Diablo IV Review: Μια επική περιπέτεια στο Sanctuary
Έφτασε και πάλι ο καιρός να παίξουμε ένα νέο Diablo και όπως ήταν λογικό, η προσμονή μας ήταν τεράστια, όπως και οι προσδοκίες μας μετά τις εξαγγελίες της Blizzard για στροφή στην ζοφερή ατμόσφαιρα του Diablo II, καθώς το Diablo III ήταν μεν καλό, αλλά σε καμία περίπτωση δεν κατάφερε να δημιουργήσει τον ίδιο ντόρο με το δεύτερο μέρος.
Η αλήθεια είναι πως είχαμε προετοιμαστεί αρκετά μετά τα όσα είχαμε δει από τα trailers και από τις beta εκδόσεις του Diablo 4, όμως, και πάλι υπήρχε ο φόβος πως είτε θα δούμε μια απ’ τα ίδια, είτε…θα επέλθει κορεσμός για διάφορους λόγους, όπως η επαναληψιμότητα, το δαιδαλώδες skill tree των χαρακτήρων, τα χίλια - μύρια side quests και γενικότερα οι πολλές ώρες gameplay για να φτάσεις στο ολοκληρωτικό τέλος. Βάλτε στην εξίσωση ότι δεν είμαστε πια 20 χρονών και οι υποχρεώσεις είναι τρομερά αυξημένες με τον χρόνο να πιέζει, οπότε έχετε μια εικόνα για την ψυχολογία εκκίνησης του παιχνιδιού.
Με αυτήν την ψυχολογία έγινε η εγκατάσταση του Diablo IV στην early access έκδοση του και μέσα σε λίγα λεπτά όλες οι δεύτερες σκέψεις, οι δικαιολογίες και τα αχ βαχ πήγαν περίπατο! Το μόνο που χρειάστηκε ήταν να ξεκινήσει το opening cinematic, το οποίο μάλιστα είχαμε δει πριν από αρκετούς μήνες, αλλά και πάλι ήταν αρκετό για να πεις «εδώ είμαστε, τα παρατάω όλα»! Ενδεικτικά θα σας αναφέρω ότι αδερφικός φίλος στα 40+ πήρε άδεια μιας εβδομάδας απλά για να παίξει το Diablo IV…
Ξεκινώντας, λοιπόν, επιλέγουμε μία από τις 5 διαθέσιμες κλάσεις - Barbarian, Druid, Rogue, Necromancer και Sorcerer - έχοντας στην διάθεση μας πληθώρα επιλογών παραμετροποίησης της εμφάνισης του χαρακτήρα, αλλά η όλη η διαδικασία ολοκληρώνεται ταχύτατα και σύντομα εισέρχεσαι στον κόσμο του παιχνιδιού για να αρχίσει το πανηγύρι. Παραδοσιακά επιλέγουμε τον Necromancer, λατρεμένος χαρακτήρας από ανέκαθεν, και ίσως η πιο λογική επιλογή για όποιον δεν έχει πρότερη εμπειρία με το Diablo μιας και από την πρώτη στιγμή «θερίζει» με ευκολία τους εχθρούς έχοντας τη δυνατότητα να ανασταίνει πτώματα που τον βοηθούν. Στην πορεία παίξαμε για λίγο τόσο με τον Druid, όσο και με τη Sorcerer, αλλά προφανώς είναι καθαρά υποκειμενικό να βρεις ποια κλάση σου ταιριάζει περισσότερο. Η Blizzard, πάντως, παρακινεί τους gamers να παίξουν με όλες τις κλάσεις και προφανώς τα Diablo είναι ιδανικά games για να επιστρέψεις ξανά και ξανά σε αυτά για να δοκιμάσεις νέους τρόπους και νέες διαδρομές για να τα καταφέρεις.
Η βασική υπόθεση του Diablo IV είναι στημένη 30 χρόνια μετά τα γεγονότα του Diablo III και όλα περιστρέφονται γύρω από το Sanctuary, έναν κόσμο που είχαν δημιουργήσει η δαίμονας Lilith (Daughter of the Hatred) και ο «αρχάγγελος» Inarius ως καταφύγιο μακριά από την αιώνια μάχη μεταξύ Δαιμόνων και Αγγέλων. Στο αρχικό cinematic γινόμαστε μάρτυρες της προφητείας που απελευθερώνει τη Lilith από τα δεσμά της και πλέον έχει νέα ατζέντα για το Sanctuary που μετατρέπεται σε Κόλαση για όλους τους κατοίκους της. Δεν θα πούμε περισσότερα για να μην κάνουμε spoilers, όμως θα τονίσουμε πως στο Diablo IV θα παρακολουθήσετε πολλές άκρως εντυπωσιακές cutscenes που υφαίνουν σταδιακά την ιστορία και δίνουν πολύ περισσότερο βάθος σε σύγκριση με τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς. Είναι μια απόλυτα καλοδεχούμενη επιλογή από τη Blizzard που εμπλούτισε σημαντικά το story, αντί απλά να μας δώσει μια hack ’n’ slash εμπειρία που λίγο πολύ έχουμε βιώσει τόσο στα προηγούμενα Diablo, όσο και σε άλλα παρόμοια games.
