up_icon
Meta Facebook

Η Βρετανία υποχρεώνει τη Meta (Facebook) να πουλήσει την υπηρεσία Giphy

01 Δεκεμβρίου 2021 Antonia Gouvedari

Η Βρετανία υποχρεώνει τη Meta (Facebook) να πουλήσει την υπηρεσία Giphy

Ύστερα από τις ανησυχίες της Αρχής Ανταγωνισμού και Αγορών (Competition and Markets Authority) ότι η απόκτηση της διαδικτυακής πλατφόρμας Giphy από την Meta βλάπτει τον ανταγωνισμό μεταξύ των πλατφορμών, η CMA τώρα προέβη στο δεύτερο στάδιο της έρευνας της, καταλήγοντας σε μια οριστική απόφαση.

Η CMA επιβεβαίωσε τις ανησυχίες της και απαιτεί πλέον από τη Meta να πουλήσει την Giphy. O Stuart McIntosh, πρόεδρος της ανεξάρτητης ομάδας που ηγείται της έρευνας δήλωσε:

Η σχέση μεταξύ Facebook και Giphy βλάπτει ήδη δυνητικές ευκαιρίες στην αγορά των διαφημίσεων προβολής. Χωρίς μέτρα, θα επιτρέψει επίσης στο Facebook να αυξήσει ακόμη περισσότερο τη σημαντική του ισχύ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς ελέγχει την πρόσβαση των ανταγωνιστών στα GIFs.
Απαιτώντας από το Facebook να πουλήσει το Giphy, προστατεύουμε εκατομμύρια χρήστες μέσων κοινωνικής δικτύωσης και προωθούμε τον ανταγωνισμό και την καινοτομία στην ψηφιακή διαφήμιση.

Τον Μάιο του 2020, η Meta εξαγόρασε την Giphy και η CMA ξεκίνησε την έρευνα το καλοκαίρι του ίδιου έτους, ελέγχοντας ταυτόχρονα την εταιρεία. Τον Ιούνιο, η CMA ζήτησε τη διακοπή της περαιτέρω ενσωμάτωσης των GIFs στην πλατφόρμα του Facebook με την αυστηρή επίβλεψη να συνεχίζεται.

Η ανησυχία της βρετανικής ρυθμιστικής αρχής δεν ήταν μόνο ότι η Meta θα μπορούσε απλώς να απαγορεύσει στους ανταγωνιστές την πρόσβαση στο περιεχόμενο Giphy για να το αναδημοσιεύσουν οι χρήστες του, αλλά ότι θα μπορούσε να τροποποιήσει τους όρους πρόσβασης. Για παράδειγμα, θα μπορούσε να απαιτήσει από ανταγωνιστές όπως το TikTok, το Twitter και το Snapchat να παρέχουν περισσότερα δεδομένα των χρηστών για να αποκτήσουν πρόσβαση σε Giphy GIF.

Σε δελτίο τύπου η CMA υπογράμμισε ότι:

Μετά από συζητήσεις με ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις και οργανισμούς και αξιολόγηση εναλλακτικών λύσεων που προτείνει η Facebook, η CMA κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι ανησυχίες της για τον ανταγωνισμό μπορούν να αντιμετωπιστούν μόνο εάν η Meta πουλήσει το Giphy εξ ολοκλήρου σε έναν εγκεκριμένο αγοραστή.

Παράλληλα, η εποπτική αρχή εξέφρασε τις ανησυχίες της για τον αντίκτυπο που θα μπορούσε να έχει η επαγγελματική αυτή συνεργασία στον κλάδο της ψηφιακής διαφήμισης, καθώς η Giphy, πριν από τη συγχώνευση της με την Meta, διέθετε υπηρεσίες πληρωμένης διαφήμισης στις ΗΠΑ – κίνηση που βρισκόταν υπό συζητήσεις για περαιτέρω επέκταση σε άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου.

Η Facebook διέκοψε τις διαφημιστικές υπηρεσίες της Giphy τη στιγμή της συγχώνευσης, αφαιρώντας μια σημαντική πηγή δυνητικού ανταγωνισμού. Η CMA το θεωρεί αυτό ιδιαίτερα ανησυχητικό, δεδομένου ότι το Facebook ελέγχει σχεδόν το ήμισυ της αγοράς στις διαφημίσεις, αξίας 7 δισεκατομμυρίων λιρών στο Ηνωμένο Βασίλειο, ανέφερε η CMA.

