up_icon
Misc Network

ΕΕΤΤ: Τέλος οι χρεώσεις για διακοπές συμβολαίων στα κινητά

03 Οκτωβρίου 2018 Kyriakos Ananiadis

ΕΕΤΤ: Τέλος οι χρεώσεις για διακοπές συμβολαίων στα κινητά

Ο Κανονισμός καθορίζει τις υποχρεώσεις των παρόχων ηλεκτρονικών επικοινωνιών. Το επόμενο και τελικό στάδιο ρυθμίσεων αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή τέλος Δεκεμβρίου του 2018.


Μεγάλες αλλαγές φέρνει η εφαρμογή του δεύτερου σταδίου των ρυθμίσεων που προβλέπονται στον Κανονισμό Γενικών Αδειών της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών, ο οποίος είχε δημοσιευθεί τον Δεκέμβριο του 2017.

Ο Κανονισμός καθορίζει τις υποχρεώσεις των παρόχων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, με στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων των συνδρομητών σε τηλεφωνία και Διαδίκτυο.

Οι σημαντικότερες υποχρεώσεις που επιβάλλονται με το δεύτερο στάδιο ρυθμίσεων, μεταξύ άλλων, συνοψίζονται στα ακόλουθα θέματα:

  • Μεγαλύτερη διαφάνεια ως προς τους συμβατικούς όρους: Στην πρώτη σελίδα της σύμβασης πρέπει να αναφέρονται με σαφήνεια, η ημερομηνία υπογραφής, η τελική τιμή χρέωσης του παγίου και οι υπηρεσίες που περιλαμβάνονται σε αυτό, το ύψος τυχόν επιδότησης και η απόσβεσή της, καθώς και τυχόν τέλος για διακοπή/καταγγελία σύμβασης ορισμένου χρόνου. Επίσης, πρέπει να παρέχονται στον συνδρομητή δυνατότητες, όπως η άμεση ενεργοποίηση της σύνδεσης, ο καθορισμός ανώτατου ορίου χρέωσης για την ενεργοποίηση φραγής εξερχομένων, η εξαίρεση του αριθμού από τηλεφωνικούς καταλόγους.
  • Μεγαλύτερη προθεσμία για καταγγελία σύμβασης: Αυξάνεται η προθεσμία για την καταγγελία σύμβασης ορισμένου/αορίστου χρόνου αζημίως, σε περίπτωση μονομερούς τροποποίησης των συμβατικών όρων ή των τιμολογίων από τον πάροχο.
  • Ενημέρωση για υπέρβαση ορίου κατανάλωσης προγραμμάτων κινητής τηλεφωνίας: Ο συνδρομητής κινητής τηλεφωνίας ενημερώνεται υποχρεωτικά, όταν υπερβαίνει το 80% των λεπτών ομιλίας/SMS/MB του προγράμματός ή πακέτου προπληρωμένων υπηρεσιών. Ειδικά, για τα MB ενημερώνεται επίσης, υποχρεωτικά, και όταν καταναλώσει το 100% του όγκου.
  • Αυτόματη πίστωση λογαριασμού για βλάβες: Εφόσον η βλάβη υπερβαίνει τις δύο εργάσιμες ημέρες από την ημέρα δήλωσής της, πρέπει να πιστώνεται αυτόματα και εντός τετραμήνου στον λογαριασμό του συνδρομητή, το τμήμα του παγίου που αντιστοιχεί στη χρονική περίοδο διακοπής των παρεχόμενων υπηρεσιών.
  • Δωρεάν γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών από οποιοδήποτε δίκτυο: Σε περίπτωση βλάβης, ο συνδρομητής μπορεί να καλεί, χωρίς χρέωση, από όλα τα δίκτυα σταθερής και κινητής τηλεφωνίας τη γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών που διαθέτει ο πάροχος.
  • Μεγαλύτερη ευελιξία στον τρόπο υποβολής καταγγελίας σύμβασης: Ο συνδρομητής μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση, είτε στα καταστήματα του παρόχου, είτε με αποστολή επιστολής/τηλεομοιοτυπίας ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Η παροχή υπηρεσιών πρέπει να διακόπτεται εντός δύο εργάσιμων ημερών για την κινητή τηλεφωνία και οχτώ για τη σταθερή (εκτός εάν ο καταναλωτής έχει ζητήσει συγκεκριμένη ημερομηνία).
  • Απαγόρευση επιβολής τέλους διακοπής/ανανέωσης σύμβασης: Ο πάροχος δεν επιτρέπεται να επιβάλει τέλος αποσύνδεσης λόγω διακοπής/καταγγελίας είτε σύμβασης αορίστου χρόνου είτε σύνδεσης καρτοκινητής τηλεφωνίας. Επίσης, απαγορεύεται να επιβάλει τέλος ανανέωσης για νέα σύμβασης ορισμένου χρόνου σε υφιστάμενο συνδρομητή με σύμβαση αορίστου χρόνου.

Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο στάδιο ρυθμίσεων, που έχουν ήδη τεθεί σε εφαρμογή από τον Δεκέμβριο του 2017, με την έκδοση του Κανονισμού, περιλαμβάνει τα εξής:

  • Συμβάσεις ορισμένου χρόνου: Ο πάροχος δεν έχει δικαίωμα, στη διάρκεια του ορισμένου χρόνου της σύμβασης, να αυξάνει το πάγιο ή να μειώνει τον χρόνο ομιλίας/όγκο δεδομένων του προγράμματος υπηρεσιών.
  • Αποστολή λογαριασμών: Σε όλες τις νέες συμβάσεις, συμπεριλαμβανομένων και των ανανεώσεων υφιστάμενων συμβάσεων, ο συνδρομητής επιλέγει εξαρχής εάν επιθυμεί να λαμβάνει τον λογαριασμό σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή. Σε περίπτωση που ο συνδρομητής δεν επιλέξει και, εφόσον η σύνδεσή του περιλαμβάνει υπηρεσίες Διαδικτύου, ο λογαριασμός αποστέλλεται ηλεκτρονικά ή έντυπα κατ’ επιλογή του παρόχου. Ο συνδρομητής έχει τη δυνατότητα να αλλάζει οποιαδήποτε στιγμή τον τρόπο αποστολής του λογαριασμού.

