Ο Elon Musk ίσως καταδίκασε το X με το τελευταίο αντισημιτικό ατόπημα του

O Elon Musk ενδέχεται να έκανε ένα από τα μεγαλύτερα λάθη στην πορεία της X (πρώην Twitter) από τότε που ανέλαβε τις τύχες της, καθώς την περασμένη Τετάρτη φάνηκε να υποστηρίζει μια αντισημιτική ανάρτηση του χρήστη @breakingbaht. Ο τελευταίος ισχυρίστηκε σε ανάρτηση του πως «οι εβραϊκές κοινότητες προωθούν ακριβώς το ίδιο διαλεκτικό μίσος εναντίον των λευκών, ενώ υποτίθεται πως θέλουν να σταματήσει ο κόσμος να το χρησιμοποιεί εναντίον τους». Η απάντηση του Musk ηταν η εξής: «Είπατε την πραγματική αλήθεια».

Η αρχική ανάρτηση φαινόταν να απηχεί τις πεποιθήσεις της θεωρίας συνωμοσίας της «μεγάλης αντικατάστασης», η οποία είναι δημοφιλής μεταξύ των λευκών ρατσιστών και των ακροδεξιών εξτρεμιστών. Οι αντιδράσεις ήταν άμεσες. Σε δήλωση του, ο εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου Andrew Bates καταδίκασε την «απεχθή προώθηση του αντισημιτικού και ρατσιστικού μίσους με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο, η οποία αντιτίθεται στις βασικές μας αξίες ως Αμερικανοί», ενώ σημαντικοί διαφημιζόμενοι έσπευσαν να αποσύρουν τις καμπάνιες τους από την πλατφόρμα. Ανάμεσα τους οι IBM, Liongsgate, Apple, Axios, αλλά και η Ευρωπαϊκή Ένωση.

«Οι διαφημιζόμενοι όπως η IBM και η Apple δεν είναι απλώς μεγάλα ονόματα, αλλά και μεγάλοι χρηματοδότες στο X», λέει ο Angelo Carusone, πρόεδρος της Media Matters, μιας ομάδας παρακολούθησης των μέσων ενημέρωσης, η οποία καταγράφει τη συμπεριφορά των διαφημιζόμενων στο X. Ο Carusone, επικαλούμενος στοιχεία που μοιράστηκε η εταιρεία Sensor Tower, αναφέρει ότι τον Ιούλιο, οι πέντε κορυφαίοι διαφημιζόμενοι στο X με βάση τις δαπάνες τους ήταν η Apple, η FinanceBuzz.io, η Amazon, η Mondelez International και η Hewlett-Packard. Στο παρελθόν, η Apple βρισκόταν συχνά μεταξύ των 20 κορυφαίων διαφημιζόμενων στο X.

Ο Carusone προσθέτει ότι η Apple συνήθως ενισχύει την αξιοπιστία ενός brand για τους υπόλοιπους μικρότερους διαφημιζόμενους. Η εταιρεία φημίζεται επίσης για τις αυστηρές πολιτικές της σχετικά με το αμφιλεγόμενο περιεχόμενο στο App Store και στις δικές της πλατφόρμες. Εάν η Apple έχει διακόψει ή σχεδιάζει να διακόψει τη διαφήμισή της στο X, αυτό «θα μπορούσε να προκαλέσει ένα ντόμινο που θα απομακρύνει πολλούς άλλους διαφημιζόμενους από την πλατφόρμα». Σύμφωνα με τους ειδικούς, αυτή η έξαρση αντισημιτικού περιεχομένου στο X και η παράθεση διαφημίσεων μεγάλων brands δίπλα σε αυτό, υποδηλώνει στους διαφημιζόμενους ότι το X είναι ένα επισφαλές περιβάλλον.

«Το πρόβλημα με το X δεν είναι μόνο ότι υπάρχει παραπληροφόρηση και αντισημιτικό περιεχόμενο στην πλατφόρμα, καθώς και άλλο εχθρικό περιεχόμενο, αλλά ότι διαδίδεται από τον ίδιο τον Musk», λέει η Jasmine Enberg, κύρια αναλύτρια για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην Insider Intelligence, μια εταιρεία ερευνών αγοράς.

«Οι ανησυχίες των διαφημιζόμενων για την ασφάλεια του brand δεν αφορούν μόνο το περιεχόμενο, αλλά και την ίδια την πλατφόρμα και τη διοίκηση της». Η Enberg υποστηρίζει ότι ο Musk αντιμετωπίζει την εταιρεία σαν κάτι που θα μπορούσε να αναπλάσει κατά τη δική του αντίληψη, χωρίς να κατανοεί ότι «αυτό που θέλει και αυτό που φαίνεται να πιστεύει δεν ευθυγραμμίζεται απαραίτητα με αυτό που θέλουν και πιστεύουν οι χρήστες και οι διαφημιζόμενοι στην πλατφόρμα».

Υπό την ηγεσία του Musk, η X αναμένεται να δει μια πρωτοφανή πτώση της τάξης του 54% στα διαφημιστικά έσοδα, τα οποία στο παρελθόν αντιστοιχούσαν σε περισσότερο από το 90% των συνολικών εσόδων της εταιρείας.

Μένει να δούμε αν το τελευταίο ατόπημα του Musk θα απομακρύνει ακόμη περισσότερους διαφημιζόμενους, αλλά και χρήστες από το X, σε μια περίοδο όπου είχε αρχίσει να παίρνει μπρος σιγά σιγά το όραμα του Musk για την καθολική εφαρμογή που θα κάνει τα πάντα.

[via]

Loading