Επιπλέον, η CMA αξιολόγησε μια σειρά από άλλα μέτρα για την αντιμετώπιση του προβλήματος στον ανταγωνισμό αντί να απαιτήσει την πώληση της Giphy. Μάλιστα, εξέτασε τις τρεις επιλογές που προτάθηκαν από την Meta, αλλά τις απέρριψε.

Η βρετανική ρυθμιστική αρχή περιέγραψε τα προτεινόμενα μέτρα του Facebook ως «συμπεριφορικά» και όχι «ουσιαστικά», απορρίπτοντάς τα ως ακατάλληλα. Υποστήριξε επίσης ότι οι εν λόγω προτάσεις δεν επαρκούν για την αντιμετώπιση των ανησυχιών της.

Μπορεί η CMA να έχει διαβεβαιωθεί ότι μόνο η αποδέσμευση της Giphy από την Meta θα επιφέρει ουσιαστικά αποτελέσματα στον ανταγωνισμό, η Meta ωστόσο προνόησε και εξασφάλισε πολλά «προνόμια» κατά την απόκτηση της Giphy. Πλέον, τα έσοδα της λειτουργίας της Giphy εξαρτώνται πλήρως από την Meta, ενώ το γραφείο της εταιρείας μεταφέρθηκε εκεί και όλοι οι εργαζόμενοι διατηρούν συμβάσεις εργασίας με αυτή αποκλειστικά.

Η CMA ανέφερε:

Αναμένουμε ότι η Facebook θα χρειαστεί να παράσχει κατάλληλα οικονομικά και άλλα κίνητρα για να ενθαρρύνει τους πρώην υπαλλήλους της Giphy να επιστρέψουν σε αυτή και να προσλάβει κατάλληλους αντικαταστάτες για οποιοδήποτε μέλος του προσωπικού αποφασίσει να μην επιστρέψει. Αναμένουμε επίσης ότι η Giphy θα λάβει επαρκείς οικονομικούς πόρους για να της επιτραπεί να λειτουργεί και να ανταγωνίζεται όπως θα έκανε αν δεν είχε αποκτηθεί από τη Facebook.

Ως απάντηση στην CMA, ένας εκπρόσωπος της Meta είπε:

Διαφωνούμε με αυτή την απόφαση. Εξετάζουμε την απόφαση και όλες τις επιλογές που έχουμε, συμπεριλαμβανομένης της ένστασης. Τόσο οι καταναλωτές όσο και η Giphy βρίσκονται σε καλύτερη κατάσταση με την υποστήριξη της υποδομής, του ταλέντου και των πόρων μας. Μαζί, η Meta και η Giphy θα βελτιώσουν το προϊόν της Giphy για εκατομμύρια ανθρώπους, επιχειρήσεις, προγραμματιστές και συνεργάτες API στο Ηνωμένο Βασίλειο και σε όλο τον κόσμο που χρησιμοποιούν το Giphy καθημερινά, παρέχοντας περισσότερες επιλογές για όλους.

*Ακολουθήστε το Techgear.gr στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα! Όσοι χρησιμοποιείτε υπηρεσία RSS (π.χ. Feedly), μπορείτε να προσθέσετε το techgear.gr στη λίστα σας με αντιγραφή και επικόλληση της διεύθυνσης https://www.techgear.gr/feed στο αντίστοιχο πεδίο της υπηρεσίας σας. Αν προτιμάτε το Twitter, θα μας βρείτε στο προφίλ @techgeargr.

[via]

Antonia Gouvedari

Μία ενθουσιώδης millennial δημοσιογράφος που εισήλθε στον digital κόσμο και μαγεύτηκε εξ ολοκλήρου! Τρέφω ιδιαίτερη αδυναμία στις σειρές και τις ταινίες και είμαι υπέρ το δέον εθισμένη στα social platforms! Μέλημα μου; Η ακριβέστερη και συνάμα πιο απλουστευμένη παρεχόμενη τεχνολογική πληροφόρηση για τα μάτια σας και μόνο!

ΣΧΟΛΙΑ
read more

Facebook: Νέοι τρόποι για να διαμορφώσεις αυτά που εμφανίζονται στο Feed

06 Οκτωβρίου 2022 Christos Elpidis

Εκτός από περισσότερες διαφημίσεις, η Meta ανακοίνωσε ότι φέρνει νέες επιλογές για τους χρήστες του κοινωνικού δικτύου Facebook προκειμένου να διαμορφώσουν καλύτερα τον αλγόριθμο του κεντρικού Feed για να ...