Καθώς ξεκινάμε την περιήγηση μας στον τεράστιο κόσμο του Sanctuary, τα πράγματα γίνονται ξεκάθαρα από την πρώτη στιγμή. Σαν να μην πέρασε μια μέρα, αρχίζεις να σφάζεις και να αναποδογυρίζεις ό,τι βρίσκεις μπροστά σου, μαζεύεις όπλα, πανοπλίες, βότανα, χρυσό και γενικά ό,τι πέφτει από τους αντιπάλους, ενώ σύντομα μπαίνεις και στο νόημα της υπόθεσης από το πρώτο χωριό. Η όλη ατμόσφαιρα είναι όντως ζοφερή με το επικό soundtrack να σε βυθίζει ακόμη περισσότερο στο περιβάλλον, ενώ τα γραφικά έχουν απογειωθεί για τα δεδομένα ενός ισομετρικού game με μεγάλη ποικιλομορφία από παγωμένα όρη και πυκνά δάση έως ερημικές περιοχές. Τρομερή λεπτομέρεια σε κάθε τι που αντικρύζεις, με άκρως αληθοφανή ηχητικά εφέ (π.χ. στα σπασίματα) και μια διαρκής αίσθηση πως κάτι θα συμβεί, αλλά όχι αρκούντως τρομακτική για να μετράς τα βήματα σου. Αυτό το παρατηρήσαμε ακόμα και στα διάφορα dungeons που ναι μεν κρύβουν πολλές δυσάρεστες εκπλήξεις, όμως δεν σε διαλύουν ψυχολογικά όσο θα περίμενες.
Θα μπορούσε να πει κανείς πως όλα αυτά τα έχουμε ξαναζήσει, δεν παύει, ωστόσο, η συνολική εμπειρία του Diablo IV να σου κρατά το ενδιαφέρον ακόμα και στις «χαλαρές» βόλτες, αν θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί αυτός ο όρος. Είναι γεγονός ότι πέρα από το βασικό story, το παιχνίδι περιλαμβάνει εκατοντάδες side quests που σου ξεκλειδώνουν οι διάφοροι NPCs που συναντάς. Οι ιστορίες του καθενός από αυτούς δίνουν ακόμη περισσότερο βάθος στην υπόθεση και η πλειοψηφία τους αξίζει τον κόπο για αυτά που θα κερδίσεις στο τέλος (πόντους εμπειρίας, αντικείμενα, εξοπλισμό κλπ.).
Αυτό που μας άρεσε ιδιαίτερα είναι το γεγονός ότι το gameplay παντρέυει τα quality of life χαρακτηριστικά του Diablo III με την ατμόσφαιρα του Diablo II. Οι εποχές έχουν αλλάξει και ο μέσος gamer είτε δεν έχει χρόνο, είτε κουράζεται να ασχολείται διαρκώς με το inventory του χαρακτήρα του για να βγάλει άκρη με τα πλεονεκτήματα του κάθε όπλου, πανοπλίας, δαχτυλιδιού κλπ. Το περιβάλλον χρήσης είναι τρομερά φιλικό ειδικά για τους πρωτάρηδες, αφού μπορείς πανεύκολα να βλέπεις συγκρίσεις αυτών που χρησιμοποιεί ο χαρακτήρας σου με αυτά που έχει μαζέψει στο inventory, να μαρκάρεις ως άχρηστα αυτά που δεν θέλεις και με την πρώτη ευκαιρία να τα πουλάς μαζικά ή να τα διαλύεις για να κρατήσεις π.χ. τις μαγικές δυνατότητες τους για να τις ενσωματώσεις σε κάποιο άλλο αντικείμενο. Εξαιρετικό και το σύστημα μετακίνησης με άλογο αφότου περάσεις κάποιο level και ολοκληρώσεις κάποιες αποστολές, για να περνάς στα γρήγορα πραγματικά πολύ μεγάλα κομμάτια του χάρτη αν θες να φτάσεις σχεδόν άμεσα στον προορισμό σου.
Σε ό,τι αφορά το skill tree, ενδεχομένως αρχικά θα σας φανεί αρκετά πολύπλοκο, όμως με την πάροδο των levels θα καταλάβετε την φιλοσοφία του και από εκεί και πέρα είναι στο χέρι σας να αποφασίσετε πως θα εξελίξετε τον χαρακτήρα σας. Σημειώστε ότι υπάρχουν σαφείς περιγραφές κάτω από κάθε skill για να γνωρίζετε εκ των προτέρων τι κερδίζετε αν το επιλέξετε, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα να πάρεις πίσω το skill point για να το χρησιμοποιήσεις σε άλλες επιλογές, γι’ αυτό πορευτείτε άφοβα. Ήδη υπάρχουν εκατοντάδες οδηγοί στο Διαδίκτυο που μιλούν για τους καλύτερους δυνατούς συνδυασμούς σε κάθε χαρακτήρα, όμως συστήνουμε να ακολουθήσετε τον δικό σας δρόμο.
Συνοψίζοντας, το Diablo IV είναι must όχι μόνο για τους παραδοσιακούς φίλους της σειράς, αλλά και για τους νέους σύγχρονους gamers που συνήθως βαριούνται εύκολα. Είναι δεδομένο ότι θα αφιερώσετε πολλές πολλές ώρες με ιδιαίτερη ευχαρίστηση, ακόμα και αφότου φτάσετε στο τέλος. Άλλωστε, η Blizzard ετοιμάζει ήδη δύο expansions που θα προσθέσουν ακόμη περισσότερο υλικό στην ήδη πλούσια υπόθεση του! Καλό κάψιμο…