up_icon
Misc

Ελλάδα: Τεράστια αύξηση στις καταγγελίες για online αγορές

02 Σεπτεμβρίου 2021 Techgear Team

Ελλάδα: Τεράστια αύξηση στις καταγγελίες για online αγορές

Υπό σοβαρή αμφισβήτηση έθεσε την αξιοπιστία του online εμπορίου - και - στην Ελλάδα η εκτίναξη των ηλεκτρονικών αγορών, που ήρθε ως συνέπεια της πανδημικής κρίσης. Δεν είναι τυχαίο ότι περίπου το 1/4 (24,9%) των συνολικών αναφορών, που δέχτηκε το 2020 ο Συνήγορος του Καταναλωτή (ΣτΚ), σχετίζονταν με το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Το 1/4 (24,9%) των συνολικών αναφορών, που δέχεται ο Συνήγορος του Καταναλωτή, αφορούν το ηλεκτρονικό εμπόριοΤα στοιχεία της ανεξάρτητης Αρχής, που περιλαμβάνονται στην ετήσια έκθεση, που υπέβαλε στη Βουλή χθες ο ΣτΚ, κ. Λευτέρης Ζαγορίτης, δείχνουν ότι το 2020 υπήρξε αύξηση των αναφορών - υποθέσεων ηλεκτρονικού εμπορίου κατά 113,5% σε σχέση με το 2019.

“Το συγκεκριμένο εύρημα είναι σίγουρα συμβατό με την κατάσταση της τρέχουσας υγειονομικής κρίσης και των περιορισμών, που έχουν επιβληθεί στις μετακινήσεις των πολιτών και στη λειτουργία των καταστημάτων λιανεμπορίου”, αναφέρει χαρακτηριστικά η έκθεση.

Δεδομένης της άρρηκτης σχέσης του online εμπορίου με τον κλάδο των υπηρεσιών ταχυμεταφορών, αναμενόμενη είναι και η εκτόξευση των αναφορών των πολιτών για προβλήματα στον κλάδο των ταχυδρομικών υπηρεσιών κατά 133,3% το 2020 σε σχέση με το 2019. Μάλιστα, το 45% των αναφορών του 2020 κατά ταχυδρομικών επιχειρήσεων αφορά προβλήματα στην επίδοση ταχυδρομικών αντικειμένων (καθυστερήσεις). Το αντίστοιχο ποσοστό πέρυσι ήταν αρκετά μικρότερο (26,6%).

Πάντως, όπως διευκρινίζει η Αρχή, τα πιο σημαντικά προβλήματα που έχουν παρατηρηθεί στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, αφορούν τη λειτουργία περιορισμένου αριθμού καταστημάτων, που συνειδητά εφαρμόζουν αθέμιτες και παρελκυστικές εμπορικές πρακτικές και δεν χαρακτηρίζουν το σύνολο των e-shops.

graph-1.jpg

Τα κύρια προβλήματα

“Υπήρξαν επιτήδειοι που, εκμεταλλευόμενοι την άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, επιχείρησαν - και, σε ορισμένες περιπτώσεις, κατάφεραν - να εξαπατήσουν τους καταναλωτές, εισπράττοντας μεγάλα χρηματικά ποσά για προϊόντα, που ποτέ δεν παρέδωσαν”, σημειώνει η έκθεση.

Σύμφωνα με τα ευρήματά της, τα κυριότερα ζητήματα, που απασχόλησαν τους πολίτες το 2020 σε σχέση με τις ηλεκτρονικές αγορές, αφορούσαν ανακριβείς ή παραπλανητικές επισημάνσεις σχετικά με τη διαθεσιμότητα προϊόντων, όπως και στη μη παράδοση παραγγελθέντων αγαθών.

