up_icon
Meta Google

Jedi Blue: Google και Meta στο στόχαστρο της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου

21 Μαρτίου 2022 Christos Elpidis

Jedi Blue: Google και Meta στο στόχαστρο της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου

Νέοι μπελάδες για τις Meta (Facebook) και Google λόγω της συμφωνίας “Jedi Blue” μεταξύ των δύο εταιρειών (σ.σ. υπεγράφη το 2018) σχετικά με τα συστήματα διαφημίσεων. Η συμφωνία είχε βρεθεί στο στόχαστρο των αρχών στο Texas (ΗΠΑ) και τώρα ξεκίνησαν αντίστοιχες έρευνες τόσο από την ΕΕ, όσο και από το Ηνωμένο Βασίλειο.

Οι λεπτομέρειες για το Jedi Blue ήρθαν στην επιφάνεια μετά την αγωγή της κυβέρνησης του Texas που ισχυρίζεται ότι οι δύο εταιρείες έχουν στήσει έτσι το παιχνίδι ώστε να επωφελούνται αμφότερες ενάντια των ανταγωνιστών τους. Συγκεκριμένα, η Google προσφέρει στη Meta την υψηλότερη προτεραιότητα για την εμφάνιση των διαφημίσεων της με αντάλλαγμα την υποστήριξη του δικού της συστήματος διαφημίσεων από τις εφαρμογές - πλατφόρμες της δεύτερης, αλλά και με την συμφωνία κυρίως ότι δεν θα αναπτύξει ανταγωνιστικές τεχνολογίες διαφήμισης.

Η αντιδικία στις ΗΠΑ δεν έχει ολοκληρωθεί, αλλά η ΕΕ εκτιμά εξίσου ότι το Jedi Blue ενδεχομένως παραβιάζει τους κανόνες ελεύθερου ανταγωνισμού στον τομέα της online διαφήμισης πλήγωντας τόσο τους διαφημιστές, όσο και τους απλούς χρήστες - καταναλωτές. Σύμφωνα με την αντιπρόεδρο περί θεμάτων ανταγωνισμού της ΕΕ, Margrethe Vestager, η έρευνα της θα προσπαθήσει να ξεκαθαρίσει εάν η Meta έχει όντως ενεργή συμμετοχή ή αν η Google έχει δράσει μόνη της.

Δεν έχουμε καταλήξει ακόμα αν το ζήτημα αφορά μόνο τη Google ή και τις δύο εταιρείες. Δεν είναι δεδομένο ότι Meta γνώριζε πραγματικά τις προεκτάσεις αυτής της συμφωνίας και γι’ αυτό πραγματοποιούμε την έρευνα.
Πολλοί εκδότες βασίζονται στην online διαφήμιση για να χρηματοδοτήσουν το online περιεχόμενο που βλέπουν οι χρήστες. Μέσω της φερόμενης συμφωνίας Jedi Blue μεταξύ Google και Meta, ίσως κάποιο ανταγωνιστικό διαφημιστικό σύστημα απέναντι στο Open Bidding της Google να έχει στοχευθεί με σκοπό να εξασθενισει και να αποκλειστεί από την εμφάνιση διαφημίσεων σε ιστοσελίδες και εφαρμογές. Σε περίπτωση που επιβεβαιωθεί κάτι τέτοιο από την έρευνα μας, αυτό θα σημαίνει ότι υπάρχει αλλοίωση του ανταγωνισμού στην ούτως ή άλλως κορεσμένη αγορά της online διαφήμισης.

Σε αντίστοιχο ύφος κινούνται και οι εξηγήσεις της CMA (Competion and Markets Authority) του Ηνωμένου Βασιλείου σχετικά με τη δική της έρευνα. Όπως δήλωσε ο Andrea Coscelli, CEO της CMA,

Μας ανησυχεί το γεγονός ότι η Google ίσως συνεργάζεται με τη Meta για να εμποδίσει τους ανταγωνιστές της στον τομέα της online διαφήμισης. Εάν μια εταιρεία καταπνίγει την αγορά σε έναν συγκεκριμένο τομέα, τότε δυσκολεύει πολύ για τις startups και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να μπουν στην αγορά και πιθανότατα αυτό οδηγεί σε μειωμένες επιλογές για τους καταναλωτές.

