρχουν εδώ και καιρό, ειδικά στα ακριβότερα οχήματα. Τώρα, ανεβάζουμε τον πήχη και ανοίγουμε το δρόμο για τη συνδεδεμένη και αυτοματοποιημένη οδήγηση του μέλλοντος.

Κάθε χρόνο χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους της Ευρώπης περίπου 25000 άνθρωποι. Αυτό πρέπει να σταματήσει.

Elżbieta Bieńkowska, Επίτροπος της ΕΕ

Όπως ήταν αναμενόμενο, από τα μέτρα αυτά τραβούν την προσοχή μας περισσότερο τα συστήματα αλκοτέστ και ελέγχου της ταχύτητας. Το μεν πρώτο θα "κλειδώνει" το όχημα υπό την έννοια ότι δεν θα παίρνει μπρος αν ο οδηγός βρίσκεται πάνω από το όριο (δεν έχει γίνει γνωστό ποιο θα είναι αυτό), ενώ το δεύτερο εκμεταλλεύεται το GPS και ένα ενσωματωμένο στο όχημα σύστημα για να εντοπίσει αν κινείται πάνω από το όριο ταχύτητας στον συγκεκριμένο δρόμο. Σε περίπτωση που ξεπερνά το όριο ταχύτητας, τότε θα προειδοποιείται ο οδηγός και το όχημα θα μειώνει αυτόματα την ταχύτητα του. Παρόλα αυτά, ο οδηγός θα μπορεί να αψηφά αυτή την ενέργεια πατώντας και πάλι το γκάζι.

Στα νούμερα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το 2017 καταγράφονται 25300 θάνατοι και 135000 σοβαροί τραυματισμοί από τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη. Με τα νέα μέτρα ευελπιστούν ότι θα σώσουν περίπου 10500 ζωές και θα αποφύγουν περίπου 60000 σοβαρούς τραυματισμούς την επόμενη δεκαετία. Ισχυρίζονται, επίσης, ότι η ενσωμάτωση αυτών των συστημάτων δεν θα έχει επιπτώσεις στην τελική τιμή των οχημάτων.

[via]

Christos Elpidis

Το ταξίδι ξεκίνησε από έναν Atari ST 520 στα '80s για μια μακρά περίοδο καψίματος στο gaming με το Kick Off 2 (αν είχε eSports τότε θα ήμουν εκατομμυριούχος...) και τα κλασικά adventures. Μετά ήρθαν τα PCs, το Internet, τα MP3s, τα Mac, τα κινητά, τα smartphones και όλα τα μαραφέτια που ορίζουν την καθημερινότητα μας σήμερα.

Για όλα αυτά τα λέμε τα τελευταία 10 χρόνια μέσα από το Techgear.gr! Θα με βρείτε σε Twitter, Instagram και φυσικά στη Darkpony Digital!

ΣΧΟΛΙΑ
techgear_icon