Άλλο συχνό πρόβλημα ήταν η παρακράτηση χρηματικών ποσών, που είχαν προκαταβληθεί από τους καταναλωτές ταυτόχρονα με τις παραγγελίες τους προς ολοσχερή εξόφληση του τιμήματος των αγαθών. Επίσης, οι πολίτες προχώρησαν συχνά σε καταγγελίες για παντελή έλλειψη ανταπόκρισης σε αιτήματα πληροφόρησής τους σχετικά με την εξέλιξη των συναλλαγών τους.

graph-2.jpg

Αυξημένες καταγγελίες

Σε μία περίοδο, όπου περιορίστηκαν σημαντικά οι φυσικές συναλλαγές και θα έπρεπε να υπάρχει αντίστοιχη μείωση των αναφορών προς τον Συνήγορο του Καταναλωτή, παρατηρήθηκε, αύξηση κατά 14,1% σε σχέση με το 2019, δεδομένου ότι ανέβηκαν κατακόρυφα οι υποθέσεις που αφορούσαν το ηλεκτρονικό εμπόριο.

“Άλλοι κλάδοι, όπως οι ηλεκτρονικές επικοινωνίες και οι ταχυδρομικές υπηρεσίες, εμφάνισαν ανεπάρκειες, εξαιτίας της κατακόρυφης αύξησης της ζήτησης. Οι καθυστερημένες επιδόσεις ταχυδρομικών αντικειμένων ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο, προκαλώντας την εύλογη αγανάκτηση των καταναλωτών, ενώ οι απαιτήσεις της τηλε-εργασίας, της τηλε-εκπαίδευσης και των ηλεκτρονικών συναλλαγών υπονομεύτηκαν από τις χαμηλές ταχύτητες στο ίντερνετ, αφού σε πάμπολλες περιπτώσεις υπήρξαν μεγάλες αποκλίσεις ανάμεσα στις ονομαστικές (συμβατικά προβλεπόμενες) και στις πραγματικές ταχύτητες, που μπόρεσαν να έχουν εν τέλει στη διάθεσή τους οι καταναλωτές αυτήν την κρίσιμη περίοδο”, τονίζει η σχετική έκθεση.

graph-3.jpg

Κλάδοι με προβλήματα

Οι εμπορικοί κλάδοι, που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση του αριθμού των αναφορών το 2020, ήταν ο κλάδος των καταναλωτικών αγαθών - λιανικού εμπορίου (75%) και των υπηρεσιών αναψυχής (72,8%), ενώ σημαντική αύξηση υπήρξε, επίσης, στις υπηρεσίες εκπαίδευσης (54,2%) και στις υπηρεσίες μεταφορών (35,1%).

Οι κλάδοι με τις περισσότερες αναφορές, ως ποσοστό επί του συνόλου των αναφορών που υποβλήθηκαν στην Αρχή, είναι τα καταναλωτικά αγαθά (37%), οι ηλεκτρονικές επικοινωνίες - ταχυδρομικές υπηρεσίες (26,3%), οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες (12,8%) και η ενέργεια - ύδρευση (9,3%).

graph-4.jpg

[via]

Techgear Team

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
ΣΧΟΛΙΑ
read more

Public: 24ωρη παραλαβή από locker σε περισσότερα από 1.200 σημεία πανελλαδικά

23 Ιανουαρίου 2023 Techgear Team

Τα Public φέρνουν τη νέα υπηρεσία locker pickup 24/7 κατά την οποία μπορεί κάποιος να παραλάβει 100.000 προϊόντα του Public.gr εύκολα στο κοντινότερο locker, οποιαδήποτε ώρα και μέρα της εβδομάδας. Ο πρωτοπόρος...

Η Microsoft προχωρά σε μαζικές απολύσεις 10.000 εργαζομένων

19 Ιανουαρίου 2023 Christos Elpidis

Οι φήμες των προηγούμενων ημερών επιβεβαιώθηκαν δυστυχώς και ακόμα μία εταιρεία - κολοσσός προχωρά άμεσα σε μαζικές απολύσεις. Η Microsoft θα κόψει περισσότερες από 10.000 θέσεις εργασίας παγκοσμίως, καθώς ...

