Σε ανοικτή σύγκρουση βρίσκονται πλέον η Google και το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ (DOJ), μετά την απόφαση του Ομοσπονδιακού Δικαστηρίου τον Απρίλιο, σύμφωνα με την οποία ο τεχνολογικός κολοσσός διατηρεί μονοπωλιακή θέση στην αγορά της διαδικτυακής διαφήμισης μέσω ανοιχτού ιστού.
Η απόφαση εστιάζει κυρίως στις δραστηριότητες της Google στον τομέα των διαφημιστικών πλατφορμών και συγκεκριμένα στις υπηρεσίες AdX (Ad Exchange) και Google Ad Manager, πρώην γνωστή ως DoubleClick for Publishers. Το DOJ υποστηρίζει πως οι δύο αυτές πλατφόρμες της Google καταπνίγουν τον ανταγωνισμό, δίνοντας στην εταιρεία αθέμιτο πλεονέκτημα και ενισχύοντας τη δεσπόζουσα θέση της στην παγκόσμια διαφημιστική αγορά.
Σε συνέχεια της δικαστικής απόφασης, το Υπουργείο πιέζει τη Google να πουλήσει το AdX αλλά και να απεμπολήσει πλήρως τον έλεγχο του Google Ad Manager, ώστε να αποκατασταθεί ο υγιής ανταγωνισμός. Επιπλέον, σε μια ξεχωριστή υπόθεση για το μονοπώλιο στις μηχανές αναζήτησης, το DOJ έχει φτάσει στο σημείο να προτείνει ακόμη και την πώληση του προγράμματος περιήγησης Chrome, υποστηρίζοντας πως αποτελεί εργαλείο εδραίωσης του μονοπωλίου της εταιρείας στις αναζητήσεις.
Η Google, από την πλευρά της, απορρίπτει κατηγορηματικά τα αιτήματα για διάλυση των διαφημιστικών της υπηρεσιών και δηλώνει πως σκοπεύει να ασκήσει έφεση στην απόφαση του δικαστηρίου για το Google Ad Manager. Παράλληλα, ανακοίνωσε μια σειρά αλλαγών, τις οποίες θεωρεί πως «ανταποκρίνονται πλήρως» στα ευρήματα της απόφασης.
Συγκεκριμένα, η εταιρεία προτείνει να επιτρέπεται σε ανταγωνιστικούς servers διαφημιζόμενων να υποβάλλουν προσφορές σε πραγματικό χρόνο μέσω της πλατφόρμας AdX, ενώ θα δίνεται στους εκδότες η δυνατότητα να καθορίζουν διαφορετικές κατώτατες τιμές για κάθε υποψήφιο αγοραστή. Όπως υποστηρίζει η ίδια, αυτά τα μέτρα επαρκούν για την αντιμετώπιση των θεμάτων ανταγωνισμού χωρίς να απαιτείται διάλυση των βασικών προϊόντων της.
«Σε αντίθεση με αυτά που ζητά το Υπουργείο Δικαιοσύνης, οι προτάσεις μας ευθυγραμμίζονται με τη στενή ερμηνεία της απόφασης του δικαστηρίου», ανέφερε η Google σε επίσημη ανακοίνωσή της. «Η εξαναγκαστική εκποίηση του Google Ad Manager θα έθετε σε κίνδυνο ένα κρίσιμο εργαλείο που χρησιμοποιούν διαφημιστές και εκδότες για να προσεγγίσουν αποτελεσματικά το κοινό τους και να δημιουργήσουν έσοδα από περιεχόμενο — συμπεριλαμβανομένων εφαρμογών και βίντεο που δεν σχετίζονται με την αγορά των "διαφημίσεων ανοιχτού ιστού"».
Η εξέλιξη αυτή αναδεικνύει τις αυξανόμενες πιέσεις που δέχεται η Google από τις αμερικανικές αρχές, οι οποίες δείχνουν αποφασισμένες να περιορίσουν την ισχύ των τεχνολογικών κολοσσών. Το εάν η προσέγγιση του Υπουργείου Δικαιοσύνης θα οδηγήσει τελικά στη ριζική αναδιάρθρωση της διαφημιστικής δραστηριότητας της Google παραμένει αβέβαιο και αναμένεται να κριθεί στις επόμενες φάσεις της δικαστικής διαμάχης.
[via]