Το επόμενο και τελικό στάδιο ρυθμίσεων αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή τέλος Δεκεμβρίου του 2018.

[via NEWS247.gr]

Kyriakos Ananiadis

ΣΧΟΛΙΑ
read more

Amazon: Συμφώνησε για την εξαγορά της iRobot έναντι $1.7 δισ.

08 Αυγούστου 2022 Christos Elpidis

Η Amazon προχωρά στην εξαγορά της iRobot, την κατασκευάστρια των φημισμένων ρομποτικών σκουπών Roomba, με ένα ποσό που πλησιάζει το $1.7 δισ., μιας και η συμφωνία έχει κλείσει με μετρητά για $61 ανά μετοχή. Η ...

Οι Έλληνες καταναλωτές ανήσυχοι και με νέες αγοραστικές συνήθειες, σε ένα διαρκώς πιο αβέβαιο περιβάλλον

28 Ιουλίου 2022 Techgear Team

Κόστος διαβίωσης, οικονομικά και υγεία οι βασικές ανησυχίες των Ελλήνων καταναλωτώνΕπτά στους δέκα (70%) δηλώνουν ότι ξοδεύουν λιγότερα χρήματα σε προϊόντα που δεν είναι πρώτης ανάγκηςΗ τιμή αναδεικνύεται, με ...

Ιαπωνία: Φυλάκιση έως 12 μήνες και πρόστιμο για online προσβολές

16 Ιουλίου 2022 Christos Elpidis

Η Ιαπωνία επιβεβαιώνει και πάλι ότι η κουλτούρα της διαφέρει δραματικά από οποιαδήποτε άλλη χώρα στον κόσμο, καθώς ψήφισε πρόσφατα νόμο που προβλέπει φυλάκιση (!) για τις online προσβολές. Συγκεκριμένα, όσοι ...

12 συστάσεις για τη χρήση κινητών συσκευών στις καλοκαιρινές διακοπές

15 Ιουλίου 2022 Techgear Team

Η ΕΕΤΤ απευθύνει στους καταναλωτές 12 χρηστικές συμβουλές, για να μιλούν και να σερφάρουν ξέγνοιαστα και με ασφάλεια στις καλοκαιρινές διακοπές. Οι συστάσεις της ΕΕΤΤ επικεντρώνονται στον τρόπο σύνδεσης στο ...

Η Apple σταματά οριστικά την συνεργασία της με τον εμβληματικό σχεδιαστή Jony Ive

13 Ιουλίου 2022 Christos Elpidis

Ο εμβληματικός επικεφαλής σχεδιασμού της Apple, Jony Ive, είχε αποχωρήσει από την εταιρεία το 2019 μετά από 30+ χρόνια με σκοπό να δημιουργήσει το δικό του studio (την LoveFrom), το οποίο, ωστόσο, θα είχε ως ...

Gov.gr Wallet: Εδώ θα αποθηκεύεις ψηφιακά το δίπλωμα και την ταυτότητα σου

08 Ιουλίου 2022 Techgear Team

Με τα άρθρα 1-4 της από 06-07-2022 και υπ’ αρ. 1360/135 τροπολογίας στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών, το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης καθιερώνει μια σειρά από νέα ψηφιακά εργαλεία, τα οποία θα ...

Διστακτικοί οι Έλληνες στον αποχωρισμό των παλιών smartphones τους

29 Ιουνίου 2022 Techgear Team

Διστακτικοί εμφανίζονται οι Έλληνες καταναλωτές στο να «αποχωριστούν» smartphones που δεν χρησιμοποιούν πια, με το 83% των ερωτηθέντων να δηλώνει πως όταν δεν χρησιμοποιεί πλέον ένα smartphone, το αφήνει ...

Samsung: Πρόστιμο $14 εκατ. για λανθασμένους ισχυρισμούς περί αδιαβροχοποίησης

27 Ιουνίου 2022 Christos Elpidis

Από το 2019 η αρμόδια επιτροπή περί Ανταγωνισμού και Καταναλωτών της Αυστραλίας (ACCC) είχε ξεκινήσει μια έρευνα με αφορμή τις διαφημίσεις της Samsung σχετικά με την αδιαβροχοποίηση των συσκευών της. Οι ...

Ηλεκτρονική δωροκάρτα Skroutz: Η νέα υπηρεσία του Skroutz Marketplace

21 Ιουνίου 2022 Techgear Team

Το Skroutz, το #1 marketplace στην Ελλάδα, πιστό στο όραμα του να προσφέρει εκείνες τις λύσεις που κάνουν την online αγοραστική εμπειρία ευχάριστη, γρήγορη και ασφαλή, συστήνει στους καταναλωτές τις ...

Νέο κατάστημα iStorm στην Πάτρα

16 Ιουνίου 2022 Techgear Team

Στο νέο κατάστημα iStorm, το οποίο βρίσκεται στο κέντρο της πόλης, Ρήγα Φεραίου 138 & Φιλοποίμενος, οι καταναλωτές θα έρθουν σε επαφή με το μοναδικό οικοσύστημα της Apple και τις ολοκληρωμένες λύσεις που ...

Loader
techgear_icon