Να σημειωθεί ότι η ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο έχουν συντονίσει τις ενέργειες τους για τη διεξαγωγή αυτών των ερευνών, άσχετα αν είναι ανεξάρτητες μεταξύ τους. Αυτό σημαίνει ότι μοιράζονται μεταξύ τους τα ευρήματα, αλλά δεν αποκλείεται να βγουν διαφορετικά πορίσματα.

Οι εκπρόσωποι των Google και Meta αρνούνται τις κατηγορίες για τη συμφωνία Jedi Blue, όπως μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω στις δηλώσεις των εκπροσώπων τους.

Google

Οι ισχυρισμοί που αφορούν τη συμφωνία είναι απολύτως λανθασμένοι. Πρόκειται για μια δημοσιευμένη, μη ανταγωνιστική συμφωνία που επιτρέπει στο Facebook Audience Network (FAN) να συμμετέχει στο πρόγραμμα Open Bidding, όπως συμβαίνει με δεκάδες άλλες εταιρείες. Η συμμετοχή του FAN δεν είναι αποκλειστική και δεν έχει προνόμια απέναντι στους υπόλοιπους. Στόχος του προγράμματος είναι να λειτουργεί με ένα ευρύ δίκτυο συστημάτων διαφήμισης με στόχο να αυξηθεί η ζήτηση και ως εκ τούτου τα έσοδα για τους διαφημιστές. Η συμμετοχή της Meta βοηθά σημαντικά σε αυτόν τον σκοπό. Με χαρά μας είμαστε στη διάθεση της ΕΕ και της CMA για να απαντήσουμε στις ερωτήσεις τους.

Meta

Η μη αποκλειστική συμφωνία της Meta με τη Google και με άλλες παρόμοιες πλατφόρμες Open Bidding έχει βοηθήσει σημαντικά στην αύξηση του ανταγωνισμού στην κατηγορία της τοποθέτησης διαφημίσεων. Αυτές οι επαγγελματικές σχέσεις επιτρέπουν στη Meta να προσφέρει μεγαλύτερη αξία στους διαφημιστές και τους εκδότες με σκοπό να επωφελούνται όλοι περισσότερο. Θα συνεργαστούμε και με τις δύο αρχές στις έρευνες τους.

*Ακολουθήστε το Techgear.gr στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα!

[via]

Christos Elpidis

Το ταξίδι ξεκίνησε από έναν Atari ST 520 στα '80s για μια μακρά περίοδο καψίματος στο gaming με το Kick Off 2 (αν είχε eSports τότε θα ήμουν εκατομμυριούχος...) και τα κλασικά adventures. Μετά ήρθαν τα PCs, το Internet, τα MP3s, τα Mac, τα κινητά, τα smartphones και όλα τα μαραφέτια που ορίζουν την καθημερινότητα μας σήμερα.

Για όλα αυτά τα λέμε τα τελευταία 10 χρόνια μέσα από το Techgear.gr! Θα με βρείτε σε Twitter, Instagram και φυσικά στη Darkpony Digital!

ΣΧΟΛΙΑ
read more

Pixel Watch σε νέο επίσημο video και πρώτη επίσημη εικόνα για την πρόσοψη του Pixel 7 Pro

23 Σεπτεμβρίου 2022 Christos Elpidis

Η επίσημη παρουσίαση των Pixel 7, Pixel 7 Pro και Pixel Watch είναι προγραμματισμένη για τις 6 Οκτωβρίου 2022, αλλά η Google έχει ξεκινήσει ήδη να αποκαλύπτει περισσότερα στοιχεία για τις νέες συσκευές της. ...

Chromecast with Google TV (HD): Το νέο dongle για ανάλυση 1080p με μόλις $29.99

23 Σεπτεμβρίου 2022 Christos Elpidis

Η Google δεν περίμενε την εκδήλωση της 6ης Οκτωβίου 2022 για να ανακοινώσει επίσημα το νέο Chromecast with Google TV (HD), ενώ παράλληλα ανακοίνωσε την αναβάθμιση του Chromecast 4K στην έκδοση Android 12. Το ...

