up_icon
Misc

Ελλάδα: Τεράστια αύξηση στις καταγγελίες για online αγορές

02 Σεπτεμβρίου 2021 Techgear Team

Ελλάδα: Τεράστια αύξηση στις καταγγελίες για online αγορές

Υπό σοβαρή αμφισβήτηση έθεσε την αξιοπιστία του online εμπορίου - και - στην Ελλάδα η εκτίναξη των ηλεκτρονικών αγορών, που ήρθε ως συνέπεια της πανδημικής κρίσης. Δεν είναι τυχαίο ότι περίπου το 1/4 (24,9%) των συνολικών αναφορών, που δέχτηκε το 2020 ο Συνήγορος του Καταναλωτή (ΣτΚ), σχετίζονταν με το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Το 1/4 (24,9%) των συνολικών αναφορών, που δέχεται ο Συνήγορος του Καταναλωτή, αφορούν το ηλεκτρονικό εμπόριοΤα στοιχεία της ανεξάρτητης Αρχής, που περιλαμβάνονται στην ετήσια έκθεση, που υπέβαλε στη Βουλή χθες ο ΣτΚ, κ. Λευτέρης Ζαγορίτης, δείχνουν ότι το 2020 υπήρξε αύξηση των αναφορών - υποθέσεων ηλεκτρονικού εμπορίου κατά 113,5% σε σχέση με το 2019.

“Το συγκεκριμένο εύρημα είναι σίγουρα συμβατό με την κατάσταση της τρέχουσας υγειονομικής κρίσης και των περιορισμών, που έχουν επιβληθεί στις μετακινήσεις των πολιτών και στη λειτουργία των καταστημάτων λιανεμπορίου”, αναφέρει χαρακτηριστικά η έκθεση.

Δεδομένης της άρρηκτης σχέσης του online εμπορίου με τον κλάδο των υπηρεσιών ταχυμεταφορών, αναμενόμενη είναι και η εκτόξευση των αναφορών των πολιτών για προβλήματα στον κλάδο των ταχυδρομικών υπηρεσιών κατά 133,3% το 2020 σε σχέση με το 2019. Μάλιστα, το 45% των αναφορών του 2020 κατά ταχυδρομικών επιχειρήσεων αφορά προβλήματα στην επίδοση ταχυδρομικών αντικειμένων (καθυστερήσεις). Το αντίστοιχο ποσοστό πέρυσι ήταν αρκετά μικρότερο (26,6%).

Πάντως, όπως διευκρινίζει η Αρχή, τα πιο σημαντικά προβλήματα που έχουν παρατηρηθεί στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, αφορούν τη λειτουργία περιορισμένου αριθμού καταστημάτων, που συνειδητά εφαρμόζουν αθέμιτες και παρελκυστικές εμπορικές πρακτικές και δεν χαρακτηρίζουν το σύνολο των e-shops.

graph-1.jpg

Τα κύρια προβλήματα

“Υπήρξαν επιτήδειοι που, εκμεταλλευόμενοι την άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, επιχείρησαν - και, σε ορισμένες περιπτώσεις, κατάφεραν - να εξαπατήσουν τους καταναλωτές, εισπράττοντας μεγάλα χρηματικά ποσά για προϊόντα, που ποτέ δεν παρέδωσαν”, σημειώνει η έκθεση.

Σύμφωνα με τα ευρήματά της, τα κυριότερα ζητήματα, που απασχόλησαν τους πολίτες το 2020 σε σχέση με τις ηλεκτρονικές αγορές, αφορούσαν ανακριβείς ή παραπλανητικές επισημάνσεις σχετικά με τη διαθεσιμότητα προϊόντων, όπως και στη μη παράδοση παραγγελθέντων αγαθών.

Άλλο συχνό πρόβλημα ήταν η παρακράτηση χρηματικών ποσών, που είχαν προκαταβληθεί από τους καταναλωτές ταυτόχρονα με τις παραγγελίες τους προς ολοσχερή εξόφληση του τιμήματος των αγαθών. Επίσης, οι πολίτες προχώρησαν συχνά σε καταγγελίες για παντελή έλλειψη ανταπόκρισης σε αιτήματα πληροφόρησής τους σχετικά με την εξέλιξη των συναλλαγών τους.

graph-2.jpg

Αυξημένες καταγγελίες

Σε μία περίοδο, όπου περιορίστηκαν σημαντικά οι φυσικές συναλλαγές και θα έπρεπε να υπάρχει αντίστοιχη μείωση των αναφορών προς τον Συνήγορο του Καταναλωτή, παρατηρήθηκε, αύξηση κατά 14,1% σε σχέση με το 2019, δεδομένου ότι ανέβηκαν κατακόρυφα οι υποθέσεις που αφορούσαν το ηλεκτρονικό εμπόριο.

“Άλλοι κλάδοι, όπως οι ηλεκτρονικές επικοινωνίες και οι ταχυδρομικές υπηρεσίες, εμφάνισαν ανεπάρκειες, εξαιτίας της κατακόρυφης αύξησης της ζήτησης. Οι καθυστερημένες επιδόσεις ταχυδρομικών αντικειμένων ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο, προκαλώντας την εύλογη αγανάκτηση των καταναλωτών, ενώ οι απαιτήσεις της τηλε-εργασίας, της τηλε-εκπαίδευσης και των ηλεκτρονικών συναλλαγών υπονομεύτηκαν από τις χαμηλές ταχύτητες στο ίντερνετ, αφού σε πάμπολλες περιπτώσεις υπήρξαν μεγάλες αποκλίσεις ανάμεσα στις ονομαστικές (συμβατικά προβλεπόμενες) και στις πραγματικές ταχύτητες, που μπόρεσαν να έχουν εν τέλει στη διάθεσή τους οι καταναλωτές αυτήν την κρίσιμη περίοδο”, τονίζει η σχετική έκθεση.

graph-3.jpg

Κλάδοι με προβλήματα

Οι εμπορικοί κλάδοι, που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση του αριθμού των αναφορών το 2020, ήταν ο κλάδος των καταναλωτικών αγαθών - λιανικού εμπορίου (75%) και των υπηρεσιών αναψυχής (72,8%), ενώ σημαντική αύξηση υπήρξε, επίσης, στις υπηρεσίες εκπαίδευσης (54,2%) και στις υπηρεσίες μεταφορών (35,1%).

