Η Nokia ψάχνει νέο «συμπαίκτη» για να επιστρέψει στην αγορά των smartphones!

Αν και η Nokia έχει εδώ και χρόνια αποσυρθεί από την παραγωγή τηλεφώνων, φαίνεται πως δεν έχει τελειώσει ακόμη με την εμπορική αξιοποίηση του ονόματός της. Η φινλανδική εταιρεία επιβεβαίωσε πρόσφατα μέσω Reddit ότι αναζητά έναν νέο μεγάλο κατασκευαστή κινητών τηλεφώνων για πιθανή συνεργασία σε επίπεδο παραχώρησης άδειας χρήσης του brand.

Η δήλωση ήρθε από τον επίσημο λογαριασμό διαχειριστή κοινότητας της Nokia, σε απάντηση σε ερώτηση χρήστη σχετικά με το μέλλον της επωνυμίας στον χώρο των κινητών. Όπως αναφέρθηκε, η εταιρεία αναζητά «έναν μεγάλο κατασκευαστή κινητών που ενδιαφέρεται για ευκαιρίες συνεργασίας». Η δημοσίευση προκάλεσε συζητήσεις, καθώς αποτελεί μια σπάνια δημόσια παραδοχή του ενδιαφέροντος της Nokia να παραμείνει ενεργή – έστω και έμμεσα – στον χώρο των smartphones.

Η συζήτηση αυτή έρχεται σε μια περίοδο όπου η συνεργασία μεταξύ Nokia και HMD πλησιάζει στο τέλος της. Η HMD Global υπήρξε ο βασικός συνεργάτης της Nokia τα τελευταία χρόνια, έχοντας την άδεια να κατασκευάζει και να διανέμει κινητά τηλέφωνα και smartphones με το λογότυπο της φινλανδικής φίρμας. Από το 2016 και μετά, η HMD κυκλοφόρησε πληθώρα συσκευών, πολλές από τις οποίες βασίζονταν στη νοσταλγία και τον επανασχεδιασμό παλαιότερων μοντέλων της Nokia, όπως το Nokia 3310.

Ωστόσο, η πορεία αυτή δεν συνοδεύτηκε από τη δυναμική που θα περίμενε κανείς. Αν και υπήρξαν προσπάθειες για δημιουργία ναυαρχίδων – με πιο χαρακτηριστική το Nokia 9 PureView – το αποτέλεσμα δεν κατάφερε να πείσει την αγορά. Η HMD τελικά στράφηκε προς πιο προσιτές λύσεις, δίνοντας έμφαση σε συσκευές μεσαίας κατηγορίας και επιδιορθώσιμα τηλέφωνα, αφήνοντας πίσω τη φιλοδοξία για επανείσοδο στο premium segment.

Η παραχώρηση της επωνυμίας λήγει το 2026, και ήδη από το 2023 η HMD ανακοίνωσε πως σκοπεύει να κυκλοφορεί συσκευές με το δικό της όνομα, αποστασιοποιούμενη σταδιακά από το Nokia brand. Παρ’ όλα αυτά, εξακολουθεί να προσφέρει απλά κινητά τηλέφωνα με την υπογραφή της Nokia, καλύπτοντας ένα μικρότερο, πιο παραδοσιακό κοινό.

Το ερώτημα που αναδύεται πλέον είναι κατά πόσο έχει νόημα η συνέχιση της παραχώρησης της επωνυμίας Nokia. Μπορεί ένα νέο όνομα στην αγορά να αξιοποιήσει καλύτερα το brand απ’ ό,τι κατάφερε η HMD; Ορισμένοι πιστεύουν πως μια εταιρεία μεγαλύτερου μεγέθους, με ισχυρότερη παρουσία στην παγκόσμια αγορά, ίσως να μπορούσε να αναβιώσει το όνομα μέσω καινοτόμων συσκευών και ενισχυμένης επένδυσης σε έρευνα, ανάπτυξη και marketing.

Ωστόσο, η αλήθεια είναι πως το brand της Nokia δεν έχει πλέον την ίδια αίγλη στους νεότερους χρήστες. Οι εποχές που η Nokia δέσποζε στην αγορά κινητών έχουν περάσει, και το όνομά της δεν λέει πολλά σε μια γενιά που μεγάλωσε με Samsung, Apple και νεότερες κινεζικές εταιρείες όπως οι Huawei, Xiaomi και OnePlus.

Το ενδεχόμενο νέας συνεργασίας δεν αποκλείεται, αλλά η πιθανότητα να δούμε ξανά τη Nokia να διεκδικεί σημαντικό μερίδιο στην αγορά των smartphones μοιάζει απομακρυσμένη. 

Loading