YouTube: Ο αλγόριθμος αγνοεί τις επιλογές Dislike και Not Interested των χρηστών

22 Σεπτεμβρίου 2022 Christos Elpidis

Το κουμπί Dislike στα videos του YouTube είναι διαθέσιμο εδώ και αρκετά χρόνια με σκοπό να δώσει στους θεατές την δυνατότητα να εκφράσουν την δυσαρέσκεια τους για κάποιο video χωρίς να αφήσουν κάποιο σχόλιο. Θα...

YouTube Shorts: Γίνονται μέρος του YouTube Partner Program για περισσότερα κέρδη στους creators

19 Σεπτεμβρίου 2022 Christos Elpidis

Η Google αποφάσισε να παίξει το καλύτερο χαρτί της για να αντιμετωπίσει την κυριαρχία του TikTok στα σύντομα videos. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι ανοίγει την κάνουλα των χρημάτων και για τους δημιουργούς YouTube ...

Tensor G2: Διέρρευσαν πληροφορίες για το νέο custom-SoC των Pixel 7 και Pixel 7 Pro

19 Σεπτεμβρίου 2022 Christos Elpidis

Νέες πληροφορίες για το νέο custom chipset που θα χρησιμοποιηθεί από τη Google στα επερχόμενα Pixel 7 και Pixel 7 Pro, αυτή τη φορά από τον Kuba Wojciechowski, έναν developer που ανακάλυψε αρκετά στοιχεία για ...

Google Chrome: Προστασία των incognito tabs με δακτυλικό αποτύπωμα στις συσκευές Android

19 Σεπτεμβρίου 2022 Christos Elpidis

Όλοι οι web browsers διαθέτουν incognito ή private mode περιήγησης στο Internet και ενημερώνουν ρητά τους χρήστες πως αυτό δεν σταματά τους παρόχους τηλεπικοινωνιών και άλλους τρίτους να παρακολουθούν την ...

Google Chrome: Έρχονται νέα Memory Saver και Battery Saver modes

16 Σεπτεμβρίου 2022 Christos Elpidis

Ένα από τα κλασικά προβλήματα του Google Chrome είναι η υψηλή κατανάλωση των πόρων του συστήματος (μνήμη RAM, μπαταρία, CPU) και παρά τις αρκετές βελτιώσεις που πραγματοποιήθηκαν τα τελευταία χρόνια, ο ...

Google: Αντιμέτωπη με πρόστιμο έως €25 δισ. για μονοπώλιο στις διαφημίσεις

16 Σεπτεμβρίου 2022 Christos Elpidis

Τα προβλήματα της Google με τις ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ δεν τελειώνουν με το πρόστιμο ύψους €4.1 δισ. που επικυρώθηκε πριν από μερικές ημέρες μετά την απόρριψη της έφεσης της. Το συγκεκριμένο πρόστιμο αφορά ...

Google Photos: Σημαντικές αναβαθμίσεις στα Memories

15 Σεπτεμβρίου 2022 Christos Elpidis

Η Google αναβαθμίζει την υπηρεσία Google Photos με αρκετές ενδιαφέρουσες λειτουργίες και μάλιστα στέκεται ιδιαίτερα στο Memories, το οποίο επανασχεδιάζεται ριζικά σε σχέση με αυτό που βλέπουμε από το 2019 (όταν...

Google: Έχασε την έφεση με την ΕΕ για τις μονοπωλιακές πρακτικές στο Android OS, θα πληρώσει €4.1 δισ.

14 Σεπτεμβρίου 2022 Christos Elpidis

Όσοι παρακολουθείτε τις αποφάσεις της ΕΕ σχετικά με τις πρακτικές των μεγάλων εταιρειών τεχνολογίας, ίσως θα θυμάστε πως είχε επιβάλει πρόστιμο ύψους €4.3 δισ. στη Google το 2018 λόγω αθέμιτου ανταγωνισμού και ...

Loader
techgear_icon