Digital Markets Act: Η ΕΕ θα εξαναγκάσει την Apple σε σημαντικές αλλαγές

Η νέα διαρροή από το επερχόμενο νομοσχέδιο Digital Markets Act της Ευρωπαϊκής Ένωσης αποκαλύπτει ότι ενδεχομένως η Apple θα αναγκαστεί να προχωρήσει σε πολύ σημαντικές αλλαγές που αφορούν τα Messages, FaceTime, App Store, Siri και τους third-party browsers στο οικοσύστημα της.

Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα MacRumors βασισμένη στο αρχείο που έφτασε στα χέρια της, το Digital Markets Act θα απαιτεί από τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας να μοιράζονται τα στατιστικά στοιχεία με τους ανταγωνιστές τους, να διασφαλίζουν πως όλες οι εφαρμογές θα μπορούν να απεγκατασταθούν από τις συσκευές των χρηστών και να μην δίνουν προτεραιότητα στις δικές τους εφαρμογές - υπηρεσίες. Όσες εταιρείες δεν συμμορφώνονται με το DMA, θα έρχονται αντιμέτωπος με μεγάλα πρόστιμα που μπορεί να φτάνουν στο 10% του ετήσιου τζίρου τους.

Οι σημαντικότερες αλλαγές που θέλει να φέρει το DMA και αφορούν την Apple είναι να επιτρέπεται το download εφαρμογών από άλλα καταστήματα εφαρμογών, να μπορούν οι developers να χρησιμοποιήσουν διαφορετικά συστήματα πληρωμών και να τρέχουν προσφορές, αλλά και να μπορούν οι web browsers των άλλων εταιρειών να χρησιμοποιούν διαφορετική browser engine από το WebKit της Apple. Λίγο - πολύ όλα αυτά ακούγονται εδώ και μήνες, απλά τώρα φαίνεται ότι σφίγγει ακόμη περισσότερο ο κλοιός γύρω από την Apple.

Εξίσου πολύ σημαντική είναι και μια πρόταση του DMA που θα επηρεάσει γενικότερα όλες τις εταιρείες τεχνολογίας, ειδικά στον τομέα των εφαρμογών επικοινωνίας (messaging, voice-calling, video calling). Στο πλαίσιο της υποχρεωτικής διαλειτουργικότητας των υπηρεσιών θα πρέπει όλες αυτές οι εφαρμογές (π.χ. WhatsApp, Viber, iMessage, Google Messages, Facebook Messenger κλπ.) να μπορούν να συνεργαστούν μεταξύ τους υπό συνθήκες και να προσφέρουν end-to-end κρυπτογράφηση για τις συνομιλίες των χρηστών.

Άλλες προτάσεις σχετίζονται με τη δυνατότητα επιλογής του ψηφιακού βοηθού της αρεσκείας σου, για παράδειγμα αντί για Siri να έχεις Google Assistant στο iPhone, αλλά και με αυστηρούς ελέγχους που θα αποτρέπουν τις εταιρείες να δίνουν προτεραιότητα στις δικές τους υπηρεσίες (π.χ. στα αποτελέσματα αναζήτησης).

Το Digital Markets Act εγκρίθηκε τον περασμένο μήνα από τους νομοθέτες της ΕΕ, αλλά απομένει η συγγραφή του τελικού νομοσχεδίου που θα παρουσιαστεί στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προκειμένου να ψηφιστεί για να τεθεί σε εφαρμογή. Η περίφημη Margrethe Vestager, επικεφαλής της ΕΕ για αυτά τα θέματα, εκτιμά ότι το DMA θα είναι έτοιμο τον Οκτώβριο, οπότε έχουμε καιρό για να δούμε αν θα υπάρξουν αλλαγές στην τελική μορφή του.

[via]

Loading