Meta: Άμεση και εύκολη εναλλαγή μεταξύ λογαριασμών σε Facebook και Instagram

27 Σεπτεμβρίου 2022 Christos Elpidis

Η Meta ανακοίνωσε την προσθήκη νέων λειτουργιών σε Facebook και Instagram για να καταστήσει ακόμα πιο εύκολη και γρήγορη την εναλλαγή μεταξύ διαφορετικών λογαριασμών του ίδιου χρήστη, αλλά και για την εύκολη ...

Meta: Συνεργατικές διαφημίσεις για τις παραδόσεις στην περιοχή των καταναλωτών

21 Σεπτεμβρίου 2022 Techgear Team

Ενημέρωση από τη Meta Οι άνθρωποι θέλουν προσωποποιημένες, εύκολες εμπειρίες αγορών που παρέχουν χρήσιμες συστάσεις για τα τοπικά τους παντοπωλεία. Στην πραγματικότητα, το 57% των αγοραστών ειδών παντοπωλείου ...

Community Chats: Ξεκινά το «πάντρεμα» των Facebook Groups με το Messenger

14 Σεπτεμβρίου 2022 Christos Elpidis

Η Meta ανακοίνωσε επίσημα μέσω του CEO της, Mark Zuckerberg, ότι ξεκινά τις δοκιμές της λειτουργίας Community Chats για τα Facebook Groups μέσα από την πλατφόρμα Messenger, κάτι που πολύ απλά θα μπορούσαμε να ...

Facebook Gaming: Οριστικό κλείσιμο των εφαρμογών για Android και iOS

31 Αυγούστου 2022 Christos Elpidis

Δεν μακροημέρευσε τελικά η απόπειρα της Meta να ανταγωνιστεί τα Twitch και YouTube, καθώς η εταιρεία ανακοίνωσε επίσημα ότι θα σταματήσει την λειτουργίας της εφαρμογής Facebook Gaming για συσκευές Android και ...

Προσωπικά δεδομένα: Στη Google τα περισσότερα, στην Apple τα λιγότερα

25 Αυγούστου 2022 Christos Elpidis

Μια νέα έρευνα που πραγματοποίησε η StockApps φέρνει στο φως ενδιαφέροντα στοιχεία για την πρόσβαση που έχουν οι πέντε μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας στα δεδομένα των χρηστών. Η έρευνα ανέλυσε τα αιτήματα των ...

Facebook Messenger: Δοκιμές για end-to-end κρυπτογράφηση και στις προσωπικές συνομιλίες

12 Αυγούστου 2022 Christos Elpidis

Η Meta ανακοίνωσε ότι επεκτείνει τις δοκιμές του συστήματος end-to-end κρυπτογράφησης στις μεμονωμένες συνομιλίες του Facebook Messenger, μια κίνηση που έρχεται πολλά χρόνια μετά το λανσάρισμα που έγινε το 2016...

Meta: Κέρδη για τους creators και από τα videos που περιλαμβάνουν μουσική

26 Ιουλίου 2022 Christos Elpidis

Συνεχίζονται οι κινήσεις από πλευράς Meta για να κρατά χαρούμενους τους δημιουργούς περιεχομένου. Εκτός από νέα εργαλεία που κάνουν την ζωή τους πιο εύκολη, η Meta φροντίζει να ανοίγει νέα κανάλια εσόδων και ...

Facebook Feeds: Η νέα καρτέλα στο κοινωνικό δίκτυο για χρονολογική εμφάνιση των posts

22 Ιουλίου 2022 Christos Elpidis

Η Meta ανακοίνωσε την προσθήκη της νέας καρτέλας “Feeds” στις mobile εφαρμογές του Facebook, απ’ όπου οι χρήστες θα μπορούν να βλέπουν το περιεχόμενο σε χρονολογική σειρά και να επιλέγουν φίλτρα για την ...

Facebook: Δοκιμές για να έχεις έως 5 προφίλ κάτω από τον ίδιο λογαριασμό

15 Ιουλίου 2022 Christos Elpidis

Η Meta ξεκίνησε τις δοκιμές για να δώσει την δυνατότητα στους χρήστες να δημιουργούν και να διαχειρίζονται έως 5 προφίλ στο Facebook, μια αλλαγή που αν τελικά προχωρήσει θα φέρει μια τεράστια αλλαγή στην ...

Loader
techgear_icon