Gaming: Πόση ώρα είναι αρκετή για τα παιδιά μας;

17 Ιανουαρίου 2023 Techgear Team

Σύμφωνα με τον οργανισμό ISFE, το 50% των πολιτών ηλικίας 6-64 ετών στην Ευρώπη παίζει βιντεοπαιχνίδια. Ο αριθμός αυτός αυξάνεται σημαντικά στις ηλικίες 6-10 (68%), καθώς και στις ηλικίες 11-14 (79%) και 15-24 ...

Αποζημίωση στα θύματα ηλεκτρονικής απάτης - Τι θα ισχύει για τα e-shops

12 Ιανουαρίου 2023 Techgear Team

Αποζημίωση στα θύματα ηλεκτρονικής απάτης θα δίνουν πλέον οι τράπεζες, σύμφωνα με νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης που θα προστατεύει του καταναλωτές, και το οποίο βρίσκεται σε διαβούλευση. Σύμφωνα με ...

Ψηφιακή κάρτα ανεργίας (ΔΥΠΑ) από σήμερα στο Gov.gr Wallet

09 Ιανουαρίου 2023 Techgear Team

Διαθέσιμη μέσω του Gov.gr Wallet είναι από σήμερα, Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2023, η νέα Ψηφιακή Κάρτα ΔΥΠΑ. Με τον τρόπο αυτό, οι πολίτες που αναζητούν εργασία και είναι εγγεγραμμένοι στο Ψηφιακό Μητρώο της ΔΥΠΑ ...

Αυτοματοποιημένες ταχυδρομικές θυρίδες: Ξεκίνησε η συζήτηση για αξιοποίηση σε πανελλαδική κλίμακα

09 Ιανουαρίου 2023 Techgear Team

Οι αυτοματοποιημένες ταχυδρομικές θυρίδες (parcel lockers) και οι δυνατότητες αξιοποίησής τους σε πανελλαδικό επίπεδο αποτελούν αντικείμενο της δημόσιας διαβούλευσης που διεξάγει η ΕΕΤΤ έως τις 10 Μαρτίου 2023....

Υπηρεσίες Courier: Τι προσέχω όταν παραλαμβάνω αγορές μέσω Internet

16 Νοεμβρίου 2022 Techgear Team

Λόγω της αυξημένης ζήτησης για ταχυδρομικές υπηρεσίες που παρατηρείται συνήθως κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου και των εκπτωτικών ημέρων (Black Friday, Cyber Monday), η ΕΕΤΤ απευθύνει συστάσεις σε ...

Black Friday: Τι ψώνισαν οι καταναλωτές στην Ελλάδα το 2021

11 Νοεμβρίου 2022 Techgear Team

Εντυπωσιακά είναι τα στοιχεία που παρουσιάζει για πρώτη φορά φέτος το omnichannel οικοσύστημα του Public Group, λίγες μέρες πριν την Black Friday 2022, σχετικά με τη διαδικτυακή αγοραστική συμπεριφορά και τις ...

Meta: Ανακοίνωσε την απόλυση 11.000 εργαζόμενων!

09 Νοεμβρίου 2022 Christos Elpidis

Οι φήμες των προηγούμενων ημερών επιβεβαιώθηκαν πριν από λίγο, καθώς ο Mark Zuckerberg ανακοίνωσε επίσημα ότι η Meta θα προχωρήσει στην απόλυση 11.000 εργαζόμενων (ή περίπου το 13% του ανθρώπινου δυναμικού της)...

Digital Markets Act: Σε δοκιμαστική εφαρμογή οι νέοι κανόνες της ΕΕ για τις Big Tech εταιρείες

01 Νοεμβρίου 2022 Christos Elpidis

Σε δοκιμαστική εφαρμογή τέθηκε από εχτές 1 Νοεμβρίου 2022 το περίφημο Digital Markets Act (DMA) της ΕΕ, δηλαδή το πακέτο νέων κανόνων που έχει ως στόχο να στριμώξει τις Big Tech εταιρείες (σ.σ. gatekeepers τους...

Loader
please wait
techgear_icon