Οι κλάδοι με τις περισσότερες αναφορές, ως ποσοστό επί του συνόλου των αναφορών που υποβλήθηκαν στην Αρχή, είναι τα καταναλωτικά αγαθά (37%), οι ηλεκτρονικές επικοινωνίες - ταχυδρομικές υπηρεσίες (26,3%), οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες (12,8%) και η ενέργεια - ύδρευση (9,3%).

graph-4.jpg

[via]

Techgear Team

ΣΧΟΛΙΑ
read more

Διστακτικοί οι Έλληνες στον αποχωρισμό των παλιών smartphones τους

29 Ιουνίου 2022 Techgear Team

Διστακτικοί εμφανίζονται οι Έλληνες καταναλωτές στο να «αποχωριστούν» smartphones που δεν χρησιμοποιούν πια, με το 83% των ερωτηθέντων να δηλώνει πως όταν δεν χρησιμοποιεί πλέον ένα smartphone, το αφήνει ...

Samsung: Πρόστιμο $14 εκατ. για λανθασμένους ισχυρισμούς περί αδιαβροχοποίησης

27 Ιουνίου 2022 Christos Elpidis

Από το 2019 η αρμόδια επιτροπή περί Ανταγωνισμού και Καταναλωτών της Αυστραλίας (ACCC) είχε ξεκινήσει μια έρευνα με αφορμή τις διαφημίσεις της Samsung σχετικά με την αδιαβροχοποίηση των συσκευών της. Οι ...

Ηλεκτρονική δωροκάρτα Skroutz: Η νέα υπηρεσία του Skroutz Marketplace

21 Ιουνίου 2022 Techgear Team

Το Skroutz, το #1 marketplace στην Ελλάδα, πιστό στο όραμα του να προσφέρει εκείνες τις λύσεις που κάνουν την online αγοραστική εμπειρία ευχάριστη, γρήγορη και ασφαλή, συστήνει στους καταναλωτές τις ...

Νέο κατάστημα iStorm στην Πάτρα

16 Ιουνίου 2022 Techgear Team

Στο νέο κατάστημα iStorm, το οποίο βρίσκεται στο κέντρο της πόλης, Ρήγα Φεραίου 138 & Φιλοποίμενος, οι καταναλωτές θα έρθουν σε επαφή με το μοναδικό οικοσύστημα της Apple και τις ολοκληρωμένες λύσεις που ...

Οι νέοι της Ελλάδας πρώτοι στην Ευρώπη στην αγορά προϊόντων απομίμησης

08 Ιουνίου 2022 Techgear Team

Περισσότεροι από τους μισούς (52 %) Ευρωπαίους ερωτηθέντες, ηλικίας μεταξύ 15 και 24 ετών, δήλωσαν ότι είχαν αγοράσει τουλάχιστον ένα προϊόν απομίμησης στο διαδίκτυο κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, τόσο ...

Lancom: Νέο Data Center στην Κρήτη

19 Μαΐου 2022 Techgear Team

Η Lancom, πρωτοπόρος εταιρεία παροχής Data Center, Cloud και Τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών στα Βαλκάνια, προχωράει στο επόμενο στάδιο του προγραμματισμένου πλάνου ανάπτυξής της και ανακοινώνει την έναρξη των ...

Bay View: Αυτό είναι το νέο, εντυπωσιακό campus της Google

18 Μαΐου 2022 Christos Elpidis

Χρειάστηκε να περάσουν σχεδόν 10 χρόνια από τότε που έγινε γνωστό πως η Google θα φτιάξει νέο campus (και 6 χρόνια από την έναρξη των εργασιών) για να το δούμε στην ολοκληρωμένη του μορφή. Η εταιρεία ανοίγει τα...

Την Τετάρτη 18 Μαΐου στο Ζάππειο το 5G Conference SΕ Europe 2022

17 Μαΐου 2022 Techgear Team

Το πρώτο συνέδριο στη χώρα μας που αφορά στα κινητά δίκτυα 5ης γενιάς, το 5G Conference Southeastern Europe, διοργανώνεται την ερχόμενη Τετάρτη, 18 Μαΐου στο Ζάππειο Μέγαρο. Στο διεθνές συνέδριο θα ...

Πανελλαδική έρευνα καταναλωτών της ΕΕΤΤ για τη χρήση υπηρεσιών courier

11 Μαΐου 2022 Techgear Team

Πανελλαδική έρευνα με αντικείμενο τη χρήση υπηρεσιών ταχυμεταφοράς δεμάτων και την αποτύπωση της εμπειρίας των καταναλωτών, διενήργησε η ΕΕΤΤ κατά το διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου 2022. Ειδικότερα, διερευνήθηκαν ...

Apple: Απειλείται με πρόστιμο έως $36.5 δισ. από την ΕΕ λόγω του NFC των iPhone

05 Μαΐου 2022 Christos Elpidis

Συνεχίζεται το κυνήγι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κατά της Apple, καθώς αυτή τη φορά απαιτεί από την εταιρεία να δώσει πρόσβαση στην τεχνολογία NFC των iPhone σε τρίτους προκειμένου να προσφέρει περισσότερες ...

Loader
techgear_icon